Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند صعودی بازار باید به صورت تدریجی، آهسته و پیوسته خواهد بود و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد روند کلی بازار تا پایان سال ۱۴۰۱ با حداقل ٣٠ درصد بازدهی مثبت، سود نظام بانکی را پشت‌سر بگذارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست از سازمان بورس و اوراق بهادار، «احمد اشتیاقی» به اعمال مالیات بر سپرده‌های بانکی حقوقی‌ها و تاثیر آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: رقیبی که همیشه تهدیدکننده معاملات بازارسرمایه بوده، سود بدون ریسکی است که سپرده‌های بانکی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: زمانی که نرخ سود سپرده با روند صعودی همراه شود بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا سرمایه‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، وارد سپرده‌های بانکی کنند تا از این طریق بتوانند سود تضمین شده‌ای دریافت کنند.

اشتیاقی با اعتقاد بر اینکه با اعمال مالیات بر سپرده‌های بانکی حقوقی‌ها شاهد رخ دادن ٢ اتفاق خواهیم بود، گفت: در ابتدا این شرکت‌ها و مؤسسات ترجیح می‌دهند تا دیگر در قالب سپرده بانکی سرمایه گذاری نکنند، در کنار این مسأله به دلیل قرار گرفتن قیمت سهام شرکت‌ها در نقطه ارزندگی و نیز پیش‌بینی کسب بازدهی از بورس در حد و حدود سپرده‌های بانکی، به صورت مستقیم اقدام به خرید سهام در بازار می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است این اتفاق زمینه‌ساز ورود نقدینگی به بازار سرمایه و شتاب در روند صعودی شاخص بورس خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاران تمایل به کسب بازدهی بدون ریسک در بازار سرمایه داشته باشند، می‌توانند سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بازار سرمایه را جایگزین سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی کنند و با ورود سرمایه‌های خود به بورس، بازدهی معقولی را از این بازار کسب کنند.

اشتیاقی تاکید کرد: با توجه به تأکید سازمان امور مالیاتی در زمینه معافیت مالیاتی سپرده های بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت، زمینه ورود سرمایه به این بازار به‌طور کامل فراهم شده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به نوعی این امکان برای صندوق با درآمد ثابت فراهم است تا ١٥ درصد از وجوه صندوق را در قالب خرید سهام سرمایه‌گذاری کند که از این طریق هم می‌توان شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه باشیم و به مراتب این امر کمک کننده به روند معاملات بازار سرمایه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با فرض احیای برجام و نیز با اقداماتی که در زمینه بهبود روند معاملات بازار سرمایه انجام شده است، می‌توان امیدوار به تداوم روند صعودی بازار باشیم، اما سهامداران نباید در انتطار شتاب رشد شاخص بورس در بازار باشند.

اشتیاقی با تاکید بر اینکه رشد شاخص بورس نمی‌تواند به صورت مستمر ادامه دار باشد، گفت: روند صعودی بازار به صورت تدریجی، آهسته و پیوسته ادامه پیدا کند و همچنین براساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد روند کلی بازار تا پایان سال ۱۴۰۱ با حداقل ٣٠ درصدی بازدهی، مثبت باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازار سهام ، فرابورس ، بورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس بورس سپرده های بانکی بازار سرمایه سرمایه گذاری روند صعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت