Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:34:48 GMT

در شب قدر پیام وحی را شنیده و به آن عمل کنیم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۵۱۸

در شب قدر پیام وحی را شنیده و به آن عمل کنیم

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: شب قدر برای هر کسی، زمانی شب برکت و نورانیت خواهد شد که پیام مهم وحی را با گوش جان بشنود و به آن عمل‌ کند. امید است هر کدام ‌از ما با اراده و اختیار خودمان اهل تقوا باشیم و بهترین‌ها را برای خودمان رقم‌ بزنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در مورد اهمیت شب بیست‌ویکم و ‌نزول‌ قرآن کریم در این‌ شب گفت: در شب قدر پروردگار با قدرت‌نمایی بی‌نظیر خودش قرآن کریم، این ‌نور ‌هدایت‌بخش را، به صورت یکجا بر قلب نازنین رسول اکرم (ص) نازل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت‌هایی طی ۲۳ سال به‌تدریج بر پیامبر(ص) تشریح شد اما نور قرآن یکجا در این شب قدر بر قلب رسول اکرم (ص) نازل شد و این معجزه رسول اکرم (ص) نشانه قدرتنمایی پرودگار است.

به گفته این این استاد حوزه و دانشگاه خدای متعال که قادر مطلق است قدرت خودش را با ارائه‌دادن و ‌در اختیار گذاشتن این معجزه بر رسول خود نشان داد.

حجت‌الاسلام پیکری تاکید کرد: مسلمانان و شیعیان در شب قدر با انس با قرآن قدرت پیدا می‌کنند اما قدرت واقعی را کسی دارد که در این انس مهم‌ترین پیام قرآن که خداوند در آن می‌فرماید: «اهل تقوا هستند که خوش‌عاقبت رخت از این دنیا برمی‌بندند و به دیار باقی می‌شتابند» را دریافت کند.

وی افزود: ما شیعیان ‌مفتخریم که مولای‌ متقیان امیرالمونین علی بن ‌ابیطالب(ع) امام ‌اول ‌ما است و ما در انس ‌با قرآن از ایشان ‌الگو می‌گیریم و این انس‌ را مقدمه تقوا و پرهیزگاری قرار می‌دهیم و همان طور که امام علی (ع) اهل تقوا بود سعی می‌کنیم شیعه ایشان و اهل تقوا، خویشتن‌داری در ‌مقابل گناه ‌باشیم و سعی کنیم با پیروی از این امام ‌انسی که با قرآن داریم به سرانجام برسانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شب قدر برای هر کسی زمانی شب برکت و نورانیت خواهد شد که پیام مهم وحی را با گوش جان بشنود و به آن عمل‌ کند. امید است هر کدام ‌از ما با اراده و اختیار خودمان اهل تقوا باشیم و بهترین‌ها را برای خودمان رقم‌ بزنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شبهای قدر ، نزول قرآن ، پیامبر اکرم(ص) ، امیرالمونین علی(ع)

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبهای قدر نزول قرآن پیامبر اکرم ص امیرالمونین علی ع استاد حوزه و دانشگاه اهل تقوا شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس) پیامی صادر کرد.   متن پیام بدین شرح است:   بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ   انا لله وانا الیه راجعون   ضایعه درگذشت والده شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ (حق شناس) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. از خداوند منان برای آن مرحومه همنشینی با فرزندان شهیدش و حشر با سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.        

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!