Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کامران آتین « فعال سیاسی و اجتماعی» در یادداشتی درباره انتصاب سردار حسین دهقان از سوی رییس جمهور به عنوان دبیر اجرایی توسعه سواحل مکران آورده:

اکنون که بحمدالله مشکل انتخاب شهردار سیریک رفع گردید و فضا برای مدیریت شهری سیریک هموار شد،  لازم است شهرداران نوارساحلی از اعتبارات توسعه سواحل مکران برای زیرساخت ها و توسعه شهرها ، ایجاد دهکده های گردشگری و فرصت‌های سرمایه گذاری در این مناطق منسجم و با برنامه ی هدفمند پیشگام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مُکران منطقه‌ای زرخیر و توسعه این منطقه نیازمند فرصت، سرمایه، انسجام و هماهنگی بسیار بالا است، مکران مرواریدی پنهان در ایران‌، که باید قدر و منزلت آن شناخته شود و متناسب با آن سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز شده و تا منطقه میناب هرمزگان ادامه دارد که ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار گرفته است

ظرفیت‌های کلان تجاری،گردشگری و شیلاتی و اجرای طرح رزاق در سواحل مکران می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه، شرایط صادرات و ارز‌آوری را نیز فراهم سازد

سواحل مکران به عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه‌ای در حمل‌و‌نقل و مرکز اصلی کریدور بین‌المللی ترانزیت یک ظرفیت بزرگ اقتصادی کشور است.

سواحل مکران یکی از گذرگاه‌های اصلی کریدور جنوبی تجارت ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده و این ظرفیت را دارد که به منطقه‌ای ایده‌آل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای مصرف و شاهراه اقتصاد دریایی منطقه‌ تبدیل شود.

سیریک و جاسک یکی از نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای دسترسی به تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و برگ برنده ایران در تجارت جهانی و اقتصاد دریامحور است.

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور و چالش معیشتی مردم ، توسعه سواحل مکران با اجرای طرح رزاق ، رونق بازارچه های مرزی ، ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری می‌تواند جهت رونق اقتصادی ، توسعه اشتغال و معیشت مردم نقش آفرین باشد.

ضمن آرزوی توفیق به سردار حسین دهقان در آن سنگر خطیر امیدواریم با اجرای برنامه‌های طرح توسعه سواحل مکران محرومیت در این منطقه زدوده شود و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب که همواره یکی از ویژگی‌های برجسته ایرانیان بوده در این منطقه به نمایش گذاشته شود.

انتصاب سردار حسین دهقان به عنوان چهره‌ای ملی و در تراز مدیریت کلان کشور می‌تواند افق روشنی را به روی اجرایی شدن تصمیمات کلان ملی و تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه سواحل مکران را به همراه داشته و دستگاه‌های مسؤول را در این باره به پای کار بیاورد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: یادداشت انتصاب حسین دهقان هرمزگان توسعه سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، علی نیک بخت از جوانان انقلابی، توانا و خلاق استان کهگیلویه بویر احمد با پیشنه‌ی موفق به عنوان دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده هم اکنون به عنوان مجری و نماینده بنیاد علوی در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب و معرفی شد. مهندس نیک بخت با اشاره به تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان گفت:در دوره جدید ماموریت‌های بنیاد علوی، پیشرفت اقتصادی مناطق محروم و روستایی مبتنی بر توانمند سازی، اشتغال زایی و درآمد پایداری اقشار ضعیف خواهد بود. نیکبخت افزود؛ توسعه و ارتقای سلامت با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و گلوگاه‌های حساس، حضور موثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است. نماینده بنیاد علوی در استان سومین ماموریت بنیاد را ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تامین شرایط خاص برای استعداد‌های برتر اقشار ضعیف برشمرد و گفت: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند

دیگر خبرها

  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳