Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:01:30 GMT

نشست معاونان پژوهشی و فناوری منطقه یک کشور برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۳۹۲

نشست معاونان پژوهشی و فناوری منطقه یک کشور برگزار می شود

یعقوب فتح الهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات نشست معاونین پژوهشی و فناوری منطقه یک کشور توضیح داد و گفت: نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری منطقه یک کشور (استان تهران و استان البرز) ۳۰ فروردین ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور دکتر صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و همچنین مدیران حوزه پژوهشی در تالار شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح الهی تاکید کرد: علاوه بر مسائل پژوهشی و فناوری مناطق ده‌گانه موضوع شعار سال (تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین) از مهمترین برنامه‌های مدنظر این جلسه است که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است و ماموریت مهمی را برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری محول کرده‌اند و انشاالله با همفکری در نشست‌های مناطق ده‌گانه گام‌های اساسی، موثر و اجرایی را جهت رفع مشکلات تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در کشور برداریم.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم در خصوص ساختار منطقه یک اظهار داشت: تعداد ۲۱ دانشگاه، ۲۰ پژوهشگاه، ۱۷ پژوهشکده‌، ۳ پارک‌ علم و فناوری، و ۱۵ بنیاد، سازمان‌ و مرکز آموزشی و پژوهشی عضو دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی منطقه یک کشور هستند.

کد خبر 5469781 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت علوم دانشگاه تهران معاونت پژوهشی وزارت علوم آموزش حضوری آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوابگاه دانشجویی دانشجویان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور پژوهشی و فناوری منطقه یک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند