Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@01:40:00 GMT

مسیر جریان پول بازار سرمایه در فروردین 1401

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۶۳۹۸

مسیر جریان پول بازار سرمایه در فروردین 1401

در 19 روز معاملاتی فروردین ماه در 10 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در 9 روز کاری دیگر نیز سرمایه حقیقی از بازار خارج شد.

به گزارش ایران اکونومیست، روز دوشنبه 29 فروردین ماه چهارمین روز متوالی ورود پول حقیقی به بورس تهران بود، اما پس از آن در دو روز پایانی هفته سرمایه حقیقی از بازار خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاهش خروج پول

مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در 19 روز کاری فروردین ماه 439 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 23 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 100 میلیارد تومان پول حقیقی در اسفند ماه کاهش 77 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین رقم خروج پول حقیقی ماه به روز سه‌شنبه 23 فروردین ماه برمی‌گردد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام هزار و 10 میلیارد تومان بود.بیشترین رقم ورود پول حقیقی نیز در روز یکشنبه 14 فروردین رقم خورد که ارزش آن بالغ بر 532 میلیارد تومان بود.
تداوم خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت

در 19 روز معاملاتی فروردین ماه در 13 روز شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. در مجموع این 19 روز، هزار و 7 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس خارج شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 56 میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شده است که نسبت به اسفند ماه بیش از 100 درصد افزایش داشته است.
ورود پول به بورس در هفته آخر

در آخرین هفته کاری فروردین ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس متوقف شد و در 3 روز ابتدایی هفته اخیر خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود. در مجموع کل هفته 288 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار سهام وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 57 میلیارد تومان بود.

اقتصادنیوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد تومان پول حقیقی میلیارد تومان سرمایه حقیقی ورود پول حقیقی پول حقیقی خارج شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصلاح برخی تصمیمات اقتصادی و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی باعث شد پس از ۵ ماه بازار سرمایه میزبان ورود پول باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم