Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@14:31:32 GMT

دنیای شگفت ­انگیز طرح لایه باز و مزایای آن

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۴۲۴

دنیای شگفت ­انگیز طرح لایه باز و مزایای آن

گرافیست‌ها آشنایی کاملی با طرح لایه باز دارند و در کارهای طراحی خود از آن استفاده می‌کنند. این طرح امکانات زیادی، چون ویرایش و تغییر متن، تصویر، افکت‌های موجود در فایل را در اختیار ما قرار می‌دهند. که تمامی این امکانات به‌راحتی کار و حرفه‌ای بودن آن کمک می‌کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی طرح لایه باز بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز به زبان عادی، به معنای طرح­های گرافیکی است که قابلیت ویرایش و تغییرات را دارا باشد. در این فایل امکان حذف، جابه­جایی و اضافه کردن المان­های خاص وجود دارد. پرکاربردترین فرمت این فایل­ها psd است که با نرم­افزار گرافیکی فتوشاپ ویرایش می­شود. استفاده از این نوع فایل در میان افرادی که با تبلیغات و گرافیک سروکار دارند، بسیار کاربردی است.

از تاریخچه دقیق به­کارگیری این نوع فایل­ها، چیز زیادی در اختیار نیست، اما می­توان گفت استفاده از psd به سال 1990 برمی‌گردد. البته در سال­های ابتدایی قابلیت­های پیچیده امروزی را نداشت، اما در آن سال­ها در نوع خود بی­نظیر بود.

انواع فایل طرح لایه باز اغلب به دو صورت وکتوری یا رستری هستند. فایل‌‌‌های وکتور با پسوند EPS ، AI یا CDR   که در نرم­افزار ادوبی ایلستریتور طراحی و اجرا می‌شوند. و فایل‌‌‌های رستری معمولاً با پسوند TIF یا psd   عرضه می­گردند که در نرم­افزار فتوشاپ طراحی و اجرا می‌شوند. پس درمجموع این فایل‌ها با نرم­افزارهای حرفه­ای نظیر فتوشاپ و ایلوستریتور قابل‌استفاده هستند، و می‌توان آثاری منحصربه‌فرد را ایجاد کرد.

کاربرد طرح لایه باز

امروزه استفاده از طرح لایه باز در میان طراحان گرافیک، حسابی طرفدار پیدا کرده و به‌عنوان امری حیاتی جهت ایجاد کارهایی حرفه‌ای با سرعت ‌بالا تلقی می­شود. چراکه در دنیای اکنون تبلیغات و استفاده از طرح­هایی که بتواند خواسته مشتری را برآورده کند، بسیار سخت شده است. پس زیباتر بودن کارهای گرافیکی نظیر بنر و کارت ویزیت و امثال آن در جهت معرفی و افزایش مشتری بسیار پرکاربرد شده است. با کمک این طرح‌ها، افراد می­توانند کاری حرفه­ای با گرافیک عالی را در کمترین زمان ممکن در اختیار مشتری قرار دهند.

مزایای طرح لایه باز افزایش سرعت در کار امکان طراحی آسان و متنوع اعمال تغییرات دلخواه کارفرما انجام کارهای حرفه­ای قابلیت استفاده مکرر از طرح افزایش مشتری و فروش برای کارفرمایان اجرای سریع پروژه­های طراحی فتوشاپ آگاه شدن کارفرما از طرح و رنگ نهایی به‌سادگی چگونگی انتخاب طرح لایه باز مناسب

برای استفاده طرح لایه باز باید نکاتی را مدنظر قرارداد، تا به هدف نزدیک­تر شوید.

هدف از انتخاب psd در فتوشاپ

آنچه جزو مرحله اول انتخاب فایل است، دانلود طرح لایه باز یا خرید آن بوده، پس فردی که کار گرافیکی انجام می­دهد باید بداند قرار است به طرح نهایی چه چیزهایی را اضافه کند تا با توجه به آن طرح فتوشاپ یا فایل لایه باز را انتخاب نماید.

انتخاب فایل یا طرح psd برای طرح نهایی

باید طرح لایه باز بر پایه نوع طرح نهایی برگزیده شود. مثلاً طرح برای کارت ویزیت یا طراحی پوستر است، فایل مناسب با آن موضوع باید استفاده شود.

انتخاب فایل برحسب هزینه نهایی

با توجه به مقدار هزینه­ای که فرد به مشتری اعلام کرده است، باید فایل را انتخاب کند تا در پایان کار هم طراح و هم مشتری راضی باشند.

انتخاب طرح بر اساس سلیقه کارفرما

در این زمینه نظر کارفرما مهر تأیید بر کار گرافیکی را خواهد زد. پس حتماً قبل از خرید، طرح اولیه‌ را به مشتری نشان دهید و تائید او را برای کار نهایی داشته باشید.

موارد مورداستفاده از طرح لایه باز تراکت

یکی از پرکاربردترین نمونه برای طرح لایه باز، تراکت است. که به‌صورت رنگی و یا سیاه‌وسفید طراحی می­شوند. تراکت برگه­ایی هستند، که باعث جلب نظر افراد به رویداد یا محصولی خاص می­شود و آن­ها را به بازدید و خرید کالا تشویق می­کند. تراکت با اهدافی نظیر تبلیغ یک محصول و خدمات، تبلیغ یک رویداد ویژه، توضیح دستورالعمل استفاده از یک کالا، انتقال دادن پیام­های سیاسی، مذهبی و اجتماعی و... کاربرد دارد.

این محصولات در ابعاد مختلف با توجه به درخواست مشتری تهیه می‌شود. طرح نهایی باید از محتوای جذاب، تصاویر زیبا و گیرایی داشته باشد. طرح لایه باز تراکت تنوع بسیار زیادی دارد و به­صورت کاملاً حرفه­ای طراحی می‌شود. تنها کافی است که طرح موردنظر، توسط کارفرما انتخاب شود تا طراح باکمی خلاقیت بر روی آن طرح نهایی را تولید کند.

بنر

به تابلوهای بزرگ چاپی، بنر گفته می­شود. بنر یک شیوه تبلیغاتی خاصی است که به انتقال پیام مهمی که افراد مدنظر دارند، کمک می­کند. درواقع بنر یک پرچم است، که پیغام، لوگو، سمبل را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. امروزه بنرها تبلیغاتی یکی از کارآمدترین و مؤثرترین روش­های تبلیغات است. استفاده از طرح لایه باز این امکان را ایجاد می­کند، که در زمان بسیار کوتاهی طرح دلخواه انتخاب گردد و تغییرات به‌راحتی بر روی آن اعمال شود. تمامی بنرها با این طرح دارای ارزش و زیبایی بی­نظیری بوده، که طرفداران زیادی را هرروزه به خود جلب می­کند.

کارت ویزیت

امروزه هر کسب‌وکاری به دنیای تبلیغات روی آورده و کارت ویزیت نیز در این راه مؤثر است. کارت‌های ویزیت به­صورت چاپی و الکترونیکی عرضه می­گردد و اطلاعات مشاغل با استفاده از آن، در ذهن مخاطب حک خواهد شد. کارت ویزیت معمولاً در سایز 8.5 در 4.5 سانتی­متر طراحی می­شوند و اسم شرکت، مدیرعامل، لوگوی شرکت در آن درج می‌شود. آنچه در این میان اهمیت دارد؛ این است که کارت چاپی شکیل و زیبا داشته باشد، تا بتواند در جلب نظر مشتری مؤثر واقع شود.

خرید طرح لایه باز به‌صورت اینترنتی

طرح لایه باز دنیای پیچیده و درعین‌حال جذابی دارد، که باعث راحت کار کردن افرادی شده که با دنیای گرافیک سروکار دارند و بسیاری از سایت­ها و شرکت­ها طرح­های بسیار زیبایی را در معرض دید افراد قرار می­دهند؛ تا بتوانند به‌راحتی طرح موردنظر خود را شناسایی کنند.

برای استفاده از تصاویر جذاب و کاربردی در چاپ انواع بنرها، سایت و پوستر از تصاویر استوک استفاده می­شود. این تصاویر باکیفیت و رزولوشن بالا عکس‌برداری شده­اند و تمرکز این نوع عکس­ها بر روی سوژه موردنظر است. البته می­توان این تصاویر را شخصی­سازی کرد و مطابق باسلیقه خود تغییراتی در آن­ها پدید آورد.

نتیجه‌گیری

گروه پارس گرافیک فعالیت حرفه­ای خود را از سال 1390 با رفع نیاز همکارانش در صنف چاپ آغاز نمود. این گروه با استفاده از آخرین متدهای روز دنیا، کارهای گرافیکی ارزنده­ای را به مشتریان عزیز خود ارائه دهد. هدفش جلب رضایت مشتریان بوده و مفتخر است که در این امر از هیچ کوششی فروگذار نکرده و توانسته نامی نیک را در این عرصه برای خود به ارمغان آورد. شما عزیزان می­توانید با مراجعه به سایت مربوطه از تمام‌کارهای بی‌نظیرشان دیدن فرمایید و یا با شماره­های زیر تماس برقرار نمایید تا کارشناسان مجرب این گروه در این امر به شما مشاوره دهند.

شماره تماس: 05832241325/ 09154437224

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استفاده از طرح طرح لایه باز کارت ویزیت طرح نهایی حرفه ای طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آغاز هفته بیست‌ویکم لیگ امارات، امروز (جمعه) اتحاد کلبا به مصاف النصر رفت و در شرایطی که ۲ بر صفر از حریف خود جلو بود، در نهایت به تساوی ۲-۲ رضایت داد. اتحاد کلبا با این نتیجه ۲۱ امتیازی شد و در رده دهم جدول قرار گرفت. نکته مهم این بازی درخشش دوباره مهدی قایدی بود که طی هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیمش داشته است.

درخشش ادامه‌دار باشو در امارات

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهدی قایدی در جریان دیدار امروز اتحاد کلبا مقابل النصر در دقیقه ۱۰ گل نخست تیمش را به‌ثمر رساند و یکی از بهترین‌های تیمش بود. او با این گل، به آمار ۹ گل زده در لیگ امارات رسید و با دادن ۵ پاس گل در این فصل، موثرترین بازیکن اتحاد کلبا محسوب می‌شود. او با تاثیر گذاشتن روی ۱۴ تیمش، چهارمین بازی موثر لیگ امارات است و تنها فابیو لیما با ۱۸، عمر خریبین ۱۶ و نیکولاس خیمنز با ۱۵ تاثیر بالاتر از او قرار دارند. نکته مهم این نفرات حضورشان در تیم‌های بالانشین است و قایدی در تیمی چون اتحاد کلبا توانسته این آمار عالی را ثبت کتد.

قایدی در ۷ بازی اخیر اتحاد کلبا ۳ بار گل زده و ۴ پاس گل هم ارسال کرده و در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر شایعات زیادی در خصوص آینده او به گوش می‌رسد ولی ستاره ایرانی با این عملکرد می‌تواند آماده یک انتقال جذاب در نقل‌وانتقالات تابستانی باشد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899926

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!