Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:22:26 GMT

فعالسازی واحدهای راکد شیلات استان همدان در دستور کار

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۰۱۶

فعالسازی واحدهای راکد شیلات استان همدان در دستور کار

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر کاویانی دلشاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پیگیری انجام شده تعداد چهار طرح شیلات استان همدان که مهم و اثر گذاراند، در راستای دریافت مبلغ ۱۷۱,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ معرفی شده اند، گفت: این واحدها پس از اخذ تسهیلات، در مسیر فعالسازی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح‌های فوق شامل طرح تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی مدار بسته به ظرفیت ۲۰۰ تن در روستای امزاجرد با مبلغ ۵۶,۰۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر به طور مستقیم که با راه اندازی این واحد ۲۰۰ تن به تولید گوشت ماهی قزل آلا استان اضافه می‌شود.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان با اشاره به اینکه تعداد سه طرح دیگر با ظرفیت ۳۰ تن ماهی قزل آلا و ۳۰ تن ماهی خاویاری در شهرستان‌های ملایر و اسدآباد در راستای دریافت مبلغ ۱۱۵,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی معرفی شده اند، اضافه کرد: برای تمامی واحدهای راکد پرورش ماهی استان نیز اقدامات در راستای پیگیری مشکلات در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه افت بارندگی و کاهش آب‌های جاری و زیرزمینی نیز یکی از عوامل مهم در خصوص غیرفعال شدن این واحدها است، اظهار کرد: مشکل اصلی دیگر نیز مشکل صدور پروانه صنعتی و مشاغل خانگی در پرورش ماهی است.

وی، عامل دیگر در این راستا را عدم آشنایی کشاورزان و تولید کنندگان با دانش پرورش ماهی و مدیریت دقیق این واحدها عنوان کرد و افزود: بدین منظور، سال گذشته تعداد ۵۰۰ نفر روز دوره پرورش ماهی برگزار شد و سعی بر این است تا در سال جاری نیز اقداماتی از این قبیل به انجام برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سعی داریم تا با برگزاری کارگاه سایت الگویی و کلاس‌های آموزشی نسبت به آشنایی تولید کنندگان با دانش روز پرورش ماهی اطلاعات آن بیشتر و کامل شود و با استفاده از منابع آبی موجود و استفاده بهینه و چند منظوره از آب باعث ایجاد اشتغال و تولید شود.

کد خبر 5473797

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان جهادکشاورزی همدان شیلات ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شب های قدر شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد شهادت حضرت علی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام ضرورت ثبت برنامه تولید توسط مدیران واحدهای صنعتی در سامانه جامع تجارت جهت تخصیص ارز اظهار کرد: برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز گیلان برای سهولت تأمین مواد اولیه خارجی تولیدات در سامانه ثبت شده است.

وی به لزوم اعلام دقیق‌تر مقدار احتیاج ارزی واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه ساماندهی بانک مرکزی برای تخصیص ارز حمایتی به واحدهای صنعتی؛ اطلاع رسانی و هماهنگی لازم برای ثبت برنامه تولید به صنایع ارزبر گیلان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تأمین بخشی از مواد اولیه خارجی برخی از واحدهای صنعتی از طریق بازرگانان داخلی به صورت غیر مستقیم، تصریح کرد: مشکلات ساختاری سامانه‌ها به علت هوشمند بودن آنها در سطح کلان انعکاس داده شده است و در حال رفع چالش‌های پیش روی می‌باشیم که در آینده صنایع ما با مشکل تخصیص و تأمین ارز مواجه نشوند.

وی به پایش برنامه‌های تولید ثبت شده در فاز اول و شفاف سازی امور ارزی اشارهکرد و گفت: در بررسی کارشناسی و پایش وضعیت برنامه تولید ثبت شده واحدهای صنعتی، میزان ارزبری افزون بر ۸۵ واحد صنعتی گیلان محرز و مشخص گردید.

پورحیدری ثبت برنامه تولید برای تخصیص ارز را الزامی و ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به حد گذاری ارزی و تعیین سقف مصارف ارزی؛ در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دارو در سال جدید، ثبت برنامه تولید و میزان نیاز ارزی واحدهای صنعتی گیلان در سامانه جامع تجارت لازم است.

کد خبر 6099548

دیگر خبرها

  • اطلاعاتی مهم درباره غذاهای کنسروی
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود