Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@21:40:36 GMT

فواید عجیب و جالب ورزش برای مغز

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۹۸۱

مجموعه رو به رشدی از تحقیقات فواید بسیار زیاد ورزش کردن ازجمله نقش فعالیت‌بدنی در تقویت سلامت مغز را ثبت کرده است و اکنون، یک مطالعه جدید منتشر شده توسط آکادمی عصب‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد که ورزش ممکن است با حمایت از سطح انسولین سالم و شاخص توده بدن به محافظت از حجم مغز کمک کند. ناطقان: به نقل از ارث، دکتر جرالدین پوزنل، محقق این مطالعه گفت: این نتایج ممکن است به ما کمک کند تا دریابیم فعالیت‌بدنی چگونه بر سلامت مغز تاثیر می‌گذارد و ممکن است ما را در توسعه راهبردهایی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر مرتبط با افزایش سن راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالمندانی که از نظر بدنی فعال هستند مزایای قلبی عروقی را به دست می‌آورند که ممکن است منجر به یکپارچگی ساختاری بیشتر مغز شود.

این مطالعه بر روی ۱۳۴ نفر با میانگین سنی ۶۹ سال که هیچ مشکل حافظه نداشتند، انجام شد. این افراد فعالیت بدنی خود را در سال گذشته گزارش کردند و اسکن مغزی برای اندازه‌گیری حجم مغز و متابولیسم گلوکز آنان انجام شد.

محققان اظهار کردند که کاهش متابولیسم گلوکز در مغز را می‌توان در افراد مبتلا به زوال‌عقل مشاهده کرد. شرکت‌کنندگان همچنین اطلاعاتی در مورد شاخص توده بدن (BMI) و سطح انسولین ارائه کردند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد، افرادی که بیشتر ورزش می‌کردند، حجم کل ماده خاکستری در مغزشان بیشتر بود. این گروه به‌طور متوسط حدود ۵۵۰ هزار میلی‌متر مکعب حجم مغز داشتند در حالی که حجم مغز در افرادی که ورزش کمتری انجام می‌دادند حدود ۵۴۰ هزار میلی‌متر مکعب بود.

علاوه بر این، کارشناسان دریافتند افرادی که بیشترین فعالیت را داشتند، میانگین متابولیسم گلوکز در مغزشان بالاتر بود. البته این بررسی به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

حفظ شاخص توده بدنی کمتر از طریق فعالیت‌ بدنی می‌تواند به جلوگیری از اختلال متابولیسم انسولین که اغلب در پیری مشاهده می‌شود، کمک کند و در نتیجه سلامت مغز را ارتقاء دهد.

این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: فواید ، ناطقان ، ورزش ، مغز ، تقویت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فواید ناطقان ورزش مغز تقویت حجم مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اغواکننده به سرمربی تیم ملی ایران برای تبلیغ برنج!
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی