Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:05:58 GMT

بلینکن: شرایط در ماریوپل اوکراین واقعا وحشتناک است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۷۳۴

بلینکن: شرایط در ماریوپل اوکراین واقعا وحشتناک است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی ادعا کرد  پس از آنکه نیروهای روسیه در آینده از شهر ماریوپل عقب نشینی کنند، جنایاتی "بسیار بدتر" از "مرگ، ویرانی و جنایات" در بوچا آشکار خواهد شد.

بلینکن که از پاناما پس از نشستی در مورد مسائل مهاجرت با حضور ۲۰ نماینده دیگر کشورهای آمریکای لاتین صحبت می کرد، گفت که حملات در ماریوپل بدتر از حملات قبلی روسیه در اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت: در نتیجه حمله روسیه، شرایط در ماریوپل و وضعیت آنجا، واقعا وحشتناک شده است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: روسیه احتمالا با خروج امن غیرنظامیان و سربازان مجروح از ماریوپل اوکراین موافقت کند و در این صورت، ناتو در خروج امن غیرنظامیان از این شهر مشارکت خواهد کرد.

"ویکتوریا نولاند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی روز چهارشنبه به وقت محلی ادعا کرد که چنین طرحی "تاکنون چندین بار شکست خورده است" و در نهایت موافقت با خروج امن غیرنظامیان به  روس ها بستگی دارد.

نولاند گفت که  محاصره ماریوپل بیانگر "بی رحمی این جنگ" و ارتکاب به "جنایات جنگی" از سوی ولادیمیر پوتین است.

وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور تمام مناطق شهر ماریوپل را از نیروهای اوکراینی پاک‌سازی کردند و تنها تعداد کمی از نیروهای اوکراینی در کارخانه فولاد ازووتسال باقی مانده‌اند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز به تازگی اعلام کرد که شهر ماریوپل در جنوب اوکراین با وجود تداوم حملات روسیه هنوز سقوط نکرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها روسیه تحولات اوکراین آنتونی بلینکن پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحولات اوکراین آنتونی بلینکن روسیه تحولات اوکراین آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران