Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد استاندار یزد از تشکیل شورای ویژه فرهنگ و هنر استان جهت حل اورژانسی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت این حوزه خبر داد و بر همراهی هنرمندانه و هدفمند هنرمندان در امر مدیریت مسائل مهم استان و مسئله جهاد تبیین تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان، با اشاره به برگزاری دور جدید نشست با اقشار مختلف از ابتدای ماه مبارک رمضان و بررسی و برنامه ریزی برای حل بخشی از مطالبات آن‌ها، گفت: پس از برگزاری نشست با فعالین حوزه «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» و «علم و فناوری» و با توجه به اهمیت این دو حوزه، شورای ویژه‌ای برای پیگیری و حل اورژانسی مسائل و نیازهای این حوزه‌ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حوزه فرهنگ و هنر را یکی از حوزه‌های مهم و اولویت‌دار استان از منظر مدیریت ارشد استان دانست و اظهار کرد: در راستای پیگیری و حل و فصل مطالبات این حوزه، شورای ویژه فرهنگ و هنر استان با حضور مدیران مرتبط و نمایندگانی از اصحاب فرهنگ و هنر استان و به صورت ماهیانه تشکیل و اقدامات لازم سامان داده می شود.

استاندار در ادامه با بیان این که «نبود فضای استقرار و فعالیت» فصل مشترک مطالبات اهالی فرهنگ و هنر استان است، خاطرنشان کرد: حل دغدغه‌های مربوط به این مسئله باید در وهله نخست، با برنامه‌ریزی برای استفاده از فضاهای موجود مرتفع شود و در وهله بعد در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت‌های موجود، این مهم دنبال شود.

فاطمی همچنین به تبیین لزوم حمایت از فعالان این عرصه و فراهم سازی زمینه فعالیت آنها پرداخت و افزود: حمایت‌های مالی لازم برای رونق فعالیت‌های این حوزه، از محل اعتبارات و ظرفیت‌های ممکن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه استان به تکمیل زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان، گفت: طرح کتابخانه امام علی(ع) و تالار مرکزی یزد و نیز مجموعه‌های فرهنگی شهرستان های خاتم، مروست و بافق از جمله طرح‌های نیمه تمام متوقف شده استان بودند که این مراکز در لیست مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته، تصویب شد و عملیات اجرایی آنها مجددا احیا شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، از برنامه‌ریزی جهت تشکیل صندوق توسعه فرهنگی و ورزشی در استان و حمایت از فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر و ورزش استان از این طریق خبر داد.

فاطمی در ادامه یکی از سرفصل‌های مهم شورای ویژه فرهنگ و هنر را تکریم واقعی اصحاب فرهنگ و هنر و علی‌الخصوص پیشکسوتان این حوزه عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که هنر باید به ارزش‌‍ها، آرمان‌ها و مسائل استان گره خورد، گفت: به عبارتی وقتی یکی از دغدغه‌های استان مسائلی نظیر محیط زیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت مصرف آب، برق و گاز است، فعالان این حوزه باید هنرمندانه و هدفمند به این مسائل ورود کرده و به مدیریت این حوزه‌ها، با استفاده از زبان و ابزار هنر کمک کنند.

استاندار با بیان این که عزم ما بر فراهم‌سازی زمینه فعالیت هنرمندان و انجام مسئولیت‌های اجتماعی آنهاست، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فعالیت هنرمندان ناظر بر مسائل اساسی استان نیز باشد و هنر در خدمت مردم و در خدمت حل مسائل جامعه قرار گیرد.

 فاطمی در ادامه خواستار ورود هنرمندان به مسئله جهاد تبیین شد.

وی با اشاره به ضرورت اهدای هنر دست هنرمندان استان به برگزیدگان جشنواره‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های استان، اظهار کرد: این موضوع به دستگاه‌های استان ابلاغ شده لذا دستگاه‌های استان و دست‌اندرکاران جشنواره‌ها باید این موضوع را در دستورکار قرار دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان حال خوب استان را منوط به حال خوب اصحاب فرهنگ و هنر دانست و خاطرنشان کرد: در روزهای باقی مانده از ماه فرودین, جلسه شورای ویژه فرهنگ و هنر استان برگزار و تصمیمات لازم برای حل مسائل و دغدغه های فعالین این حوزه برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استاندار يزد فرهنگ و هنر جهاد تبیین شورای ویژه فرهنگ و هنر استان اصحاب فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان؛مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت مقام معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری چهره نامی فرهنگ و تاریخ  است و نقس رسانه ها در دنیا نقش بی بدیلی است و امروز رسانه خط مقدم جهاد تبیین است. 
حجت الاسلام درویشی افزود: رسانه در  خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، گفت:مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته ،  زنگ سپاس ،،تجلیل از معلمان  نمونه بسیجی و ترویج و اشاعه فرهنگ راه شهید مطهری از برنامه های این هفته عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر