Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با همراهی موسوی تاکامی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با هدف کمک به رفع موانع عبور از پیک برق 1401 از مراحل تعمیرات اساسی واحدها و تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید نمودند. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، درابتدای این بازدید، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران به بیان اهمیت جایگاه نیروگاه نکا و تولید برق پرداخت و جایگاه نیروگاه را بسیار مهم، کلیدی، استراتژیک و از بزرگترین نیروگاه های کشور دانست و گفت: این مکان مقدس یادآور خاطرات وزحمات دوران دفاع مقدس است و به جهت اهمیت و نقش حساس این نیروگاه در تامین بخش قابل توجهی از برق استان و کشور در جنگ تحمیلی سه بار مورد تجاوز دشمن قرار گرفت و با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و مسافرخیز بودن استان و رشدتقاضای مصرف برق، به نیروگاه نکا به عنوان بزرگترین تامین کننده انرژی در شمال کشور باید با نگاه بسیار حساس و کلیدی توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی با اشاره به توسعه اقتصادی کشور، بیان داشت: لازمه توسعه اقتصادی، توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری است که باید در کنار رشد جمعیت زمینه های رشد و توسعه و توان پاسخگویی متناسب با این رشد فراهم گردد. تلاش داریم تا با پیگیری جهت توسعه این نیروگاه یا نیروگاه های جدید قدم برداریم و در همین راستا صنایع نیز با حفظ و نگهداری و تعمیرات به موقع با نیروهای آموزش دیده و توانمند آمادگی لازم برای تولید را داشته باشند.

وی با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش بنیان، گفت: در حوزه تولید دانش بنیان تمام تلاش در استفاده از روش های نوین دانش، تکنیک های فناور محور مبتنی برروش و تکنولوژی هایی که وجود دارد سعی گردد تا نیروگاه از بهره وری و کارایی بهتر و هم در جنبه های زیست محیطی با تغییر سوخت یا تغییر مصرف و سایر جنبه ها با کیفیت بهتری برق تولید نماید.

وی در ادامه با اشاره به مسئله پدافند غیر عامل گفت : باید با پدافند غیر عامل، مدیریت، حفاظت و مراقبت هم از جنبه سخت افزاری و هم جنبه نرم افزاری از صنایع مراقبت نماییم.

در ابتدای بازدید حسینعلی تازیکی، سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا، گزارشی در خصوص عملکرد و اقدامات صورت گرفته بازسازی و بومی سازی قطعات نیروگاهی و نیز پتانسیل و توانمندی موجود در کارکنان نیروگاه جهت تامین و تولید پایدار برق ارائه نمود.

در پایان از فرایند لایروبی حوضچه آرامش، پروژه آب شیرین کن، مراحل تعمیرات اساسی واحدهای بخار، گاز و بخار سیکل ترکیبی، اقدامات در حال انجام طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی و نیز نحوه تولید برق بازدید بعمل آمد.

درحال حاضر حدود 740 مگاوات از واحدهای نیروگاه شهیدسلیمی نکا طبق برنامه جهت آمادگی تامین و تولید برق در تابستان و پیک مصرف تحت تعمیرات اساسی قراردارد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولید 2214 مگاوات و با تامین بیش از 4 درصد از برق کشور نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توسعه نیروگاه شهید سلیمی و احداث نیروگاه های در دستور کار تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه