Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کلهر در گفت و گو  با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد دیدار سپاهان و پاختاکور در دور پنجم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: سپاهان به دلیل نتیجه نگرفتن در سه بازی اخیرش و از دست دادن 8 امتیاز، شرایط نامطلوب و نامشخصی در گروهش دارد. فاصله این تیم با الدحیل و التعاون زیاد شده است. اگر سپاهان در بازی برگشت با حریف عربستانی هم به پیروزی می‌رسید، باز هم می‌توانستیم 90 درصد به صعودش امیدوار باشیم اما تساوی در این مسابقه کار را برایش خیلی سخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* مشکل بزرگ سپاهان معیوب بودن ساختار دفاعی است

وی افزود: سپاهان یکی از بهترین تیم‌های لیگ ما است که فوتبال رو به جلویی بازی می‌کند اما مشکل بزرگش در رقابت‌های داخلی یعنی ایراد در ساختار دفاعی در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایان شد. بارها دیدیم این تیم در برگشت توپ دچار مشکل شده و حریفانش با آنالیز دقیق سپاهان، از این ضعف به خوبی استفاده بهینه کردند. اگر محرم نویدکیا بتواند کار تیمی دفاعی‌اش را ترمیم کند، تا حد زیادی مشکل سپاهان حل خواهد شد. در زمان حمله فاصله خط دفاع و هافبک‌های سپاهان زیاد می‌شود و پس از دست دادن توپ به دلیل نداشتن سرعت لازم، فضای زیادی در اختیار حریفان این تیم قرار می‌گیرد.

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: اگر سپاهان بتواند 6 امتیاز دو بازی باقی‌مانده را جمع کرده و سایر دیدارهای گروه هم نتایجش به سود این تیم باشد، اطمینان دارم این نقص بزرگ را برطرف خواهد کرد. سپاهان در خط هافبک و حمله زهردار است و با آمدن رشید مظاهری مشکلش درون دروازه هم حل شده اما ساختار دفاعی اش معیوب است. شاید مهم‌ترین دلیلش هم این است که خط هافبک سپاهان خوب به مدافعان این تیم کمک نمی‌کند.

* سپاهان باید با تمام وجود مقابل پاختاکور و الدحیل بازی کند

کلهر ادامه داد:‌ با وجود کار بسیار سختی که سپاهان برای صعود دارد، باید مقابل پاختاکور و الدحیل با تمام وجود و رو به جلو بازی کند. نباید بازیکنان این تیم از حریفان بترسند. محرم نویدکیا، مربی آرامی است که نکات را به خوبی به بازیکنانش منتقل می‌کند. امیدوارم در نهایت پیروزی برای این تیم رقم بخورد و نتایج خوبی در دیدارهای آینده‌اش کسب کند.

* فولاد برای صعود باید شکل بازی‌های قبلی‌اش را حفظ کند

وی درباره اینکه فولاد به دلیل صدرنشینی در گروهش شرایط بسیار بهتری برای صعود دارد و در این وضعیت باید به مصاف الغرافه قطر برود که در بازی قبلی خود با نتیجه 8 بر 2 مغلوب الاهلی امارات شده است، پاسخ داد: جواد نکونام، مهدی هاشمی نسب و حسین کعبی تجربه بسیار خوبی در لیگ قهرمانان و بازی‌های ملی دارند. فولاد برای صعود از این گروه باید شکل بازی‌ های قبلی‌اش را حفظ کند. مهدی شیری و وحید حیدریه از کانال‌های کناری این تیم خیلی خوب نفوذ می‌کنند. موسی کولیبالی و عارف آقاسی روی ضربات ایستگاهی عملکرد خیلی خوبی دارند و  ارتباط خوبی هم بین شهاب گردان با مدافعان و هافبک‌های دفاعی وجود دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: بازیکنان فولاد در مرکز زمین مثل محمد آبشک، آرش رضاوند، آیاندا پاتوسی و حمید بوحمدان خیلی تاثیرگذار هستند. در نوک خط حمله هم بازیکنان موثری مثل شیمبا و انصاری در اختیار فولاد هستند.  بازیکنان این تیم در زمان حملات حریف خیلی خوب جمع و پس از صاحب توپ شدن به خوبی باز می‌شوند. ارسال‌های خوبی هم از جناحین دارند و با این شکل بازی همیشه به گل می‌رسند که نمونه‌اش را با گل دقیقه 97 در بازی رفت با آهال ترکمنستان دیدیم. ادامه دادن این نوع بازی در دفاع و حمله برابر پاختاکور هم به کمک فولاد می‌آید. 

* فولاد توانایی رسیدن به فینال دارد

کلهر عنوان کرد: فولاد به حدی خوب بازی می‌کند که تمرکز بازیکنان حریفش به هم می‌ریزد و با این شکل بازی این تیم حتی توانایی رسیدن به فینال را هم دارد زیرا در تمام نقاط زمین هم مهره‌هایش خیلی خوب انجام وظیفه می‌کنند  و هم به بهترین شکل کار تیمی را انجام می‌دهند. 

* فولاد نباید به 8 گل خوردن الغرافه کند

وی ادامه داد: البته امیدوارم فولاد یک نکته را از یاد نبرد. در فوتبال دنیا دیدیم آلمان در خانه برزیل هفت گل به این تیم زد اما این اتفاقات همیشگی نیست. فولاد به هیچ وجه نباید به نتیجه دیدار قبلی الغرافه نگاه کند زیرا کار بسیار سختی برابر این تیم قطری پیش رو دارد. به همین دلیل باید با تمام وجود و بهترین کیفیت بازی کند. همانگونه که سپاهان هم نباید به نتیجه 3 بر یک بازی رفت خود با پاختاکور فکر کند. خوشبختانه کادرفنی مجرب فولاد و سپاهان به این مسائل آگاه هستند و بازیکنان باتجربه و جوانی در اختیار دارند که امیدوارم به خوبی هدایت شوند. هر بازی برنامه‌های تاکتیکی خاصی دارد که بدون در نظر گرفتن نتایج بازی‌های قبلی باید به بهترین شکل پیاده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمود کلهر کارشناس فوتبال سپاهان فولاد پاختاکور الغرافه آندره آ استراماچونی برای صعود شکل بازی خیلی خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره  باخت سرخپوشان برابر تیم آلومینیوم اراک و حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی اظهار کرد: به نظرم  کادر فنی ۲ تیم نقش اول را  در این بازی ایفا کردند. همچنین  پرسپولیس بی دلیل به لاک دفاعی رفت و این باعث شد که تیم آلومینیوم اراک آزادی عمل بیشتری پیدا کند و بتواند سرخپوشان را تحت فشار در دقایق پایانی بازی بگذارد. سرخپوشان بازی را جلو بودند، اما با تعویض‌هایی که اوسمار انجام داد، بازیکنان کناری آلومینیوم توانستند به راحتی پشت مدافعان سرخپوش نفوذ کنند و صاحب توپ شوند و بازی را مساوی کردند.

او افزود: در وقت‌های اضافه هم پرسپولیس به ۲ گل رسید، اما باز هم تعویض‌هایی که انجام شده به نفع تیم آلومینیوم اراک بود. در آن طرف، تعویض‌های مجتبی حسینی فوق العاده عالی بود و دقیقا پرسپولیس را آنالیز کرده بود و آنها پشت مدافعان سرخپوشان صاحب توپ می‌شدند و  در وقت‌های اضافه ۱۲۰ بازی توانستند گل مساوی را بزنند.

نبود بیرانوند در بازی با آلومینیوم مشهود بود 

کلهر تصریح کرد: نبود علیرضا بیرانوند بسیار مشهود بود و تیم گل گهر به خوبی توانست از این نقطه ضعف استفاده کند و بتواند بازی را در ضربات پنالتی ببرد. اگر بیرانوند درون دروازه پرسپولیس بود به طور حتم نتیجه برعکس می‌شد. به هر حال رفیعی گلر جوانی است و احتیاج به تجربه بیشتر دارد و شایستگی خود را نشان داده است، اما در این بازی ها، بازیکن باتجربه که میادین بیشتری را تجربه کرده تاثیرگذار بود که متاسفانه چنین گلری را سرخپوشان در درون دروازه خود نداشتند.

تعویض های پرسپولیس کفه ترازو را به نفع آلومینیوم تغییر داد 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسید اوسمار بازی را تمام شده دانست و تعویض‌هایی کرد که به نفع تیم آلومینیوم شد، گفت: دفاع تیمی پرسپولیس دچار مشکل شد. وقتی که یک مهاجم زهر دار را بیرون می‌کشید بازیسازی را به تیم حریف می‌دهید و تیم آلومینیوم دقیقا بازیسازی را از خط دفاعی خود آغاز می‌کرد و خیلی خوب توپ‌ها را به جناحین و عمق می‌برد و ارسال‌های خوبی داشتند و ضربات ایستگاهی هم به درستی انجام دادند. تعویض‌های پرسپولیس کفه ترازو را به نفع آلومینیوم تغییر داد و مجتبی حسینی بهتر تصمیم گرفت و قدرت تصمیم گیری بهتری داشت و توانست این بازی را پیروز شود. من فکر می‌کنم اوسمار فکر می‌کرد بازی تمام شده، اما فوتبال ما در آن دقایقی که باید نتیجه بگیریم حتی در سطح ملی مان می‌بینیم که این اتفاقات می‌افتد و تیم‌های بزرگ ما دچار مشکل می‌شوند و این اتفاق برای پرسپولیس رخ داد.

باخت به آلومینیوم در روحیه پرسپولیسی ها تاثیرگذار است 

او درباره اینکه پرسپولیس می‌تواند در لیگ برتر موفق باشد، بیان کرد: صددرصد، تیم پرسپولیس خیلی خوب بازی می‌کند و توپ را به گردش در می‌آورد. به نظرم پرسپولیس در ابتدای حضور اوسمار در ۳، ۴ بازی ابتدایی، طراوات لازم را نداشت و حتی بازی با آلومینیوم را واگذار کرد. به هر حال این باخت از لحاظ روحی و روانی بر روی بازیکنان  پرسپولیس در لیگ تاثیرگذار خواهد بود، اما امیدوارم سرخپوشان شرایط ایده آل  خود را در بازی بعدی بتوانند به دست آورند تا در کورس قهرمانی باقی بمانند. 

پرسپولیس با این همه ستارها باید بهتر از این عمل کند 

کلهر خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که می‌توانم اشاره کنم نبود علیرضا بیرانوند در بخش دفاعی پرسپولیس تاثیرگذار است و حضورش خیلی می‌تواند به سرخپوشان کمک کند. ضمن اینکه در تیمی که این همه ستاره وجود دارد باید آن تیم بهتر از این عمل کند. زمانی که گل محمدی از پرسپولیس رفت، این بازیکنان بزرگ  جذب شدند و دیدیم که چقدر ارونوف در گل اول تاثیرگذار بود و آمدن آل کثیر، ارونوف و عبدالکریم حسن چقدر سرخپوشان را متحول  کرد. به هر حال همیشه آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس است و دیدیم که  لیموچی  و چند بازیکن اراکی  در این بازی چقدر تاثیر گذار بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • سعید عزت‌اللهی فینالیست آسیا را شکست داد!
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی
  • اولین فینالیست جام ملت‌های آسیا مشخص شد
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!