Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار ایلام با اعلام شرایط بحرانی برای دامداران ایلامی به پیگیری فوری برای مدیریت بر این بحران تاکید و گفت: وقتی دام های عشایر تلف شد، پیگیری دیگر چه فایده ای دارد! چون روند کاهشی تعداد دام عشایر نگران کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، خشکسالی و نبود مراتع کافی به دلیل تبعات ناشی از آن و از طرفی کمبود نهادهای دامی شرایط سختی را برای دامداران ایلامی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایطی که حسن بهرام نیا از آن بعنوان بحران نام برده و عنوان داشته است که بحران خشکسالی و سختی تامین مراتع و نهاده دامی برای دامداران ایلامی یک ضرورت است.

استاندار ایلام با بیان این که اگر بحران را مدیریت نکنیم، بحران ما را مدیریت خواهد کرد، چاره اندیشی تمامی دستگاه‌های مسئول برای مدیریت بر حفظ داشته‌های دامداران را خواستار شد و در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت:  گوشه ای از مشکلات حادث شده از خشکسالی  مربوط به گذشته  است  که باید  اقدامات لازم جهت عبور از این بحران پیش بینی و پیشگیری می شد تا امروز عشایر استان در مضیقه قرار نگیرند.

وی با ذکر این مطلب که امروز این ما هستیم که در خط مقدم مقابله با بحران قرار گرفته ایم تاکید کرد:همه دستگاه‌ها باید با دقت و به موقع به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم با این بحران مقابله کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) که فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلاب هستند، تصریح کرد : باید به این قشر زحمتکش ،کم توقع و تولید کننده که مواد پروتئینی کشور را تامین می‌کنند و در تمامی عرصه ها از جمله دفاع مقدس، حضور پر رنگ داشته اند، حمایت کرد و ما با همه وجود در کنار آنها هستیم.

این مسئول خشکسالی کم سابقه در استان، را نگران کننده دانست و خاطر نشان کرد : امروز کشاورزان و عشایر در وضعیت سختی قرار دارند و دستگاه های متولی مکلفند بصورت شبانه روز پیگیر مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش باشند.

 بهرام نیا در ادامه با اشاره به پیگیری های بعمل آمده در مرکز در دیدار با مسئولان ارشد کشوری برای متولیان امر در جهاد کشاورزی، امور عشایری و محیط زیست ضرب الاجل تعیین کرد و گفت: در این دیدارها تصمیمات بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات عشایر از جمله خرید دام های مازاد بر طبق قیمت مصوب، چرای قسمتی از دام های عشایر در استان کردستان، افزایش سهمیه علوفه و نهادهای دامی و ... شکل گرفته است.

وی پیگیری این تصمیمات را از متولیان امر و دستگاه‌های ذیربط خواستار شد و گفت : مدیران این دستگاه ها همین امروز به تهران اعزام شوند و ظرف 48 ساعت نتایج رایزنی ها و مصوبات ایجاد شده در مرکز را پیگیری و اعلام نتیجه کنند.

 بهرام نیا در ادامه با اشاره به اختصاص 30هزار تن علوفه به استان و افزایش 4هزار تن دیگر در پیگیری‌های بعمل آمده در مرکز گفت: همچنین با استاندار کردستان صحبت شد تا آنها پذیرای عشایر استان ایلام در آن منطقه بصورت موقت برای چرای دام ها باشند که این موضوعات بایست توسط دستگاه های متولی ذیربط به نتیجه برسد.

رئیس ستاد بحران استان ایلام، ضمن هشدار به دستگاه های متولی در خصوص عواقب خشکسالی گفت: وقتی دام های عشایر تلف شد، پیگیری دیگر چه فایده ای دارد!.

وی تاکید کرد: از همین الان بعد از جلسه متولیان امر عازم مرکز برای پیگیری مشکلات عشایر و توافقات بعمل آمده باشند و ظرف 48 ساعت نتیجه اقدامات خود را گزارش کنند.

روزه داری عشایر در 20 کیلومتری مرز ایران و افغانستان/ سفره‌ای بی‌ریا برای ماه مهمانی خدا + تصاویرورود دام عشایر به مراتع ییلاقی استان کرمانشاه تا پایان فروردین ماه ممنوع شدزمان کوچ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

اختصاص نهادهای دامی به دامداران به صورت امانی

فرشاد یاسمی  در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از ایلام نیز اظهار داشت: در نشست کاهش مخاطرات آثار خشکسالی استان برای مدیران دستگاه‌های و در پی اجرایی شدن توافقات به عمل آمده در دیدار استاندار ایلام با رئیس سازمان امور عشایری کشور، روز امروز دوشنبه 29 فروردین 1401 هیاتی از اتحادیه دامداران متحرک به استان ایلام می‌آیند تا دام مازاد عشایر استان را به قیمت متعادل روز خریداری کنند.

وی افزود : با اضافه شدن 2000 تن مازاد بر سهمیه نهاده دامی استان (رایزنی هفته گذشته استاندار ایلام با رئیس سازمان امور عشایر کشور) مقرر شد، آن دسته از عشایری که قصد فروش دام مازاد خود را ندارند، به صورت امانی نهاده دامی برای تعلیف دام هایشان تحویل داده شود تا پس از فروش دامهایشان، هزینه آن را تسویه کنند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام افزود: در دیدار روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و استان کردستان مقرر گردید از دوشنبه 29 فروردین‌ماه زمینه انتقال دام عشایر برای تعلیف در مراتع استان کردستان که مورد موافقت قرار گرفته است ،اجرایی و دام عشایر انتقال داده شوند.

دامداران ایلامی جهت تحلیف احشام خود به کردستان می روند

 آذرنوش عموزاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از ایلام گفت: جلسه ای با حضور  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیران تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان های ایلام و کردستان به "منظور هماهنگی جهت انتقال دام  استان ایلام به استان کردستان  برگزار و رایزنی لازم جهت انتقال دام عشایر استان ایلام به کردستان انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام افزود  :در این جلسه ضمن تشریح وضعیت خشکسالی استان ایلام با توجه به کاهش شدید بارندگی و فقر مراتع در استان ایلام و به منظور جلوگیری از تلف شدن سرمایه دامی و مدیریت بحران هماهنگی های لازم در خصوص انتقال دام صورت گرفته شد.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار ایلام دامداران ایلامی استان کردستان عشایر استان استان ایلام امور عشایر انتقال دام دام عشایر دستگاه ها دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی