Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@10:07:05 GMT

تبعیض سیستماتیک در غرب

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۵۰۵۴

تبعیض سیستماتیک در غرب

نژادپرستی و توهین به عقاید جمعیت قابل توجهی از مردم جهان و طبقه بندی شهروندان بر اساس قومیت، نژاد و رنگ آنها، جملگی از نتایج سلطه نظام سرمایه‌داری بر معادلات سیاسی و زندگی اجتماعی در غرب است. در این میان، واژگانی مانند آزادی بیان، دموکراسی و حقوق بشر صرفا ابزارهایی برای توجیه این خروجی غیر قابل تحمل و مشمئز کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بارها در طول تاریخ روابط بین‌الملل، از نگاه ابزاری صاحبان قدرت در آمریکا و غرب نسبت به اصول انسانی و اجتماعی و اعتقادی سخن گفته شده است. طی سال‌های اخیر، این روند تشدید شده است. امروز می‌توان با ملت‌های دنیا در خصوص تبعیض نژادی، اعتقادی و اجتماعی در غرب بی‌پرده‌تر سخن گفت. ما در دوران ریاست جمهوری ترامپ مشاهده کردیم با جورج فلوید و سیاهپوستان و حتی سایر شهروندانی که در اعتراض به تبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند، چه برخوردی رخ داد. این مسأله محدود به حضور جمهوریخواهان در قدرت نیست. نقض حقوق بشر در غرب به صورتی کاملا سیستماتیک صورت می‌گیرد. خشونت علیه رنگین پوستان و نقض صریح آزادی بیان واقعی در غرب همچنان ادامه دارد. نه‌تنها آمریکا بلکه بسیاری از کشورهای غربی دم از آزادی بیان و اعتماد متقابل و احترام شهروندان به یکدیگر می‌زنند. با این حال همین کشورها، زمانی که برخی کشورها با مداخله‌گرایی آنها در نظام بین‌الملل مخالفت می‌کنند، بدترین فشارها، تحریم‌ها و تهدیدات را در مقابل آنها اعمال نموده و از هیچ اقدامی در راستای اعمال محدودیت‌های سخت و دائمی علیه آنها دریغ نمی‌کنند. این همان واقعیت جاری در غرب است. به راستی چه کسی می‌تواند چنین فاجعه‌ای را انکار کند؟ تا زمانی که چنین ساختاری در آمریکا و اروپا حاکم بوده و معادلات قدرت حول این ساختار می‌گردد، نمی‌توان نسبت به گذار از این وضعیت آشفته امیدی داشت. زمانی که ساختارهای قدرت در غرب، خود به صورت مستقیم نژادپرستی و تبعیض را در همه ابعاد پمپاژ می‌کنند، چگونه می‌توان نسبت به اصلاح این وضعیت توسط حکومت‌های غربی امید داشت؟

 

استفان لندمن تحلیلگر آمریکایی / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تحلیلگر آمریکایی استفان لندمن تبعیض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • لواندوفسکی: تا زمانی که از نظر جسمانی آماده باشم، به جدایی از بارسلونا فکر نمی‌کنم
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند