Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: درپی افزایش موارد ابتلا به هپاتیت حاد با منشا ناشناخته در کودکان، یک مورد فوت گزارش شده است و حداقل ۱۶۹ مورد ابتلا در کودکان ۱۲ کشور گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که درپی افزایش موارد ابتلاء به هپاتیت حاد با منشأ ناشناخته در کودکان، یک مورد فوت گزارش شده است و حداقل ۱۶۹ مورد ابتلاء در کودکان ۱۲ کشور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان به جزئیات فوت کودک مبتلا به هپاتیت حاد و محل وقوع آن اشاره نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت این ارقام را در حالی منتشر کرد که مقامات بهداشت و درمان سراسر جهان در حال بررسی افزایش مرموز موارد شدید هپاتیت - التهاب کبد - در کودکان هستند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا بیست و یکم آوریل موارد حاد هپاتیت با منشأ ناشناخته در انگلیس، ایالات متحده، اسپانیا، دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، نروژ، فرانسه، رومانی و بلژیک گزارش شده است. طبق اعلام این سازمان، ۱۱۴ مورد از ۱۶۹ مورد گزارش مربوط به انگلیس بوده است.

موارد گزارش شده ابتلاء به هپاتیت حاد در کودکان یک ماهه تا ۱۶ ساله بوده که ۱۷ نفر از آنها به پیوند کبد نیاز داشته‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 570661

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت علائم هپاتیت در کودکان هپاتیت التهاب کبد در هپاتیت ب پیشگیری و درمان هپاتیت انواع ويروس هپاتيت راه های انتقال هپاتیت آمار هپاتیت در کشور علائم هپاتیت ب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی بهداشت گزارش شده هپاتیت حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان