Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله خبر داد که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، ائتلاف متجاوز اجازه نمی‌دهد هیچ هواپیمایی وارد صنعاء شود و از ورود کشتی‌های حامل سوخت به الحدیده جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن امروز (دوشنبه) خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض آتش‌بس در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، ائتلاف متجاوز اجازه نمی‌دهد هیچ هواپیمایی وارد صنعاء شود و از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندرگاه الحدیده جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد، ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین آتش‌بس را از نظر نظامی نقض کرده است؛ زیرا پهپاد‌های جاسوسی این ائتلاف، نُه بار حملاتی را انجام دادند و مزدوران آن نیز سه بار در مأرب عملیات کرد.

در همین ارتباط، «عصام یحیى المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن پنجشنبه گذشته از نقض مجدد آتش‌بس در این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خبر داد و تأکید کرد، ائتلاف، همچنان به دزدی دریایی ادامه می‌دهد.

المتوکل با بیان اینکه ائتلاف کشتی «هاروست» حامل ۲۹ هزار و ۹۷۶ تن گازوئیل را توقیف کرده است، تصریح کرد، با وجود تفتیش و داشتن مجوز سازمان ملل، ائتلاف متجاوز این کشتی را توقیف کرده است. بدین ترتیب تعداد کشتی‌های توقیف شده به سه کشتی نفتی می‌رسد که همگی بازرسی شده و دارای مجوز ورود از سازمان ملل هستند.

این در حالی است که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمد و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

گروندبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف‌های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس (انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت ۱۷ دوم آوریل به اجرا در می‌آید. بر اساس این آتش‌بس همه عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شود.

بر اساس بند‌های این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بند‌های این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد عبدالسلام ائتلاف سعودی انصارالله آتش بس یمن ائتلاف متجاوز سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند. نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند.

همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی