Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:48:00 GMT

وضع ماریوپل خط قرمزی در مذاکرات صلح با روسیه است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۵۱۳۳

وضع ماریوپل خط قرمزی در مذاکرات صلح با روسیه است

"دمیتری کوله با" وزیر امور خارجه اوکراین روز یکشنبه به شبکه سی بی اس نیوز گفت که اوضاع وحشتناک بندر ماریوپل، شاید خط قرمزی در مسیر مذاکرات صلح با روسیه باشد.

به گزارش مشرق، کوله با در عین حال گفت که اخیرا هیچ گونه تماس دیپلماتیک در سطح وزیران امور خارجه، میان روسیه و اوکراین برقرار نشده است.

نیروهای اوکراین تاکنون در برابر ضرب الاجل روسیه برای تسلیم شدن تا روز یکشنبه مقاومت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکو مدعی تصرف تقریبا کامل این بندر شده که پیروزی بزرگی در این جنگ ۲ ماهه خواهد بود و قطب صنعتی اوکراین به شمار می رفته است.  

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پی محاصره ماریوپل توسط روسیه، وضعیت این شهر بندری را غیرانسانی توصیف کرد و خواستار ارسال تجهیزات نظامی بیشتر از سوی غرب شد.

پس از هفته‌ها آرامش نسبی در کی‌یف پایتخت اوکراین، مسکو با تشدید حملات به ماریوپل، از نیروهای اوکراین خواست سلاح هایشان را بر زمین گذاشته و تسلیم شوند.  

زلنسکی افزود: روسیه عمدا در تلاش است تا همه کسانی را که در آنجا هستند نابود کند و چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند گفت‌وگوهای صلح با روسیه متوقف می شود.

مسکو روز شنبه ضمن اعلام ضرب الاجل برای نیروهای اوکراین، از آنها خواسته بود تا ساعت ۶ بامداد یکشنبه به وقت مسکو (۰۳۰۰ GMT) سلاح های خود را زمین بگذارند و قبل از ساعت ۱۳:۰۰ بعد از ظهر این شهر را تخلیه کنند.

اما با نزدیک شدن نیروهای روسی، زلنسکی ضمن هشدار نسبت به وضعیت ماریوپل تاکید کرد در چنین شرایطی گفت‌وگو با روسیه متوقف می شود و ما بر سر سرزمین یا مردم خود مذاکره نمی کنیم.

از طرفی با افزایش حملات روسیه و درخواست اوکراین برای دریافت تجهیزات نظامی از غرب، مسکو به آمریکا نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش بینی ارسال سامانه های تسلیحاتی برای اوکراین هشدار داد.

مقامات اوکراین از مردم منطقه خواسته اند تا پیش از حمله گسترده روسیه، به سرعت خانه هایشان را ترک کنند.  

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز هشدار داده است که بسیاری از نزدیک به پنج میلیون نفر پناهجوی اوکراینی، خانه ای برای بازگشت ندارند.  

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اوکراین مسکو کی یف ولودیمیر زلنسکی سازمان ملل متحد آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو