Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: قد فرهنگی استان همدان به بلندای تاریخ و تمدن ایران زمین است و ما کیلومترها با این عظمت و وسعت فاصله داریم.

به گزارش ایزان اکونومیست، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: مقوله فرهنگ پیچیده‌ترین موضوع مورد صحبت در جامعه ما و یکی از سخت‌ترین مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی د این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنرز بوعلی‌سینا برگزار شد، اظهار داشت: نگاه مثبت و منفی به امور موجب سخت شدن کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان مدیر کلی احمدرضا احسانی کارهای ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر استان همدان اجرا شد، تصریح کرد: مسعود ویژه از نیروهای خوب و ارزشمند استان است و می تواند خدمات خوب، ویژه و ارزشمندی به جای بگذارد.

حاجی بابایی تاکید کرد: قد همدان در فرهنگ بلند است؛ همدان به درازای تاریخ، به وسعت تمدن و به قله‌های بلند شهادت، مرجعیت و ایمان مومنین فرهنگ دارد.

وی با اشاره به اینکه به تعداد کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، در همدان اهل قلم فرهنگ، هنر و بزرگان علم و ادب داریم، خاطرنشان کرد: گام بلندی که در دولت مردمی برداشته می‌شود، می‌تواند قسمتی از جایگاه واقعی فرهنگ این خطه از سرزمینمان را به منصه ظهور برساند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم فصل جدیدی از پویایی در حوزه فرهنگ و هنر استان با حضور مدیر کل جدید اتفاق بیافتد.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کار فرهنگ با بخشنامه و آیین‌نامه پیش نمی‌رود و ادامه کار در این مسیر خلاقیت و ابتکار را می‌طلبد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی افزود: در دنیای کنوی که هر روز در فضای مجازی در جبهه دشمن ابتکار جدیدی تولید می شود باید با استفاده از مباحث دینی کارهای فرهنگی را در راستای مقابله با دشمن را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه همدان مفاخر زیادی دارد و باید برای پیشبرد امور فرهنگی این مفاخر مدنظر گرفته شوند، ادامه داد: علما و پیشکسوتان عرصه عرفان افتخارات استان هستند که برای حفظ هویت فرهنگی باید در نظر گرفته شوند.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد:  توجه به سیره انبیا و اولیا و همچنین معرفی شهدا و تفکرات آن‌ها باید در اولویت امور فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ در آیینی عصر چهارشنبه با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مسعود ویژه» به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان معرفی شد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، در حکم انتصاب مسعود ویژه آورده است: نظر به شایستگی، تجارب ارزشمند و روحیه انقلابی و دینی جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان» منصوب می شوید.

"تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌های گوناگون بومی در جهت تحقق عملیاتی منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در جغرافیای استانی، همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل مناسب با امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار و سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان، تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه" از جمله وظایفی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم بر انجام آنها تاکید کرده است.

مسعود ویژه متولد سال ۱۳۵۸ و دانش آموخته مقطع دکترای مدیریت رسانه است و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می توان به فعالیت های مطبوعاتی از سال ۷۶، مدیر مسئول انتشارات طلوع غرب الوند، مدیر مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان، مسئول کمیته آیین های ویژه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، مدرس کارگاه های مختلف آموزشی در رشته های سواد رسانه ای، روابط عمومی و تبلیغات، خبرنویسی و گزارش نویسی اشاره کرد.

انتشار چندین مقاله و کتاب از جمله سوابق علمی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان است.

پیش از این احمدرضا احسانی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان را عهده دار بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهر همدان ، حمیدرضا حاجی ‌بابایی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر همدان حمیدرضا حاجی بابایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسعود ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه از برنامه‌های فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی این منطقه برای تبدیل بوستان رازی به بوستانی برای نوجوانان خبر داد و گفت: با اهداف فرهنگی و تربیتی و گسترش خانواده‌محوری، مقرر شده زیرساخت‌های این امر همچون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اورهال‌سازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان، اختصاص فضا به محصولات مورد نیاز نوجوانان و... فراهم شود.

موسوی با بیان اینکه بوستان رازی، نخستین بوستان موضوعی برای برندسازی ایرانی-اسلامی ویژه نوجوانان در شهر تهران خواهد بود، افزود: متأسفانه به دلیل رواج محصولات آموزشی و فرهنگی غیربومی و غیراسلامی نزد این آینده‌سازان شهر، جای خالی نمادهای ایرانی-اسلامی در اذهان و سبک زندگی احساس می‌شود و به همین منظور در بعد آموزشی نیاز به کار بیشتر برای تبیین و انتقال فرهنگ غنی، اصیل و پرمحتوای خودمان داریم؛ ازاین‌رو اختصاص فضایی در یک بوستان مرکزی با وسعت بوستان رازی به این امر می‌تواند بازخورد خوبی در این زمینه ایجاد کند.

وی از طراحی ساختمان «الگونما» در این بوستان به عنوان اقدامی بی‌نظیر در سطح شهر نام برد و توضیح داد: این بنا که نخستین بنای شهر در این زمینه خواهد بود، در سوله بزرگی به متراژ بیش از هزار مترمربع در انتهای بوستان، ضلع جنوب شرقی ایجاد می‌شود که این سوله پیش‌تر به حوزه پسماند اختصاص داشت و اکنون با تغییر کاربری در اختیار حوزه آموزش‌های شهروندی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه 11 با اشاره به اینکه در ساختمان الگونما، برنامه‌ها و محصولات آموزشی با هدف بسط و تببین الگوهای ایرانی-اسلامی ارائه می‌شود، ادامه داد: شهرداری منطقه 11 بیش از 2 سال است که پیگیر اجرای چنین طرحی است؛ چراکه بوستان رازی به دلیل وسعت و مرکزیت از امتیازاتی همچون دسترسی بهتر و امکان اجرای فعالیت‌های متنوع در این زمینه برخوردار است.

وی، نصب تارتان زمین چمن مصنوعی (زمین چمن دو میدانی) را اقدام شاخص دیگر در این بوستان برشمرد و گفت: این نخستین زمین چمن ورزشی در بوستان‌های تهران است که دور آن به زمین چمن دو میدانی مجهز می‌شود و پس از این، امکان برگزاری مسابقات رسمی دومیدانی در آن فراهم خواهد شد.

به گفته موسوی، توافق با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد تسهیل ایجاد پارکینگ در محوطه سینما رازی، بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اقدامات عمرانی تازه در دریاچه و فانوس آن از دیگر اقدامات درنظرگرفته شده برای این منظور دانست و بیان کرد: همچنین در طراحی و اجرای ساختمان الگونما با اداره کل آموزش‌های شهروندی تهران مشارکت داریم؛ به این نحو که طراحی بنا از طرف این اداره کل انجام می‌گیرد و اجرای آن به عهده منطقه 11 خواهد بود؛ همچنین بنا بر پیش‌بینی‌های اولیه، طراحی و اجرای این ساختمان در سال جاری به پایان می‌رسد و اواخر فصل پاییز یا اوایل زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود