Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:11:31 GMT

سیل بیش از ۵۰ میلیارد تومان در نهبندان خسارت برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۶۱۹

سیل بیش از ۵۰ میلیارد تومان در نهبندان خسارت برجا گذاشت

ابوالفضل ایروانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل به محصولات زراعی (گندم و جو) در سطح ۷۲۰ هکتار با ۱۵ درصد تخریب خسارت وارد کرده که حجم خسارت سه میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: خسارت سیل به محصولات باغی و منابع طبیعی از جمله پسته، باغات مخلوط، انگور و محصولات گلخانه‌ای در سطح هزار و ۲۱ هکتار با میانگین تخریب ۴۰ درصد و برآورد خسارت ۴۰ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری نهبندان با اشاره به خسارت سیل در بخش دام و طیور گفت: بر اثر سیل ۱۵۰ راس دام به ارزش ۲۶۸ میلیون تومان در روستاهای خوانشرف، کلاته سید علی، میغان و شوسف تلف شدند.

وی اظهار داشت: خسارت سیل به تاسیسات گلخانه و دایک‌های حفاظتی به مساحت ۳۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع، ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

ایروانی افزود: خسارت به ۲ هزار ۷۳۰ متر قنات، ۹ حلقه چاه، ۲ باب استخر و ۵۳۰ متر کانال انتقال آب نیز پنج میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان برآورد شده که مستحدثات در روستاهای خوانشرف، دهنو، میغان، نقشرمی، احمدآباد، دهن رود و اناران دچار خسارت شده است.

سامانه بارشی اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن در نیمه شرقی استان شدت بیشتری داشت.

برچسب‌ها نهبندان خراسان جنوبی سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهبندان خراسان جنوبی سیل نهبندان خراسان جنوبی سیل خسارت مالی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود