Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رود دیاله عراق به دنبال کاهش سطح آب، پرده از راز هولناک جنایتی برداشته که جمجمه های شلیک شده از پشت سر و ماسک های شیمیایی کشف شده به همراه استخوان های برجای مانده از اجساد در دل این رود، بر رموز این واقعه خوف برانگیز سر به مهر افزوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایین آمدن سطح آب در رود دیاله، ماهیگیران را حالا به صرافت اکتشاف های جدیدی انداخته؛ گنجی هم اگر نیابند رنج های مدفون شده در گل و لای از پس سال ها در حال عیان شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«احمد ابو عقرب» نام یک ماهیگیر ماجراجو است که این روزها ویدیویش در یوتیوب سر و صدایی به پا کرده است. او در میانه رودی ترک خورده و بعضا باتلاقی که بسترش زمانی دست نیافتنی بود قدم می زند و در دل یک فاجعه زیست محیطی ناشی از خشکسالی به فجایع انسانی نیز بر می خورد؛ جمجمه هایی که از پشت سر به آنها شلیک شده است در کنار استخوان ها و نشانه های دیگری که واقعا سوال برانگیز و قابل تحقیق و تفحص است.
این ویدیو یک هفته پیش در یوتیوب بارگذاری شده اما دقیقا نمی توان گفت چه زمانی این کشف در بستر رود دیالی و در کدام نقطه آن، رخ داده است.
ابوعقرب در این ویدیو می گوید که روی برخی جمجمه های کشف شده که یا در تور ماهیگیری او افتاده و یا در کرانه های رود با پایین آمدن آب آشکار شده اند، آثار شلیک گلوله از پشت سر دیده می شود. در ویدیو نیز این موضوع واضح است.
به گفته او 7 جمجمه به همراه استخوان های پراکنده در محل کشف شده است.
احمد و همکارش «حیدر» این استخوان ها را در چند نوبت به نقاطی مرتفع تر در کرانه رود، منتقل و دفن کردند؛ اقدامی که خود آنها با استناد به لزوم تکریم درگذشتگان می گویند وظیفه ای انسانی است اما دهها فعال شبکه های اجتماعی، ذیل این ویدیو خواستار ابلاغ موضوع به مقامات قضایی و متخصص امنیتی و آزمایش های دی ان ای برای کشف هویت جانباختگان شدند.
هنوز هم هیچ موضع یا نظر رسمی درباره محتویات این ویدیو از سوی مقامات ابراز نشده است.
بنابر گزارش ایرنا، برخی فعالان شبکه های اجتماعی و رسانه های محلی و نیز دیده بان حقوق بشر در عراق می گویند این جمجمه ها احتمالا مربوط به جنگ داخلی (مذهبی) سال های 2006 و 2007 یا یکی از کشتارهای گروه تروریستی داعش است اما چند قرینه و نشانه دیگر در ویدیو وجود دارد که با توجه به این جزئیات میدانی، به نظر می رسد توضیحات داده شده، قانع کننده و کافی نباشد.
در شعاع تقریبا 100 متری از محل کشف جمجمه ها و استخوان ها، دو لباس عربی (دشداشه) ، حداقل سه ماسک شیمیایی نظامی (شبیه مدل دراگر ساخت آلمان) و نیز لباس های ضد شیمیایی کشف شده است.
سوال های بی پاسخ متعددی در این باره وجود دارد؛ ماسک ها و لباس های ضدشیمیایی پراکنده در بستر و کرانه های رود چه ارتباطی با اجساد کشف شده دارد؟ چرا از پشت سر به جان باختگان شلیک شده است و چه کسانی این کار را کرده اند؟ چه زمانی؟ اساسا ارتباطی بین لباس های عربی و لباس ها و ماسک های شیمیایی و نیز اجساد کشف شده وجود دارد؟
محل دقیق حادثه هم هنوز مشخص نیست و منتشرکنندگان ویدیو فقط به بستر رود دیاله اشاره کرده اند؛ رودی که طول آن از سرچشمه هایش در کوه های زاگرس ایران و ارتفاعات شمال عراق تا نهر دجله در جنوب «بغداد» به 440 کیلومتر می رسد و از سه استان «سلیمانیه»، «دیالی» و «بغداد» می گذرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق استخوان ها پشت سر جمجمه ها ماسک ها کشف شده لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟