Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:21:51 GMT

کلاهبردار میلیاردی در کاشان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۱۰۱۸

کلاهبردار میلیاردی در کاشان دستگیر شد

سرهنگ ستاد حسین بساطی گفت: فردی که به بهانه خرید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

او می‌گوید: موضوع پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه خرید و فروش کالا نظیر فرش دستبافت، رایانه (کامپیوتر)، رایانه کیفی (لپ تاپ)، دستگاه‌های ایستگاه بازی (پلی استیشن)، خرید و فروش چهارپایان از جمله گاو گوسفند و الاغ و خرید و فروش گشت (تور) کربلا از آنان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی کاشان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند مالباختگان در قبال خرید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار به حساب متهم، مبلغ مورد نظر را واریز یا جنس را تحویل داده‌اند، اما شخص یادشده پس از معامله تلفن خود را از دسترس خارج و متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از بررسی مستندات، اظهارات شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی، مخفیگاه متهم را در شهر تهران شناسایی و با نیابت قضایی و در یک اقدام عملیاتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی گفت: بر پایه بررسی‌های تخصصی انجام شده متهم تا کنون ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کاشانی کلاهبرداری کرده که در بیشتر مراحل خرید و فروش کالا حضور فیزیکی نداشته و فقط با استفاده از ۴ خط تلفن ۶۲۴۵*۰۹۹۲، ۹۲۲۴*۰۹۰۲، ۸۸۶۵*۰۹۰۲ و ۵۹۷۳**۰۹۲۱ پس از تطمیع شهروندان، معامله می‌کرده است.

به گفته او، با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و توسعه سایت‌های خرید و فروش کالا‌های نو و دست دوم افراد سودجو با ترفند‌های مختلف از اعتماد هموطنان سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند از هموطنان درخواست می‌شود تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته باشند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندانی که از این طریق مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه کنند.

سرهنگ بساطی گفت: برای خرید کالا در فضای مجازی باید دقت کرد که امکان غیرواقعی بودن آگهی یا تبلیغ انتشار داده شده برای کالای مورد نظر واقعی با حضور افراد شیاد در پشت پرده این تبلیغات با قصد کلاهبرداری از هموطنان است.

او می‌گوید: بنابراین هموطنان تا قبل از مشاهده و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ به عنوان بیعانه به فروشنده خودداری و از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم و کالا قبل از خرید با دقت مورد بررسی قرار گرفته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی فضای مجازی خرید و فروش فضای مجازی فروش کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و ساختمان‌های نیمه ساز در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل‌های وقوع سرقت و انجام اقدامات هوشمندانه یک سارق را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهم به ۵ فقره سرقت از منازل و ساختمان‌های نیمه ساز در شهر اصفهان، ارزش اموال سرقت شده توسط این سارق را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6091029

دیگر خبرها

  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • حواله علی پی
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • سارق کالا و احشام در شهرستان بویراحمد دستگیر شد
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟