Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:16:50 GMT

ارتقا فین‌تک با تولید 8 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۸۹۶۸

ارتقا فین‌تک با تولید 8 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فین‌تک از جمله اصطلاح‌ها و مفاهیمی است که در سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌ها نامش به گوش می‌رسد. نوعی فناوری که باعث سهولت داد و ستد اقتصادی شده است و سرعت کار را بالا می‌برد. این فناوری به شکل تخصصی و عمومی کاربران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران نیز این عرصه فناورانه در حوزه های مختلفی کاربرد دارد و فناوران صنعت هوش مصنوعی به عنوان یکی از حوزه های مرتبط یا فین تک با تولید 8 محصول؛ به ارتقای این عرصه کمک کرده‌اند.

محصولاتی که سعی در آسان سازی و ارتقای امنیت معاملات و انجام امور بانکی دارند که از آن جمله می‌توان به معامله‌‏گر خودکار(اجرای معاملات بصورت الگوریتمی و ماشینی)، سامانه مبارزه با پولشویی، بازارگردانی خودکار(الگوریتم)، سامانه معاملات الگوریتمی، بسته معاملات الگوریتمی، زیر ساخت توسعه الگوریتم، سامانه تشخیص تقلب سیستم های بیمه ای و نماد من (سامانه جمع‌آوری، پردازش و ارایه اطلاعات بورسی) اشاره کرد.

به مدد فین‌تک نحوه دسترسی مصرف کنندگان به امور مالی دستخوش تغییر شده و این تغییرات در یک سال گذشته با وجود پاندمی کرونا، سرعت بیشتری نیز به خود گرفته است. فناوری که اگر با دید منفی به آن نگاه کنیم تهدیدی برای بانک‌ها و موسسات مالی سنتی است و با نگاه مثبت می توان آن را دستیاری برای توسعه این خدمات در دنیا دانست.

اما با سرعت بالای توسعه تکنولوژی در دنیا و اقبال عمومی به استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی و مالی؛ همه کشورها ناگزیر به استفاده از این فناوری و ایجاد زیرساخت های فناورانه آن هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با حمایت از فناورانی که با کمک هوش مصنوعی می توانند به توسعه فین تک در کشور کمک کنند مسیر توسعه این حوزه را هموار کرده و امروز با کمک آنها 8 محصول فناورانه و کاربردی در این حوزه به تولید رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فین تک هوش مصنوعی فین تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند این شرکت جزییاتی درباره محصولش منتشر نکرده اما اخبار و شایعات حاکی از ارتقای قابل توجه آی پد جدید نسبت به نسخه های قبل از جمله استفاده از نمایشگر او ال ای دی، قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقای عملکرد با تراشه M۳ بوده است.

در این میان مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اپل در آی پد پروهای جدید به جای تراشه M۳ ازM۴ استفاده کند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، آی پد پرو جدید نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشهM این شرکت است. به گفته گرومن هایلایت M۴ موتور عصبی ارتقایافته آن است که عملکرد فعالیت های هوش مصنوعی را ارتقا می دهد.

در واقع اپل احتمالا سری جدید تبلت هایش را به عنوان نخستین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود ارائه کند. اما جزییات SoC آن هنوز مشخص نیست.

پیش بینی می شود طراحی کلی آی پد پرو جدید مشابه نمونه های فعلی و در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ باشد اما بزرگترین ارتقا احتمالا استفاده از نمایشگر او ال ای دی در دستگاه ها است.

علاوه بر آن گرومن فاش کرده اپل پنسل(قلم اپل) نیز در این رویداد رونمایی می شود که برای نخستین بار قابلیت بازخورد لمسی را دارد. البته جزییات در این باره محدود است.

کد خبر 6091890 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود