Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@22:23:00 GMT

ژاک پرن، بازیگر "سینما پارادیزو" درگذشت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۹۶۵۶

ژاک پرن، بازیگر 'سینما پارادیزو' درگذشت

ژاک پرَن بازیگر فرانسوی فیلم‌هایی چون «سینما پارادیزو» و «Z» در ۸۰ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژاک پرَن بازیگر فرانسوی که در شماری از فیلم‌های به یادماندنی مانند «سینما پارادیزو» و «دختران جوان روشفور» بازی کرده بود و کارگردانی فیلمی چون «مهاجرت بالدار» را در کارنامه داشت در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده وی اعلام کردند که وی پنجشنبه در پاریس درگذشت.

پرن سال ۱۹۴۱ در پاریس متولد و از دهه ۱۹۵۰ وارد دنیای سینما شد و در بیش از ۷۰ فیلم نقش‌آفرینی کرد.

وی همان قدر که در سینمای فرانسه شناخته شده بود در سینمای ایتالیا هم محبوب بود و اولین نقش اصلی خود را با بازی در کنار کلودیا کاردیناله در فیلم «دختری با یک چمدان» در سال ۱۹۶۱ به دست آورد.

این بازیگر که با موهای خاکستری و صدای آرمش‌بخشش برای سینماروها آشنا بود بارها در نقش افسر جلوی دوربین می‌رفت. «جوخه ۳۱۷» در سال ۱۹۶۵، «درامر خرچنگ» در سال ۱۹۷۷ و «افتخار یک کاپیتان» در سال ۱۹۸۲ که هر ۳ توسط پی‌یر شوئن‌دورفر ساخته شده‌اند، از جمله چنین فیلم‌هایی هستند.

او همچنین در موزیکال‌های «دختران جوان روشفور» و «پوست الاغ» ساخته ژاک دمی بازی کرد و بازیگر «Z» ساخته گوستاو گاوراس بود. او در برابر دوربین ویتوریو دسیکا و انیس واردا هم نقش‌آفرینی کرد. وی بازیگر فیلم «کوروس» در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی برادرزاده‌اش کریستوف باراتیه هم بود که به موفقیت بزرگی رسید و ۸.۶ میلیون بلیت در گیشه فروخت.

آخرین فیلمی که پرن در آن ظاهر شد فیلم محیط زیستی «جالوت» بود که ماه مارس اکران شد و نشان دهنده توجه عمیق وی به محیط زیست بود.

پرن تهیه‌کنندگی چندین مستند را برعهده داشت و سال ۲۰۱۱ برای «اقیانوس‌ها» جایزه سزار را دریافت کرد.

ژیل ژاکوب رییس سابق جشنواره فیلم کن در توییتی با گرامی‌داشت این بازیگر از وی چنین یاد کرد: او جذابیت خالص بود و هر چیزی را که لمس می‌کرد موفق می‌شد.

گوستاو گاوراس نیز از وی چنین یاد کرد: او یکی از ظریف‌ترین و بهترین تهیه‌کننده‌های فرانسوی بود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت

 به گزارش  تابناک به نقل از جماران، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران دارفانی را وداع گفت.

 آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

وی نویسنده، محقق حوزوی است که شاگردان بسیاری را در حوزه و دانشگاه تربیت کرده است. وی از درس فلسفه آیات، علامه طباطبایی (ره)، محمد شاه آبادی، آقا یحیی انصاری شیرازی، حاج آقا رضا صدر (اخوی امام موسی صدر) و شهید مطهری بهره برده است.

آیت الله نجفی تهرانی در علم هیات نجوم از شاگردان علامه حسن زاده آملی و در عرفان و اخلاق (به مدت ۱۰ سال) شاگردِ آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی بوده است. ایشان همچنین در فقه و اصول، از محضر آیات عظام گلپایگانی، حائری یزدی و آمیرزاهاشم آملی بهره‌مند شده است.

بالغ بر ۲۰ جلد اثر توسط ایشان در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و معارف نوشته شده و ایشان، نماینده مراجع معظم تقلید در امور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی نیز است. حوزه علمیه و مسجد جامع نبی اکرم (ص) در شرق تهران، پایگاه مبارزات انقلابی ایشان و مرکز پشتیانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون، محل پرورش و آموزش سربازان امام زمان (عج) و مراجعه متدینین و مومنین است.

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)