Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:25:57 GMT

سپاه پاسداران، تبلور بصیرت، جهاد و مردمداری

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۵۵۶۲

سپاه پاسداران، تبلور بصیرت، جهاد و مردمداری

به گزارش ایرنا، فرمان تاسیس "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی توسط بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

تاسیس سپاه پاسداران به منظور حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بوده است که نشان از هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) دارد.  

حالا نزدیک به ۴۳ سال از تاسیس سپاه در کشور می گذرد و برکت وجودی آن در پاسداشت نظام و حفاظت از ارزش های انقلاب و اسلام بسیار محرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس این نهاد بزرگ و جهادی به سراغ چند تن از مسوولان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین رفتیم تا در خصوص دستاوردها و اهداف سپاه پاسداران بیشتر مطلع شویم.

صیانت از گفتمان، اهداف و ارزش های انقلاب و اسلام، هدف تاسیس سپاه پاسداران
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان در خصوص سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حفظ دستاوردهای انقلاب مهمترین هدف سپاه پاسداران از بدو تولد این مجموعه تاکنون می باشد و دلیل موفقیت آن تا به امروز اعتماد و اعتقاد به مردم بوده است.  

سردار رستمعلی رفیعی آتانی با بیان اینکه سپاه حزبی، جریانی و سیاسی نیست بلکه جهادی و انقلابی است، اظهار داشت: سپاه نه تنها خود را در برابر نظام و انقلاب مسئول و پاسدار می داند، بلکه برای خود در برابر مردم نیز مسئولیت قائل است و گواه آن اقدامات فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و محرومیت زدایی می باشد.  

وی با اشاره به کمک های سپاه پاسداران در کاهش شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در زمان شیوع این ویروس منحوس، سپاه با ظرفیت کمک مومنانه و خدمت بی منت به محرومان توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.  

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: سپاه در میدان عمل با مردم و انقلاب رشد کرد و در دوران دفاع مقدس در بالاترین سطح مبارزات ورود یافت و با اتکا بر مردم، مردمی ترین نبرد را در تاریخ دنیا رقم زد.

رفیعی آتانی در ادامه صحبت های خود به سیاست های سپاه پاسداران در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: فعالیت سپاه پاسداران در گام دوم انقلاب در راستای مبارزه با فساد آغاز شده است و در چهل سال دوم انقلاب دستاوردهای درخشانی از خود برجای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه کادرسازی صحیح و گفتمان سازی درون سازمانی و برون سازمانی، خط و مشی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین است، تصریح کرد: ورود جدی به جهاد تبیین و اجرای عدالت و تامین معیشت مردم باید جزو برنامه های اولویت دار سپاه باشد.  

سردار آتانی در خصوص طرح هایی که با حضور سپاه پاسداران صاحب الامر(عج) در استان قزوین کلید خورده است، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۶۵ واحد مسکونی توسط سپاه استان ساخته شد، ایجاد بیش از پنج منطقه آبرسانی برای ۹۶ روستا با ۲۴۲ کیلومتر لوله کشی آب شرب و ترسیم چشم انداز ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد از برنامه های سپاه استان است و آمادگی داریم بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان بسازیم.

سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح، سپر بلای ملت در همه زمینه ها بوده است
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاسیس و پایه ریزی سپاه پاسداران یکی از برنامه های امام راحل بود که با فکری الهی بنیانگذاری شد و هر چه زمان سپری می شود، به ژرفای اندیشه امام بیشتر پی می بریم.  

علی معبودی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مسئولیت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را دارد و از بدو تولد تا به امروز در کنار سایر نیروهای مسلح سپر بلای ملت در همه زمینه ها بوده است، تصریح کرد:  اوایل سال ۱۳۵۸، این سپاه بود که در خاموش کردن جنگ های داخلی در کردستان تلاش کرد و امروز نیز بزرگترین گره مشکلات کشور به دست سپاه باز می‌شود.  

معبودی همچنین اظهار داشت: حضور فعال و تأثیرگذار سپاه در جنگ تحمیلی نیز بسیار محرز است.  

وی با بیان اینکه سپاه مایه امید همه دوستداران و علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بدیهی است که سپاه پاسداران تنها به دلیل حمایت از انقلاب و نظام مورد بغض و کینه دشمنان باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب مهمترین وظیفه سپاه پاسداران است، تصریح کرد: پاسداری واژه ای بزرگ است که در آن وظایف و مسئولیت های متعدد و خطیری گنجانده شده و پاسداری از مرزهای زمینی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از مهمترین وظایف این سازمان جهادی است.  

وی همچنین گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی و شاخص کشور به دست سپاه کلید خورده و مجموعه سپاه در هر زمینه ای که انقلاب و نظام نیاز به کمک داشته باشد، روی کار است.  

معبودی افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و سپاه تمام قد پای این دستاوردها است که نمونه بارز آن فتنه های سال ۱۳۸۸ بود که سپاه آن را نقش بر آب کرد.  

وی تصریح کرد: سپاه در یک جمله، سرباز دین، ملت و ولایت است و اگر بخواهیم سپاه صاحب الامر (عج) را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید گفت که سپاه در تحقق وظایف خود از هیچ تلاشی امتناع نکرده و بیشتر از وظیفه، پای کار بوده است.

معبودی اشاره کرد: سپاه بطن مردم و از فرزندان مردم است به همین خاطر مردم نیز باید از این مجموعه و یادگار امام راحل حمایت کنند.

آرمان بزرگ و مقدس سپاه، حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی است

رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین نیز در خصوص سالروز تاسیس سپاه پاسداران، گفت: اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نگهبانی برای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می داند و رسالت مصوب و ابلاغی سپاه از سوی فرماندهی معظم کل قوا هم بر «پاسداری سپاه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر هر سه طیف تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور در چارچوب تدابیر ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوا» تاکید می کند.

محمد کشاورز تصریح کرد:سپاه، آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که براساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده است و داعیه تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی (عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان شمول می باشد که باید همیشه حرکت خود را به آن سمت داشته باشد.

وی ادامه داد: بی شک محافظت از یک نظام ارزشی در برابر تهدیدات و خطراتِ متوجه آن، یک ضرورت عقلی است و به هیچ وجه نمی‌توان نقش سپاه را در تأمین امنیت ملی و حفاظت از مرزها و دفع تهدیدات نادیده گرفت.

این مسوول گفت: اگر به کارنامه ۴۳ ساله سپاه پاسداران نگاهی گذرا داشته باشیم، به راحتی می‌توان به این حقیقت پی برد که سپاه همیشه در تمام مقاطع دشوار و حساس در خط مقدم نبرد با دشمنان و معاندان قرار داشته و بهترین پشتیبان برای تأمین امنیت کشور بوده است.

کشاورز همچنین گفت: به قول رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب، هدف‌های انقلاب و برای مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است و انقلاب هرچه دشمن دارد در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‌اند چون پاسدار انقلاب است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار داشت: سپاه پاسداران، پرونده سرشار از موفقیت را در حافظه خود و ملتش به ثبت رسانده است، مقابله با ضد انقلاب در دوران تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفاظت از شخصیت ها، مقابله با هواپیماربایی، تقدیم ۴۰ هزار کادر شهید سپاه در دوران دفاع مقدس، دفع خطر پژاک در شمال غرب و اشرار در جنوب شرق، پایان دادن به سیطره داعش در غرب آسیا، افزایش قدرت بازدارندگی با تولید موشک های نقطه زن، سازندگی، محرومیت زدایی و عرصه های بهداشت و درمان نمونه هایی از دستاوردهای سپاه است.

وی گفت: سپاه در همه حوداث به قلب حادثه می رود، اولین وارد می شود و آخرین خارج می گردد چون سپاه نماد خدمت بی منت و خالصانه به مردمی ولایتمدار، مقاوم و بصیر است که در حال زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) هستند.  

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفان سپاه صاحب الامر قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفان سپاه صاحب الامر قزوین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس سپاه پاسداران سپاه صاحب الامر جمهوری اسلامی صاحب الامر عج سازمان بسیج استان قزوین سپاه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از پاسداران که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد، بیان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان، انسان بسیار والا و شایسته یکی از متفکرین انقلاب اسلامی بود و همه گفتمان حضرت امام را به خوبی تفسیر و تحلیل می‌کرد.

وی افزود: همواره باید تلاش کنیم که عقیده ما در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی شود و پاسداران باید در گفتمان انقلاب اسلامی پیش‌قدم باشند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه باید ایمان و معنویت را از خود افزایش دهیم، ادامه داد: اگر خود را در تراز پاسدار انقلاب پالایش نکنیم در بسیار از مواقع دچار تزلزل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: تلاش کنیم وحدت در گفتمان نظام که جزء مباحث اعتقادی حکومت و نظام اسلامی است را قوی کنیم.

وی اذعان کرد: باید نسبت به دیگران به عنوان پاسدار پرتحرک‌تر از دیگران در انجام مباحث دینی و اعتقادی و عقیدتی باشیم و در بدنه بسیج این مولفه را با نوآوری رشد دهیم.

علی ثمره حسینی فرمانده سپاه شهرستانی سراوان نیز در این نشست بیان کرد: اگر سپاه امروز این جایگاه ارزشمندتر پیدا کرده و در قلوب همه مستضعفین عالم قرار گرفته به واسطه بعد معنوی و اعتقادی آحاد پاسداران است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت در کنار مردم بوده و نوع عملکرد و رفتار باعث شده در قلب مردم جای پیدا کند.

فرمانده سپاه سراوان ادامه داد: تلاش کنیم راه شهدایی که از انقلاب اسلامی پاسداری کردند ادامه دهیم، در بین نیرو‌های مسلح از سپاه انتظار بیشتری برای خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب که از وظایف اصلی ماست.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در زمینه‌های مختلف الگو باشیم و از پاسداری به خوبی پاسداری کنیم چرا که توفیق الهی به عنوان پاسدار نصیب ما شده و باید قدر دان باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه شهرستانی سراوان با همکاری حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها برگزار خواهد شد.

در پایان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی امام‌جمعه شهرستان به همراه فرمانده سپاه و جمعی از پاسداران مزار شهدای گمنام مدفون در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) را غبارروبی و عطر افشانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد