Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:51:39 GMT

مقتدی صدر: عادی سازی روابط با اسرائیل جرم تلقی شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۶۵۲

مقتدی صدر: عادی سازی روابط با اسرائیل جرم تلقی شود

رهبر جریان صدر عراق در صفحه توئیتر خود بر لزوم جرم انگاری هرگونه عادی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایران آنلاین، رهبر جریان صدر در توئیتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی ورود وی به فرآیند سیاسی و انتخابات عراق مقابله با چشم‌داشت‌های رژیم‌صهیونیستی و روند عادی سازی بوده است، نوشت: عادی سازی با رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک جرم تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ماه پیش، حدود ۳۰۰ عراقی از جمله برخی از روسای قبایل (عشایر) در کنفرانسی که در اقلیم کردستان عراق با حمایت یک سازمان آمریکایی برگزار شده بود، خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل شدند.

در پی درخواست برخی از نمایندگان قبایل اربیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نمی‌پذیرد.

در این بیانیه تاکید شده است: نظرات مطرح شده در این نشست‌ها شخصی بوده به نمایندگی از مردم عراق نیست. هدف این نشست‌ها تحریک تفرقه‌ افکنی مذهبی پیش از انتخابات دهم اکتبر است.

برگزاری نشست اربیل با حمایت حزب دمکرات کردستان عراق صورت گرفت که هم اکنون از متحدان مقتدا صدر در جریان تشکیل دولت آینده عراق است.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم