Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@02:28:59 GMT

احداث نخستین بانک غذای زنده آبزیان در ایران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۸۹۴۰

احداث نخستین بانک غذای زنده آبزیان در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

تولید غذای زنده آبزیان از جمله موارد مهمی است که کمک بسیاری به تکثیر و چرخه حیات گونه‌های مختلف ماهی می‌کند.این غذاهای زنده، گستردگی زیادی دارند و از جلبک‌های آب شیرین، جلبک‌های آب شور، پلانکتون، برخی کرم‌ها و لاروهای حشرات و... را شامل می‌شود.

یکی از اهمیت‌های این غذاهای زنده آن است که این نوع غذا، برای بسیاری از آبزیان مخصوصا در دوران لارو، ضرورت دارد چرا که هم متناسب با اندازه دهان آنها است و هم از قابلیت هضم راحت‌تری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید زیست‌توده آرتمیا در استخرهای با عایق ژئوممبران به‌صورت متراکم و مدار بسته در جهت تامین امنیت غذایی آبزیان پرورشی، از دیگر کارکردهای این طرح است. تولید بیومس دافنی ماگنا در استخرهای خامی و بتنی با استفاده از پساب خروجی مزارع پرورش ماهی نیز دیگر خدمتی است که با اجرای این طرح محقق شده است.

روح‌الله حبیبی‌فرد رئیس هیئت ‌مدیره یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این طرح در بخش‌کشاورزی، تکثیر و پرورش آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ازجمله شاخصه‌های این طرح می‌توان به تولید غذای آبزیان با استفاده از پساب خروجی مزارع پرورش ماهی و تولید متراکم آرتمیا به‌دور از منابع آب شور اشاره کرد.

وی گفت: با اجرای این طرح، نخستین بانک غذای زنده کشور ایجاد شد. در این بانک، انواع غذاهای زنده ذخیره‌سازی شده است. نمونه‌های این غذاها خالص‌سازی شده است و به‌صورت زنده نگهداری می‌شوند. بنابراین هر پرورش‌دهنده‌ای که نیاز پیدا کند، این غذاها به سرعت در دسترس آنها قرار می‌گیرد.

به گفته وی، با توجه به وجود این بانک غذای زنده در کشور و با توجه به مشکلات ارز و تحریم، پرورش‌دهندگان، دیگر نیازی به تهیه آرتمیای وارداتی ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان غذای زنده آبزیان غذای زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903091

دیگر خبرها

  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج