Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران درباره شرایط بازگشایی حضوری مدارس ابتدایی اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن این آن به شرح زیر است:

به نام خدا
ضمن خداقوت و قدردانی از همه تلاش‌ها به‌ویژه مساعی نفس‌گیر و مجاهدت‌های بیست و پنج ماه گذشته در فعالیت‌های مجازی و ترکیبی، اینک با حضوری کامل و الزامی شدن فعالیت‌های مدارس که در ۲ هفته گذشته مورد استقبال همکاران ، دانش‌آموزان و اولیاء گرامی نیز قرار گرفته و شور و حال وصف ناپذیری از نشاط، هیجان و بازی بر فضای عمومی محیط‌های تربیت کودک اعم از مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و دبستان‌ها حاکم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ضمن توجه به ضوابط و مقررات ابلاغی توجه همکاران اعم از مدیران و عوامل اجرایی و مربیان و آموزگاران را به نکات مهم ذیل که از اصول و شرایط مدیریت محیط یاددهی یادگیری، کلاسداری و تربیت تمام‌ساحتی در پساکرونا هستند، معطوف می‌داریم:

مراقب سلامتی و ایمنی کودکان عزیز در مراکز و مدارس باشید.

فضای پر ذوق و شوق و نشاط انگیز حضوری شدن کامل مدارس پس از وقفه و نوسان دو ساله که حتی پررنگ‌تر از فضای مدارس در شرایط عادی گذشته جلوه می‌کند را حفظ و تقویت کنیم.

در بروزرسانی و ارتقاء تنظیمات مدرسه‌ای (مدرسه پذیری و جامعه پذیری) و ترک و عبور از عادات رفتاری آموخته شده خانگی دوران کرونای بچه‌ها با حوصله بکوشیم.

در اخذ آزمون‌های مداد کاغذی اضطراب برانگیز کلاسی و مشق گفتن‌ها و تمرین و تکرار مفرط و تعجیل در اتمام مطالب و بودجه بندی شتاب نکرده و از استعمال زیاد واژه‌های "نمره، امتحان، آزمون، مشق، حفظ، درسخوان، زرنگ، باهوش و... " عجالتا پرهیز کنیم.

از فرصت وابستگی عاطفی و روانی شدید کودکان به والدین و همراهی حداکثری اولیا و مادران کودکان در مراحل مختلف آموزش و یادگیری که کودکان به این شرایط در دوران کرونا عادت کرده که  مولود شرایط آموزش مجازی دوران کرونا است ضمن درک شرایط کودکان، به صورت بهینه و قاعده‌مند از این فرصت همراهی استفاده کنیم.

از فرصت جرات مندی کودکان در ابراز نظر، مهارت سخنرانی و بیان توام با اعتماد بنفس، مهارت تولید و ارائه محتوای مجازی که مولود شرایط کرونایی است با دادن فرصت صحبت و خاطره‌گویی و داستان‌گویی و... به شکل بهینه و سازنده و خلاقانه در فضای کلاس بهره ببریم.

از راه انداختن رقابت فردی بین کودکان، مقایسه کودکان با هم دیگر و نادیده گرفتن تفاوت‌های فردی، پرسیدن سوال‌های سخت غیرلازم، برچسب زدن، متهم کردن به درس نخواندن در دوران کرونا، ارجاع کودک به مدیر و ناظم و اولیا، تخطئه و تنبیه و... جدا بپرهیزیم.

در نثار نیکی، تحسین و تشویق کودکان و حتی همه کلاس به بهانه‌های مختلف، ایجاد فضای بانشاط، لبخند به کودکان و تحویل گرفتن آن‌ها و گوش دادن به مطالب و خواسته هایشان، و افزایش درجه صمیمیت و مهربانی با کودکان در کلاس با دست پر و آغوش باز برخورد کنیم.

از تبدیل فرصت فعالیت‌های حضوری به کلاس‌های خشک و خسته کننده تمرین و تکرار و جبران ریاضی و فارسی و... بصورت مفرط و حذف کلاس‌های هنر و ورزش و... به شدت بپرهیزیم، اگرچه برای دانش آموزان لازم‌التوجه برنامه‌ریزی جبران و تثبیت یادگیری و ارتقاء سواد پایه‌شان توسط مدیران محترم مدارس و آموزگاران در فرصت‌های لازم پیگیری می‌گردد و ضروری است.

از فرصت بهار طبیعت و بهار قرآن (ماه مبارک رمضان) برای تبیین نو شدن و بهاری شدن کائنات و بیداری و رویش طبیعت و نیز فضیلت‌های معنوی، اخلاقی و اجتماعی اعم از احسان، اکرام، همدلی و نیکوکاری در این ماه، در راستای تربیت تمام ساحتی حتی‌الامکان بصورت هماهنگی اردو‌های محدود حیاط و باغچه مدرسه، مساجد محل و نمازخانه و دارالقرآن‌ها با رعایت شرایط و دستورالعمل‌ها بهره ببریم.

با برپایی مراسم صبحگاه و نیایش و مخصوصا تعظیم و احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، برنامه نرمش دسته جمعی، پخش گلبانگ‌های ایرانی اسلامی در زمان‌های تفریح و استراحت، برگزاری جشنواره و مسابقات گروهی و جمعی، پویش‌های تربیتی و کودکانه، نمایش انیمیشن و فیلم کودک و پیگیری اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی بر نشاط کودکان در زمان حضور در مدرسه و کلاس افزودن و در بازآفرینی فضای پرنشاط بکوشیم.

از فرصت و مهارت قصه گویی، خیال پردازی و بازی و ایفای نقش، هنر و خلاقیت در تدریس اثربخش برای یادگیری معنادار کودکان نهایت استفاده را برده و غفلت نکنیم.

 ضمنا در تعیین تکالیف، تکالیف مهارت محور مورد توجه باشد و در آزمون‌های ارزشیابی توصیفی، اغلب آزمون‌های عملکردی مهارت محور مورد توجه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!