Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: بار دیگر ده ها تن از فرزندان معصوم و آینده سازان کشور در ماه مبارک رمضان بدست تروریست های وهابی و بدعت گذار در مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل به خاک و خون غلطیدند و قربانی شدند.

بیانیه افزوده است: حزب رفاه ملی افغانستان این جنایت هولناک و غیر انسانی تروریست ها را به شدت محکوم می نماید و آن را نشانه توحش و درنده خویی تروریست های وهابی، سلفی و تکفیری های مزدور می داند و از گروه طالبان که قدرت و حکومت را به دست دارند می خواهد جلوی کشتار و قتل عام شیعیان و هزاره های مظلوم و بی دفاع را بگیرد و نگذارد بیش از این خون مردم بی دفاع و بی گناه ما به زمین ریخته شود و مردم ما قربانی جنگ های نیابتی آمریکا گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرده است: طی هشت ماه زمامداری و به وجود آمدن حکومت امارت اسلامی طالبان چندین حادثه دلخراش و تروریستی علیه شیعیان و هزاره های افغانستان رخ داده است از جمله حمله تروریستی در مسجد جامع فاطمیه قندهار، حمله تروریستی در مسجد جامع سید آباد ولایت قندوز و حمله تروریستی در جبرئیل هرات و دیروز هم حمله به مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل که در این حملات تروریستی صدها تن از مردم اهل تشیع افغانستان به خاک و خون غوطه ور گردیده و قربانی شدند.

بیانیه حاکی است: حزب رفاه ملی افغانستان به روح مطهر شهدا درود میفرستد و برای مجروحین شفای عاجل استدعا می نماید و برای خانواده های داغدار این حمله تروریستی صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ تمنا دارد. حزب رفاه ملی افغانستان فرصت را مغتنم شمرده و از امارت اسلامی طالبان می خواهد در این شرایط حساس درب های مکاتب را به روی دختران مظلوم و علم دوست افغانستان باز نمایند و بیشتر از این تعلل نکنند، مردم افغانستان مردم صبور، غیرتمند و با عزت هستند و اگر صبر مردم تمام شود و این حمله های تروریستی، ظلم و بی عدالتی دوام کند و ملاهای بیسواد، اجیر و معلوم الحال مانند مجیب الرحمن انصاری ها فتنه گری و تفرقه اندازی کنند، مردم افغانستان و احزاب سیاسی بیش از این نسبت به سرنوشت خویش بی تفاوت نخواهند ماند و تصمیم لازم را خواهند گرفت.

دیروز (سه شنبه) در یکی از «حملات انتحاری» دوگانه به مدرسه «عبدالرحیم شهید» در «دشت پرچی» این شهر دست کم ۲۰ تا ۲۵ دانش‌آموز شهید و شماری مجروح شده‌اند.

به گزارش ایرنا از روزنامه اطلاعات روز افغانستان، «ذکریا الفت» یکی از آموزگاران مدرسه «عبدالرحیم شهید» به این روزنامه گفت که حمله نخست زمانی رخ داد که شاگردان در فرصت آزاد در حال ترک مدرسه بودند.

او با اعلام اینکه تنها در این انفجار نزدیک به ۲۷ دانش‌آموز کشته‌ و ۲۰ تن دیگر مجروح شده‌اند و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد، افزود: آموزگاران این مدرسه پسرانه در حال متفرق‌کردن شاگردان و نجات جان آنان در راهروهای امن بودند که انفجار دوم نیز رخ داد.

وی گفت که انفجار دوم درست زمان انتقال زخمی ها و کشته‌های انفجار نخست به وقوع پیوست و با این وجود از کشته و زخمی های آن هنوز اطلاعی در دست نیست.

اوایل صبح دیروز منابع خبری افغان همچنین از وقوع انفجاری دیگر در مرکز آموزشی «ممتاز» در غرب کابل خبر داده بودند.

پلیس افغانستان اعلام کرد که انفجارهایی که موسسات آموزشی را  در محله عمدتا شیعه نشین دشت پرچی پایتخت افغانستان هدف قرار دادند، دست کم ۶ دانش آموز را کشته و ۱۱ نفر را زخمی کردند.

مسئولان این آموزشگاه می‌گویند که در این انفجار یک دانش‌آموز به شدت زخمی شده و ۶ نفر دیگر جراحت های سطحی برداشتند./

برچسب‌ها مدارس تروریسم افغانستان گروه تروریستی داعش قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس تروریسم افغانستان مدارس تروریسم افغانستان گروه تروریستی داعش قم حزب رفاه ملی افغانستان عبدالرحیم شهید حمله تروریستی تروریست ها دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی