Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@05:06:00 GMT

روند صعودی شاخص بورس ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۷۹۹۵

روند صعودی شاخص بورس ادامه دارد

امروز شاخص کل بورس به صعود ادامه داد و شاخص هم وزن وارد کانال ۴۰۰ هزار واحد شد. سبزترین نماد بازار فارس بود که سهم آن از رشد شاخص کل ۳۰ درصد بود. در معاملات روز سه‌شنبه، سی‌اُم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با صعود ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۴ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۷۹۸ واحدی در سطح ۴۰۰ هزار و ۵۷۴ واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۰ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۷۶۵ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۲۸۵ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۸۷ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۹ درصد بازار افت قیمت داشتند. امروز پس از ۴ روز متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. دو گروه «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بیشترین سهم را از خروج پول حقیقی داشتند.

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۵ میلیارد تومان بود. پس از فملی، نماد‌های شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و وسبحان (شرکت سرمایه گذاری سبحان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

نماد‌های «فارس»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. سبزترین نماد بازار فارس بود که به تنهایی ۳ هزار و ۶۸۱ واحد شاخص را بالا کشید و سهم آن از رشد شاخص کل ۳۰ درصد بود. در مقابل نماد‌های «وغدیر»، «کگل» و «رمپنا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «غصینو»، «هرمز» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «ومهان» و «کزغال» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های کرمان، گدنا و قچار پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز قیمت سهام تمام نماد‌های گروه «بانک‌ها و مؤُسات اعتباری» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. در میان نماد‌های بانکی، وپارس و وبملت دو نمادی هستند که بیشترین تأثیر را بر رشد شاخص داشتند. امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۰۳ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۹ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۰ درصد رشد کرد و در رقم ۳۱۴ میلیارد تومان ایستاد.   بیشتر بخوانید: شاخص بورس ابرکانال ۱.۵ میلیونی را پس گرفت
امروز نماد وپست (پست بانک ایران) با صف خرید ۳۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وپست، نماد‌های وپارس (بانک پارسیان) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین صف خرید را داشتند. در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها ۵ نماد صف فروش داشتند. نماد نمرینو (شرکت ایران مرینوس) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نماد‌های سنیر، ثتران، کفرا و مرقام بیشترین صف فروش را داشتند.

در همین رابطه نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: پس از آغاز روند صعودی بازار در نیمه دوم اسفند ماه، بورس در دو هفته اخیر وارد فاز نوسانی و دست به دست شدن سهام گردید و حتی بخش نامه عوارض صادراتی هم نتوانست اصلاح عمیقی در بازار ایجاد نماید.

وی ادامه داد: با متعادل شدن روند معاملات و آغاز به کار مثبت بازار‌های جهانی به لیدری نفت طی روز دوشنبه شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار به پیشتازی گروه‌های پالایشی و پتروشیمی بودیم و شاخص موفق به شکست کانال ۱.۵ میلیون واحدی گردید که در البته در انتهای معاملات شاهد عرضه‌هایی مرتبط با آن بودیم، اما نهایتا بازار با برآیندی مثبت به معاملات خاتمه داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز هم بازار به مدد رشد گروه پالایشی‌ها توانسته است وضعیت متعادل و مثبتی را بر فراز مرز روانی شاخص حفظ نماید. همچنین بازار بیش از همیشه چشم به قیمت جهانی نفت دارد ودر صورتی‌که طی معاملات یکی دو روز آینده وضعیت جهانی نفت با ثبات یا صعودی بماند احتمالا عرضه‌های بازار مجددا با خریداران قوی روبه رو می‌گردد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود معاملات فردا روند معاملاتی نوسانی با برآیند مثبت داشته باشد و حرکت‌ها با ثبات‌تر باشد. ترسی در بازار وجودندارد و به نظر می‌رسد توجه اغلب سهامداران به پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها است.   خبرنگار: سحر گلی زاده

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بورس تهران بیشترین تأثیر قیمت داشتند پول حقیقی رشد شاخص نماد ها شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت