Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی مشاغل مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به دلیل نبود کد شغلی، در لیست خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرد. ظاهرا شغل این افراد در جامعه پذیرفته شده اما شرکت‌های بیمه‌ای از بیمه کردن مربیان رانندگی به دلیل نبود کد شغلی اجتناب می‌کنند.

ماهیت کاری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی، کارگر و کارفرمایی تعریف نشده است و به همین دلیل جزو مشاغل آزاد محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی کشور از پوشش بیمه تامین اجتماعی محروم هستند و باید در قالب بیمه خویش فرما حق بیمه خود را پرداخت کنند. پرداخت بیمه خویش‌فرما سبب می‌شود تا از برخی مولفه‌های بیمه‌ای مثل مقرری بیمه بیکاری محروم باشند، همچنین با توجه به احتمال بالای تصادف، الزام به بیمه شدن این گروه شغلی چند برابر است.

در سال گذشته حق‌السهم این افراد به عنوان مربی آموزشگاه رانندگی حدود ۳۶ درصد افزایش یافته بود، در صورتی که دستمزد کارگران از سوی شورای عالی کار حدود ۳۹ درصد بیشتر شد، همچنین کرایه تاکسی‌ها نیز حدود ۳۵ درصد افزایش یافته بود، اما حق خودرو یک مربی را ۲۸ درصد درنظر گرفته و حق سهم آموزشگاه‌ها نیز ۴۱ درصد گران‌تر شده بود.

سوالی که وجود این است که اگر مربیان به عنوان کارگر آموزشگاه‌ها درنظر گرفته می‌شوند، چرا از حق بیمه محروم هستند؟ یا اگر به عنوان کارفرما تعریف می‌شوند، چرا ناچار هستند قرارداد‌های پیمانکاری یک‌ساله و نرخ تحمیلی آموزشگاه‌ها را بپذیرند؟

برای پاسخ به سوالات و جویا شدن این مسئله که چرا تا کنون مربیان آموزشگاه‌های رانندگی فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند را از سازمان تامین اجتماعی جویا شدیم. 

پس از چندین روز تماس و پیگیری مسئولین سازمان تامین اجتماعی حاضر به پاسخگویی نشدند و از ارائه پاسخ در این خصوص سر باز زدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مربیان آموزشگاه رانندگی بیمه تامین اجتماعی مربیان آموزشگاه های رانندگی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند