Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حضرت علی (ع) در وصیت‌نامه خویش از فرزندانش می‌خواهد که هیچ‌گاه حرف غیرحقی بر زبانشان جاری نشود و اعمالشان را فقط برای خدا انجام دهند. ایشان وصیت می‌کنند که همواره دشمن ظالم و یار و یاور مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امروز در خطبه اول نماز جمله این هفته اصفهان با اشاره به جملاتی از وصیت‌نامه امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در ماه رمضان به فرزندان خود وصیت کرد که از اعمال بد دنیا دوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت علی (ع) در وصیت‌نامه خویش از فرزندانش می‌خواهد که هیچ‌گاه حرف غیر حقی بر زبانشان جاری نشود و اعمالشان را فقط برای خدا و در راه خدا انجام دهند. ایشان وصیت می‌کنند که همواره دشمن ظالم و یار و کمک مردم باشیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در ادامه وصیت خود به فرزندان خود می‌فرمایند: به شما فرزندان و دیگر مسلمانان وصیت می‌کند که نظم داشته‌باشید، عبادت و کسب و کارتان را به موقع انجام دهید و هیچیک را تحت تأثیر دیگری قرار ندهید.

طباطبائی‌نژاد در همین رابطه اضافه کرد: حضرت علی (ع) به مسلمانان سفارش می‌کنند که سعی کنیم در هنگام بحث و مشاجره بین دو شخص اصلاح ایجاد کنیم. پیامبر اسلام نیز ثواب اصلاح بین دو مسلمان را از یک سال نماز و روزه بیشتر می‌داند.

وی تاکید کرد: نظم بسیار در زندگی مهم است و اکثر کسانی که موفق شده‌اند، نظم در فعالیت‌هایشان مشاهده می‌شود.

امام جمعه اصفهان در رابطه با صفات مؤمنین گفت: خداوند می‌فرماید مؤمنین کسانی هستند که نماز می‌خوانند و از آنچه که به آن‌ها می‌بخشیم، انفاق می‌کنند. یکی از صفات مؤمن این است که تا حد توانش به دیگران کمک می‌کند و خداوند چنین کسی را مؤمن حقیقی می‌داند.

طباطبائی‌نژاد ادامه داد: کسانی که چنین خصلتی دارند، بخشش خدا را به همراه دارند و رزق و روزی خوبی از سوی خداوند دریافت می‌کنند؛ بنابراین یکی از صفات بسیار مهم انسان مؤمن که در قرآن نیز به آن اشاره شده، انفاق است. به طوری که هر جا سخن از نماز و عبادت شده به انفاق نیز اشاره شده است.

وی افزود: قرآن در خصوص پاداش کسانی که شب هنگام عبادت کرده و علاوه بر آن انفاق می‌کنند، از نور چشمی نام برده است که برای این افراد مشخص شده است؛ بنابراین خواندن نماز شب و انفاق بسیار مهم است و پاداش بسیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به داستانی قرآنی گفت: مرد مؤمنی باغی بزرگ داشته که همیشه محصولات باغ خود را به نیازمندان خیرات می‌کرد، اما هنگامی که از دنیا می‌رود، فرزندانش تصمیم می‌گیرند در تاریکی شب محصولات را جمع‌آوری کنند و چیزی برای نیازمندان باقی نگذارند که همین تصمیم باعث شد خداوند عذابی برای آن‌ها نازل کند.

طباطبائی‌نژاد ادامه داد: ممکن است برخی مسلمانان به این فکر کنند که چرا کفار انفاق نمی‌کنند، اما وضع مالی خوبی دارند؟ در پاسخ باید گفت این افراد کسانی هستند که باید فراموششان کرد و به حال خود رها شده‌اند. عنایت خداوند شامل حال کفار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: کفار کار می‌کنند و پول به دست می‌آورند، اما نتیجه آن‌ها در آخرت است. هر کسی که آثار خوبی آخرت را بخواهد، به‌دست می‌آورد، اما کسی که دنیا را بخواهد، آخرت را از دست می‌دهد.

امام جمعه اصفهان افزود: انفاق یکی از بهترین صفات مؤمن است و در بحث انفاق باید از مردم اصفهان تشکر کرد؛ به خصوص اینکه هرساله کمک‌های مالی برای آزادی زندانیان افزایش می‌یابد به طوری که می‌توان گفت، اصفهان در کل کشور رتبه نخست آزادی زندانیان را دارد.

کد خبر 570186

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه نماز جمعه اصفهان خطبه های نماز جمعه اصفهان ستاد نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه اصفهان حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند