Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@04:20:06 GMT

طریقه مصرف کراتین کیو ان تی (QNT Creatine) + قیمت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۲۲۶

سلامت بدن در گرو ورزش و تغذیه سالم است. گاهی اوقات افراد به دلیل انجام ورزش‌های سنگین دچار کمبود انرژی شده و توانایی ادامه مسیر را ندارند. تغذیه نیز به تنهایی نمی‌تواند به ورزشکاران در این زمینه کمک کند. به همین دلیل توصیه می‌شود با مشورت پزشک یا مربی از مکمل‌های مناسب استفاده نمایید. تنوع بالایی از مکمل‌ها در بازار وجود دارد که هر کدام برای موارد خاصی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با سه نمونه از مکمل‌های بسیار مفید در این زمینه آشنا می‌شویم.

اهمیت مصرف مکمل‌های ورزشی

مکمل‌های بدنسازی به بهبود وضعیت بدن کمک زیادی می‌کنند. شاید بسیاری از افراد تصور کنند، استفاده از مکمل تنها برای افزایش حجم عضلات است، اما این باور نادرست است. مکمل‌ها برای جبران کمبود‌هایی که در بدن وجود دارد و به کمک مواد غذایی برطرف نمی‌شوندف استفاده می‌شوند. همچنین باعث افزایش قدرت ورزشکاران در حین انجام تمرینات ورزشی می‌شود. به همین دلیل تمام افراد مخصوصا ورزشکاران با دستور پزشک یا مربی می‌توانند از مکمل‌های مختلف استفاده نمایند.

قبل از خرید و استفاده از مکمل باید از شرایط بدنی خود آگاه شده و با توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید اقدام به خرید مکمل نمایدی. مکمل‌های مختلفی برای خانم‌ها و آقایان نیز وجود دارد که با توجه به شرایط بدنی مصرف می‌شوند. توجه داشته باشید مصرف بی‌وریه مکمل‌ها باعث آسیب دیدن بدن می‌شود.

کراتین کیو ان تی نمونه‌ای از بهترین مکمل‌های ورزشی

کراتین کیو ان تی یکی از مکمل‌های بسیار عالی برای ورزشکاران است که باعث افزایش قدرت، ریکاوری و بالا رفتن میزان بهره‌وری می‌شود. از آنجایی که این نوع مکمل از کراتین بسیار باکیفیتی ساخته شده است، برای ورزش‌های سنگین و قدرتی گزینه بسیار مناسبی است. این محصول دارای فرومولاسیون ویزه است که می‌تواند نیاز‌های عضلات ورزشکاران را برطرف نماید.

همچنین این مکمل به دلیل نوع کراتین که احیاگر ذخائر گلیکوژنی بدن است، باعث افزایش حجم عضلات ورزشکار می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به منظور بهبود قدرت بدن و افزایش میزان مقاومت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به افزایش میزان قدرت، توان بدنی و انرژی ورزشکار کمک می‌کند. برای حفظ سلامت عضلات ورزشکاران گزینه بسیار مناسبی است. با استفاده از این مکمل بدن در حین و پس از تمرینات عضله‌سازی می‌کند.

بهترین نحوه مصرف این مکمل دو مرتبه در روز و هر بار به میزان 6 گرم است. مکمل را در آب حل کرده و میل نمایید. برای مصرف این مکمل حتماً با پزشک یا مربی خود مشورت کنید.

کراتین آلتراپاور

یکی دیگر از نمونه مکمل‌های بسیار مفید و تأثیرگذار که ورزشکاران زیادی از آن استفاده می‌کنند، پودر کراتین آلتراپاور است. این مکمل شامل کرتنی مونوهیدرات و ویتأمین سی است. یکی از نکاتی که در مورد مصرف مکمل‌ها وجود دارد این است که، کراتین در بدن افراد وجود دارد اما بدن در جذب آن ضعیف است. به همین دلیل مصرف مکمل‌ها می‌تواند به رفع نیاز بدن از کراتین کمک کند.

مکمل آلتراپاور یکی از مکمل‌های مفید است که به بازسازی عضلات در حین انجام ورزش‌های سنگین و همچنین افزایش میزان انرژی کمک می‌کند. یکی از نکات مهم در خصوص استفاده از این مکمل این است که به راحتی از بروز آسیب‌های مختلف در حین تمرین جلوگیری می‌کند و اگر ورزشکار دچار آسیب شود، باعث افزایش توانبخشی پس از آن می‌شود.

استفاده از این مکمل قدرت و انرژی افراد را در حین تمرین افزایش می‌دهد و عضلات را برای انجام تمرینات سنگین آماده می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های این مکمل به صورت زیر هستند:

به کنترل قند خون کمک بسیار زیادی می‌کند. باعث حجیم شدن عضلات می‌شود. میزان کراتین عضلات را افزایش می‌دهد. به افزایش میزان انرژی در حین تمرین کمک می‌کند. از سیستم عصبی مغز و نخاع بیمار حفاظت می‌کند. باعث بهبود زخم و التیام بافت‌ها می‌شود. به کاهش کلسترول خون و کاهش تجمع چربی کمک می‌کند.

نحوه مصرف آن به این صورت است که در 5 روز اول، 4 وعده پنج گرمی از آن را به همراه آب یا آبمیوه مصرف کنید. در روز‌های بعد نیز روزی یک پیمانه 5 گرمی را میل نمایید.

کراتین پی ان سی

پودر سوپر کراتین پی ان سی یکی دیگر از مکمل‌های بسیار ضروری و تأثیرگذار برای ورزشکاران است که حاوی تائورین و آلفائپوئیک اسید است. این مکمل از جمله مکمل‌هایی است که باعث حجیم شدن عضلات بدن شده و به تقویت سیستم ایمنی ورزشکار کمک می‌کند. هنگام انجام ورزش‌های سنگین می‌توانید از این مکمل استفاده کرده تا میزان انرژی خود را افزایش دهید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این مکمل این است که به دلیل نوع ساخت و فرمولاسیون ویژه به ترشح انسولین کمک می‌کند. همچنین باعث بهبود و التیام زخم‌ها شده و عملکرد مغز و حافظه را بهبود می‌دهد. توجه داشته باشید مصرف این مکمل به صورت اصولی مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند، اما اگر به صورت بی‌رویه مصرف شود، ممکن است باعث افسردگی یا پیری زودرس شود. مهم‌ترین ویژگی‌های این مکمل به صورت زیر است:

به افزایش میزان چربی سوزی کمک می‌کند. باعث افزایش میزان انرژی در حین تمرین می‌شود. از ریزش عضلات جلوگیری می‌کند. عملکرد و فعالیت قلب را بهبود می‌بخشد. از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری می‌کند. باعث ساخت و افزایش حجم عضلات می‌شود. کیفیت زندگی را در سالمندان و بیماران افزایش می‌دهد. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و سم زدایی است.

داروخانه روشا

اگر قصد خرید مکمل‌های ورزشی را دارید حتماً از مراکز و داروخانه‌های مجاز و معتبر برای این کار اقدام نمایید. داروخانه روشا یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین داروخانه‌های آنلاین است که محصولات خود را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب به سراسر کشور ارسال می‌کند. این داروخانه تحت نظر دکتر فیروزبخت فعالیت می‌کند.

انواع مکمل‌ها، دارو‌ها، محصولات آرایشی و بهداشتی و ... در این داروخانه موجود است. قبل از خرید هرگونه مکمل می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کراتین مکمل های بسیار ورزش های سنگین افزایش میزان حین تمرین میزان انرژی باعث افزایش مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

کمتر کسی می‌داند که برخی مواد غذایی برای صبحانه مناسب نیستند، چون نباید با معده‌ی خالی خورده شوند.

به گزارش روزیاتو، در ادامه ابتدا از مواد غذایی‌ای خواهیم گفت که باید از خوردن آن‌ها با معده‌ی خالی پرهیز کنید و بعد از آن، مواد غذایی‌ای را معرفی خواهیم کرد که می‌توان آن‌ها را با معده خالی خورد.

مواد غذایی که نباید آن‌ها را با معده خالی خورد ۱- شیرینی‌های درست شده با خمیر پای و خمیر هزارلا

مواد غذایی خمیرمایه دار باعث تحریک جداره‌ی معده می‌شوند و ممکن است باعث نفخ شوند.

۲- شیرینی و شکلات

خوردن مواد غذایی قندی باعث بالا رفتن سطح انسولین در بدن می‌شود، امری که فشار زیادی به پانکراس که هنگام صبح تازه بیدار و فعال شده، وارد می‌کند. این امر می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری دیابت شود.

۳- ماست و دیگر محصولات لبنی تخمیری

اگر با شکم خالی ماست بخورید، اسید معده باکتری‌های مفید لاکتیک اسید درون ماست را از میان می‌برد؛ بنابراین خوردن ماست با معده‌ی خالی فایده‌ای برای بدن ندارند.

۴- گلابی

فیبر خام درون گلابی می‌تواند به غشای مخاطی ظریفی معده‌ی خالی صدمه بزند.

۵- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی تانیک اسید است که اسیدیته‌ی معده را افزایش می‌دهد. این امر می‌تواند منجر به زخم معده شود.

۶- خیار و دیگر سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات خام مملوء از اسید‌های آمینه هستند. با این حال، اگر با معده‌ی خالی خورده شوند می‌توانند باعث سوزش معده، نفخ و شکم درد شوند.

۷- موز

اگر با معده‌ی خالی موز بخورید این کار باعث افزایش شدید میزان منیزیم موجود در خون می‌شود. این امر می‌تواند به قلب صدمه بزند.

۸- ادویه جات

غذا‌های تند می‌توانند باعث تحریک شدن غشای مخاطی معده و وارد شدن صدمه به آن شوند و میزان تولید اسید معده را افزایش دهند، مسأله‌ای که عامل بسیاری از اختلالات دستگاه گوارش است.

۹- نوشیدنی‌های گازدار سرد

مصرف نوشیدنی‌های گازدار در زمان صبح می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به غشای مخاطی معده شود و خونرسانی به معده را کاهش دهد. درنتیجه، مواد غذایی با سرعت کمتری هضم خواهند شد.

۱۰- مرکبات

مرکبات سرشار از اسید میوه هستند. این میوه‌ها اگر با معده‌ی خالی خورده شوند می‌توانند باعث سوزش معده شوند و همینطور ریسک گاستریت یا همان التهاب معده و حتی زخم معده را افزایش دهند.

مواد غذایی که می‌توانید آن‌ها را با معده خالی بخورید ۱- جو دو سر

جو دو سر یک لایه‌ی محافظ به دور جداره‌ی معده ایجاد می‌کند که جلوی آسیب رساندن اسید معده به دیواره‌های این اندام را می‌گیرند. جو دو سر همچنین حاوی فیبر محلول در آب است که برای کاهش سطح کلسترول مفید است.

۲- گندم سیاه

گندم سیاه دستگاه گوارش را با ملایمت تحریک می‌کند. این ماده غذایی منبع بسیار خوبی نیز برای پروتئین، آهن و ویتامین است.

۳- فرنی آرد ذرت

فرنی آرد ذرت به از میان رفتن سموم و فلزات سنگین از سیستم بدن کمک می‌کند و به جمعیت میکروفلور دستگاه گوارش (میکروب‌های مفیدی که به طور طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند) تعادل می‌بخشد و سیری طولانی مدتی نیز ایجاد می‌کند.

۴- جوانه گندم

۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم نزدیک به ۱۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین E و ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به فولیک اسید را تأمین می‌کند. این ماده غذایی همچنین به دستگاه گوارش می‌کند عملکرد درستی داشته باشد.

۵- تخم مرغ

پژوهش‌ها نشان داده مصرف تخم مرغ برای صبحانه می‌تواند میزان کالری دریافتی روزانه را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

۶- هندوانه

خوردن هندوانه با معده‌ی خالی، بدن را از مقدار مناسبی آب برخوردار می‌کند. به علاوه، هندوانه به دلیل داشتن لیکوپین فراوان برای سلامت چشم‌ها و قلب هم مفید است.

۷- بلوبری

پژوهش‌ها می‌گوید مصرف منظم بلوبری باعث بهبود حافظه و تنظیم فشار خون و سرعت سوخت و ساز بدن می‌شود، به ویژه اگر برای صبحانه مصرف شود.

۸- نان غلات کامل بدون خمیرمایه

کربوهیدرات و دیگر مواد مغذی موجود در این نوع نان‌ها برای بدن ضروری هستند. بهترین زمان برای مصرف این نوع نان صبح زود است.

۹- آجیل

آجیل اگر برای صبحانه مصرف شود باعث بهبود سلامت گوارشی می‌شود و سطح pH درون معده را متعادل می‌کند.

۱۰- عسل

عسل به بیدار و فعال شدن بدن در زمان صبح کمک می‌کند و به سیستم بدن قدرت و انرژی می‌بخشد. این ماده غذایی همچنین فعالیت مغزی را بهبود می‌بخشد و میزان تولید هورمون شادی بخش ِ سروتونین را افزایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور