Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "رویترز" پلیس افزود مجروحان این تیراندازی دو مرد و یک زن هستند. 
به گفته پلیس، این تیراندازی در بلوک ۴۱۰۰ خیابان کانکتیکات در شمال غربی پایتخت آمریکا، در مجاورت دانشکده خصوصی ادموند بورک رخ داده است. 
در این منطقه چندین سفارت کشورهای خارجی و همچین دانشگاه هوارد و دانشکده "وان نس" دانشگاه کلمبیا وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
شاهدان عینی می‌گویند که بیش از ۲۰ گلوله در این این منطقه شلیک شده است. 
پلیس دسترسی به این منطقه را مسدود کرده و از مردم خواسته است در خانه‌های خود باقی بمانند. 
هنوز دلیل این تیراندازی مشخص نشده و فرد یا افراد مظنون نیز بازداشت نشده‌اند. 
به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه بود که پلیس واشنگتن اعلام کرد که نیروهای سرویس مخفی آمریکا فردی را که قصد داشت وارد محل سکونت سفیر کشور پرو در واشنگتن شود، به ضرب گلوله کشتند. 
رئیس پلیس واشنگتن به خبرنگاران گفت که دو مامور مخفی ابتدا سعی کردند با شوکر (تیزر) فرد مهاجم به محل سکونت سفیر پرو در واشنگتن را متوقف کنند. 
وی ادامه داد: این فرد مشغول شکستن شیشه‌ها بود و سعی داشت وارد محل سکونت سفیر پرو در واشنگتن شود. 
با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مرگبار و مسلحانه بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 
فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت‌های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را وادار کرد تولید سلاح‌های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند. اسلحه‌های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می‌شوند و در پایگاه‌های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند. 
قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می‌کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت‌ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه‌ها در آمریکا خریداری کنند. 
بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این گروه غیردولتی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است. 
این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. 
به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند. 

https://www.reuters.com/world/us/two-people-shot-near-preparatory-school-washington-dc-police-say-2022-04-22/

برچسب‌ها واشنگتن خشونت مسلحانه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن خشونت مسلحانه دولت آمریکا واشنگتن خشونت مسلحانه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا ثبت نشده سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد از کشته شدن دو نفر در اثر تیراندازی در جشن عروسی خبر داد و گفت: متاسفانه در اثر تیراندازی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در جشن عروسی، دو نفر کشته شدند. 

یزدان افشاری‌پور در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی به عنوان یک سنت غلط که به دفعات شاهد تبعات مرگبار بودیم، اظهار کرد: شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت ماه در یک جشن عروسی، یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی کرده که براثر این اقدام، خواهر و خاله داماد در دم جان باختند. 

وی استفاده از مشروبات الکی را نیز در عدم کنترل احساسات فردی از دیگر علل تیراندازی‌های مرگبار به عنوان یک فرهنگ غلط نام برد و افزود: متاسفانه حادثه اخیر به دست فردی رقم خورده که در اثر استفاده از مشروبات الکلی و با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی نموده و دو خانم ۲۴ و ۳۰ ساله قربانی این جهالت و هنجارشکنی شدند. 

در حالی فرماندار عنبرآباد از هشدار نسبت به خطرات جانی ناشی از تیراندازی ها در جشن‌ها سخن به میان آورد که متاسفانه علی رغم تذکر به صاحبان مراسم شادی و عروسی، شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. 

اگر چه رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد از اهتمام ویژه در برخورد با عاملان هر گونه هنجارشکنی در سطح منطقه و جشن‌ها خبر می‌دهد که پیش از این دستگاه‌های قضایی و امنیتی طی نشست‌های خبری از جمع آوری تعداد قابل توجهی سلاح غیرمجاز خبر داده‌اند. 

افشاری پور برخورد جدی با تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و سلاح‌های غیرمجاز را از برنامه‌های ویژه عنوان کرد که در سطح جنوب کرمان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار عنبرآباد از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست در این راستا ورود کنند و با این شیوه تبعات مرگبار استفاده از سلاح در جشن‌ها و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر بکشند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خوهد بود. 

اینکه فرماندار عنبرآباد دست استمداد به سوی جامعه فرهنگ و هنر دراز کرده، جای خرسندی است اما از طرفی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی از طرف شورای فرهنگ عمومی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به بازار گرم هنجارشکنی‌های ناشی از بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز دیده نشده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی این روزهای شاهد ضریب نفوذ محتواهای شبکه‌های اجتماعی در بدنه جامعه هستیم که حتی از این ابزار ارزان قیمت و قابل دسترس هم آنگونه که انتظار می‌رود در راستای روشنگری نسبت به تبعات دو فرهنگ غلط و کشنده بنام حمل سلاح و مصرف مشروبات الکلی استفاده نشده و هر روز به نوعی شاهد تلفات جانی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد