Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، لازمه تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک و منحصربه فرد استان است که باید هر چه سریع‌تر در این موضوع اقدام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، جواد قناعت صبح امروز در دیدار با مدیرعامل یکی از واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: پیاده سازی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک و منحصربه فرد استان، مهمترین راهکار برای ایجاد ارزش افزوده در این محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حجم تولید محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب در استان، تصریح کرد: با وجود این حجم قابل تأمل تولید زرشک، زعفران و عناب در استان، متأسفانه درآمد کشاورزان ما از این محصولات بسیار اندک است.

خبر خوب برای معامله‌گران محصول‌های کشاورزی در بورس/ معافیت مالیاتی محصول‌های کشاورزی فرآوری نشدهاستاندار خراسان جنوبی: صنایع فرآوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان توسعه یابدگفت‌وگو| لزوم تمرکز روی مسیر دریایی کریدور شمال ـ جنوب به جای مسیر زمینی/ می‌توانیم به هاب فرآوری غلات در منطقه تبدیل شویم

وی متذکر شد: استان در زمینه جذب سرمایه گذارانی در ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی اهتمام ویژه‌ای دارد.

قناعت تأکید کرد: هدف از این کار، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد کشاورزان از تولیدات‌شان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در استان، بر تلاش دستگاه‌های متولی و مرتبط در زمینه تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران و هلدینگ‌های سرمایه گذاری تأکید کرد.

در این جلسه از سوی بخش خصوصی پیشنهادی در زمینه انتفاع حداکثری استان از محصولات استراتژیک مطرح و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری نسبت به بررسی فرآیند اجرای پیشنهاد اقدام کنند.

انتهای پیام/ 252/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی محصولات استراتژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود