Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:00:00 GMT

اسلحه دلیل اصلی مرگ کودکان آمریکایی در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۷۴۵

اسلحه دلیل اصلی مرگ کودکان آمریکایی در سال ۲۰۲۰

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از رویترز، این تحقیق که بر اساس داده‌های اخیر مرگ و میر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تهیه شده است، نشان می‌دهد که اسلحه و تیراندازی حتی بالاتر از تصادفات اتومبیل، به عنوان مهمترین علت مرگ افراد ۱۹ ساله و جوانتر در آمریکا در سال ۲۰۲۰ بوده است. 

بر اساس این تحقیق، این اولین باری است که اسلحه به عنوان عامل اصلی مرگ در این گروه سنی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نویسندگان این تحقیق اعلام کردند که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در مواردی چون "خودکشی، قتل، مرگ غیرعمد و نامشخص" در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی به میزان ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است. این تعداد بیش از دو برابر مرگ ناشی از اسلحه در میان جمعیت عمومی آمریکا است.

این تحقیق افزود: افزایش مرگ به دلیل سلاح گرم در میان نوجوانان آمریکا نشان دهنده یک روند بلندمدت است و مشخص می‌کند که ما در محافظت از جوانان خود در برابر یک عامل قابل پیشگیری مرگ شکست خورده‌ایم. 

به گزارش ایرنا، با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مرگبار و مسلحانه بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 

فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت‌های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام بایدن رئیس جمهور ایالات متحده را وادار کرد تولید سلاح‌های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند. اسلحه‌های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می‌شوند و در پایگاه‌های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند. 

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این گروه غیردولتی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است. 

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. 

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

برچسب‌ها خشونت مسلحانه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشونت مسلحانه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا خشونت مسلحانه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا سلاح گرم ثبت نشده سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو

یک افسر پلیس در ایالت اوهایو آمریکا، یک مرد سیاه‌پوست ۵۳ ساله را با خفه کردن درحالی‌که دستانش دستبند خورده بود، کشت.

به گزارش ایسنا، فرانک تایسون که بنا به گزارش‌ها از یک حادثه رانندگی در منطقه کانتون فرار کرده بود، بر اساس تصاویر دوربین بدنه پلیس که به‌صورت عمومی منتشر شد، در یک مورد مشکوک بر اثر خشونت پلیس کشته شد.

به نقل از آناتولی، این سیاه‌پوست آمریکایی در حین بازداشت می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم. آنها قصد دارند من را بکشند.» این وضعیت شباهت‌هایی به مرگ سیاه‌پوست آمریکایی دیگری به نام جورج فلوید دارد که در نتیجه خشونت پلیس در سال ۲۰۲۰ کشته شد.

تایسون توسط پلیس در یک کافه‌تریا به دلیل تصادف رانندگی دستگیر شد، او را روی زمین انداختند و دستانش را از پشت دستبند زدند.

دقایقی بعد، مأموران بررسی کردند که آیا تایسون زنده است یا خیر، متوجه شدند که تایسون دیگر نفس نمی‌کشد. آنها قبل از انتقال این مرد با آمبولانس به بیمارستان، عملیات احیا را انجام دادند.

طبق بیانیه پلیس، تایسون در بیمارستان درگذشت و افسران درگیر تا نتیجه تحقیقات از کار تعلیق شدند.

این اتفاق در حالی است که مرگ فلوید برای چندین هفته باعث اعتراضات ملی و بین‌المللی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن