Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:09:58 GMT

واکنش جدید وزیر خارجه عراق به عملیات نظامی ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۶۶۱۳

واکنش جدید وزیر خارجه عراق به عملیات نظامی ترکیه

وزیر خارجه عراق بار دیگر به عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق خواستار احترام کشورهای همسایه به اصول حسن همجواری و خودداری از اجرای اقدامات نظامی  شد که به روابط دوجانبه آسیب می‌زند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، «فؤاد حسین» در دیدار «فیلیپ فاندین بولک»، سفیر غیر مقیم بلژیک در عراق، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن را بررسی و بر ضرورت بازگشایی دفتر نمایندگی بلژیک در بغداد و افزایش نقش این کشور در روند بازسازی عراق تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار همچنین تحولات اوکراین و تلاش‌های کشورهای عربی برای میانجیگری و اهمیت حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران و تسریع در تحقق آتش‌بس بررسی شد.

فؤاد حسین همچنین از کشورهای همسایه خواست که اصول حسن هم‌جواری را رعایت کنند و از اقدامات نظامی خودداری کنند که بر روابط دوستانه دوجانبه تأثیر منفی می‌گذارد.

او تأکید کرد که عراق متعهد به روابط دوستانه با همسایگان خود است.

ترکیه کاردار سفارت عراق را احضار کردحزب‌الله عراق: هدف ترکیه از اشغال شمال عراق سیطره بر نفت و گاز استعراق | از واکنش‌ها به حمله ترکیه تا دستگیری سرکرده برجسته داعشآغاز عملیات جدید ترکیه در شمال عراق

 

سفیر بلژیک نیز در این دیدار از نقش عراق در تحویل 10 کودک و 6 شهروند با تابعیت بلژیکی که از خانواده‌های تروریست‌های داعش در سوریه بوده‌اند قدردانی کرد.

او تأکید کرد که کشورش از نقش عراق در میانجیگری میان کشورهای منطقه و کاهش تنش میان ایران و امریکا حمایت می‌کند.

وی همچنین از دستاوردهای کنفرانس بغداد که در تابستان گذشته برگزار شد تقدیر و از ادامه برگزاری چنین نشست‌هایی استقبال کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ترکیه از روز دوشنبه عملیات نظامی گسترده ای را در خاک عراق آغاز کرده است.

این عملیات با واکنش شدیداللحن مقامات رسمی و رهبران سیاسی عراق مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس