Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@18:54:08 GMT

دست‌های مهربانی بر سفره افطاری نیازمندان منطقه ۲

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۷۵۰۰

دست‌های مهربانی بر سفره افطاری نیازمندان منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه دست‌های مهربانی بر سفره افطاری نیازمندان در این منطقه خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه با هدف ترویج فرهنگ کمک و سیره اهل بیت (ع) برنامه‌های فرهنگی بسیار شایسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: سفره افطاری در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) نمادی از توجه به نیازمندان است چرا که این افراد نیاز به حامی و نباید خود را از جامعه جدا بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید احساس مفید بودن افراد کم بضاعت در جامعه تقویت شود، افزود: ماه رمضان و سفره‌های افطاری و دور هم بودن علاوه بر ثواب موجب شناسایی استعدادهای درخشان بین این افراد می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه خیریه‌های زیادی دارد که در مدت کرونا نیز به افراد نیازمند کمک‌های معیشتی و درمانی زیادی کردند.

وی ضیافت‌های افطاری را تشویق و تأکیدی برای همگرایی سایر نهادها، خیران، مراکز نیکوکاری و مردم دانست و گفت: برخی از این خیریه‌های منطقه در امور درمانی، جهیزیه، سیسمونی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی و بسته معیشتی به نیازمندان کمک‌های فراوانی کردند.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان و شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن (ع) در منطقه ۲ این سنت زیبای اکرام ایتام با همکاری خیران و کمیته امداد با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از نیازمندان منطقه برگزار شد.

وی گفت: افراد ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ساکن منطقه، توسط خود کمیته امداد شناخته و به این مراسم سفره افطاری به میزبانی شهرداری منطقه ۲ دعوت شدند که پس از پایان این مراسم از خیران منطقه تقدیر به عمل آمد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین یک برنامه ویژه خانواده‌ها با محوریت کودک و نوجوان بین سه تا ۱۶ سال برگزار و جوایزی به برندگان آن شامل بازی فکری اهدا شد.

وی بیان اینکه خیریه‌های خوبی در سطح منطقه وجود دارد، گفت: در استان اصفهان حدود ۱۷۰۰ سازمان مردم‌نهاد وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ سمن خیریه هستند و حدود ۱۴ خیریه آن در منطقه دو شهرداری اصفهان واقع شده است.

کد خبر 569600

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان کلانشهر شهر ماه رمضان مدیریت شهری شهرداری اصفهان کمک های معیشتی شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه دو شهرداری اصفهان سفره افطاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟

یک روان‌شناس گفت: در دنیای امروز به آسانی گرفتار انتقاد از خود و سرزنش خود هنگام اشتباه یا ناکامی می‌شویم، اما چه می‌شود، اگر به جای این سختی، با خودمان مهربان باشیم و با شفقت به خودمان نگاه کنیم؟ اینجاست که مفهوم خودشفقت معنا پیدا می‌کند.

سارا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خودشفقت به معنای رفتار دوستانه و درک‌کننده با خودمان در لحظات سختی و چالش است؛ این به معنای نادیده گرفتن اشتباهات یا ضعف‌هایمان نیست، بلکه به معنای پذیرش آنها به عنوان بخشی از تجربه انسانی و ارائه حمایت و تشویق به خودمان برای حرکت به جلو است.

وی افزود: تفاوت های ظریفی بین خود شفقت، عزت نفس و خودباوری وجود دارد؛ عزت نفس به ارزیابی کلی شما از خودتان اشاره دارد و احساسی است که شما در مورد ارزش و لیاقت خود دارید؛ خودباوری به این معنا است که شما به توانایی‌های خود برای رسیدن به اهدافتان و غلبه بر سختی‌ها ایمان دارید، اما «خود شفقت» به مهربانی و درک شما نسبت به خود، به خصوص در زمان‌های سختی گفته می‌شود.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز مشاوره و روان‌شناسی استان اصفهان بیان کرد: در واقع «خود شفقت» به معنای بخشش خود برای اشتباهاتتان، پذیرش نقص‌هایتان و مراقبت از خودتان در سطح عاطفی است، از این رو خود شفقت به شما کمک می‌کند تا با احساسات دشوار کنار بیایید، تاب‌آوری خود را افزایش دهید و روابط سالم‌تری ایجاد کنید.

وی اضافه کرد: خودشفقت‌ورزی بر سه عنصر اصلی «مهربانی با خود»، «انسانیت مشترک» و «ذهن‌آگاهی» بنا شده است؛ مهربانی با خود به این معنی است که با خودتان همان طور که با یک دوست رفتار می‌کنید، رفتار کنید؛ این شامل صحبت‌های مثبت با خود، بخشش اشتباهات خود و مراقبت از نیازهای عاطفی و جسمی خود می‌شود.

محمدی گفت: انسانیت مشترک به این معنی است که به یاد داشته باشید که همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند و رنج می‌برند، این به شما کمک می‌کند تا احساس شرم و انزوا را که ممکن است در زمان‌های سخت تجربه کنید، کاهش دهید.

وی افزود: همچنین ذهن‌آگاهی به این معنی است که توجه خود را به لحظه حال معطوف کنید و افکار و احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کنید و این امر موجب می‌شود تا از خود انتقادی و افکار منفی خود آگاه شوید و با آنها مقابله کنید.

این روان‌شناس در خصوص راه‌های افزایش خودشفقت‌ورزی بیان کرد: به جای تمرکز بر نقاط ضعف و اشتباهات خود، بر نقاط قوت و دستاوردهای خود تمرکز کنید؛ وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید، خود را ببخشید و به جای سرزنش خود، از آن درس بگیرید، همچنین به نیازهای جسمی و عاطفی خود مانند خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم توجه کنید، بنابراین اجازه دهید احساساتتان را تجربه کنید، بدون اینکه آنها را سرکوب یا قضاوت کنید.

وی ادامه داد: تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا ذهن‌آگاهی خود را افزایش دهید؛ اگر برای تمرین خودشفقت‌ورزی به تنهایی مشکل دارید، صحبت با یک دوست یا درمانگر حامی می‌تواند مفید باشد؛ لازم به ذکر است که هیچکس کامل نیست، همه ما اشتباه می‌کنیم و به زمان برای یادگیری و رشد از تجربیاتمان نیاز داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده اند که خودشفقت می تواند موجب کاهش سطح استرس و اضطراب شود و به ما کمک می کند تا با چالش ها و مشکلات زندگی بهتر کنار بیاییم، بنابراین زمانی که با خودمان مهربان هستیم، با دیگران نیز مهربان تر خواهیم بود.

کد خبر 749559

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان