Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد در خصوص راهکارهای جبران افت تحصیلی ناشی از شیوع کرونا، به خبرنگار فارس از این استان اظهار کرد:‌ افت تحصیلی ناشی از شیوع کرونا فقط مربوط به دانش آموزان ایران نبوده و کشورهای درگیر ویروس را شامل می شود.

وی افزود: پژوهشگران در تحقیقات میدانی و کاربردی خود به دو افت پنهان و آشکار در دانش آموزان رسیدند که برای رفع هرکدام راهکار مربوط به آن لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که افت آشکار تحصیلی در عملکرد درسی دانش‌آموزان نهان است، گفت: متأسفانه به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها، کسب مهارت‌های اجتماعی و تربیتی که در محل مدارس و در تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر کسب می‌شود مغفول مانده است.

بهادرزاده با اشاره به اهمیت اجرای دقیق سند تحول بنادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: طی دو سال گذشته به دلیل نابسامان بودن آموزش حضوری و همچنین محدودیت‌های آموزش مجازی، تربیت تمام ساحتی نداشتیم.

وی با بیان این طبق تحقیقات انجام شده اگر هر دانش‌آموز سه تا پنج ماه در خانه بماند برای جبران آسیب‌های روحی و روانی آن به یک سال زمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با معیار تعیین شده دو سال خانه نشینی دانش‌آموزان به زمان بیشتر و البته همتی همگانی از سوی کادر آموزشی و والدین نیاز دارد.

معاون آموزش و پرورش یزد با اشاره به افزایش آمار ترک تحصیلی‌ها و مردودی‌های ناشی از کرونا یکی از آسیب‌های جدی نظام آموزشی به ویژه در دوره ابتدایی است، تأکید کرد: هر چه سریعتر باید برای ساماندهی این مهم برنامه ریزی جدی بشود.

بهادرزاده طبق هماهنگی‌های انجام شده برای کاهش میزان افت تحصیلی دانش آموزان در استان یزد قرار است بعد از امتحانات نوبت دوم تمام دانش‌آموزانی که در کارنامه تحصیلی خود «نیاز به تلاش بیشتر» و «قابل قبول» می‌گیرند شناسایی و در دوره‌های جبرانی تابستان دعوت شوند.

وی دروس فارسی، ریاضی و علوم به عنوان دروس ملاک برای سنجش میزان درک و مهارت علمی دانش آموزان مد نظر قرار گرفته که بنا داریم امسال ۱۱ هزار دانش آموزان مقطع ابتدایی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: طبق پیشنهاد آموزش و پرورش و ابلاغ استاندار مقرر شده برای دانش‌آموزانی که نیاز به دوره جبرانی دارند در مرحله اول ۲۰ ساعت و در مرحله دوم، بعد از پایش خردادماه یک دوره ۴۰ ساعته با محوریت آموزش‌های علمی و کسب مهارت‌های تربیتی و ورزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون آموزش ابتدایی یزد جبران افت تحصیلی آموزش و پرورش یزد آموزش و پرورش یزد معاون آموزش دانش آموزان افت تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد