Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:56:21 GMT

آغاز کشت گوجه‌فرنگی در شرکت کشت و صنعت مغان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۳۴۵۲

آغاز کشت گوجه‌فرنگی در شرکت کشت و صنعت مغان

اسدالله محسن‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف تامین خوراک کارخانه رب گوجه‌فرنگی شرکت و با هدف اشتغال‌زایی در سال "تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" کاشت گوجه‌فرنگی آغاز شده که ۸۰ هکتار از آن بصورت مشارکتی و ۱۰۰ هکتار نیز توسط خود شرکت کشت خواهد شد.

وی افزود: عملیات کاشت این محصول بصورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های مدرن نشاءکار صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار تن گوجه‌فرنگی در سال زراعی جاری از مزارع مشارکتی و خود شرکت برداشت و تحویل کارخانه رب این شرکت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مناسب‌ترین دلیل کشت گوجه‌فرنگی در مغان را ویژگی‌های فیزیکی- شیمیایی خاک و شرایط آب و هوایی مناسب این محصول در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: تولید و تامین ۱۰۰ در صد نشاءهای موردنیاز با استفاده از بذور خارجی باکیفیت و صنعتی دارای درجه بریکس بالا در مجموعه گلخانه شرکت انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به تولید چهار میلیون نشاء در گلخانه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اقدام شده است. 

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان کشاورزی بازار محصولات اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان کشاورزی بازار محصولات اردبیل گوجه فرنگی شرکت کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!