Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ افزایش قیمت برنج ایرانی در استان کرمانشاه در روزهای اخیر به گونه‌ای است که تهیه آن از عهده بسیاری از خانواده‌ها خارج شده و این در حالی است که مسئولان می‌گویند کمبودی در استان وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افزایش قیمت خودسرانه و غیرقانونی برخی کالاهای پرمصرف از جمله برنج همزمان با ماه رمضان در بازار کرمانشاه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده که سبب حذف برخی اقلام از سبد غذایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه مردم عدم نظارت کافی بر بازار را دلیل این نابه‌سامانی‌ها به ویژه برای محصول پرمصرفی همچون برنج می‌دانند، مسئولان می‌گویند به صورت مستمر بر بازار نظارت دارند اما باز هم سودجویان چند قدم جلوتر هستند.

عباسی معاون توسعه بازرگانی سازان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی حداکثر قیمت برنج ایرانی 65 هزار تومان است و بیشتر از این قیمت در هر نقطه‌ای غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان جهاد کشاورزی بر تمام اصناف و فروشگاه‌ها نظارت دارند عنوان کرد: برنج هندی و تایلندی به اندازه کافی 2000 تن وارد استان شده و انبارها پر است.

احتکار عامل اصلی گرانی برنج/ جهاد کشاورزی: ظرف یک هفته قیمت برنج را به نرخ مصوب برمی‌گردانیمشناسایی انبار 340 هزار کیلوگرم لوله‌های مسی و برنجی در ریکشاورزان شمال 16 هزار تن برنج قراردادی به دولت فروختند

عباسی با بیان اینکه برنج ایرانی خزر شمال در سامانه بازرگام با قیمت 40 هزار تومان عرضه می‌شود گفت: هر ساله بعد از نوروز برخی سودجویان برنج را انبار و کمبود غیرواقعی را در بازار ایجاد می‌کنند و همین سبب افزایش قیمت از سوی مغازه دارها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنانچه مردم برنج ایرانی درجه یک یعنی طارم هاشمی را بیشتر از هر کیلو 65 هزار تومان مشاهده کردند گزارش دهند افزود: قیمت برنج‌های ایرانی از 40 تا 65 هزار تومان است و با توجه به اینکه ذخیره مناسبی از برنج در استان وجود دارد قیمت‌ها باید تعدیل شود.

کاکایی سرپرست نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی استان نیز اظهار داشت: در ماه رمضان وضعیت بازار توس ط بازریان جهاد کشاورزی استان رصد می‌شود و 44 تیم از سراسر استان این وظیفه را بر عهده دارند و به صورت دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول بازرسی از اصناف هستند.

وی با بیان اینکه نظارت بر کالاهای پرمصرف ماه رمضان انجام می‌شود عنوان کرد: هیچ کمبودی در زمینه تأمین مواد غذایی و کالاهای کشاورزی در استان وجود ندارد.

کاکایی گفت: در هر بازاری افراد متخلفی وجود دارند اما میزان تخلف نسبت به اسفند گذشته بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات برنج واردات برنج جهاد کشاورزی افزایش قیمت برنج ایرانی هزار تومان قیمت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت