Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه – زینب رازدشت: بخش عفاف و حجاب یکی از شلوغ ترین بخش‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است؛ بخشی که امسال همراه با نوآوری‌های خاص بود و البته جذاب‌تر برای نوجوانان.

از پله‌های شبستان که بالا می‌رویم، به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه می رسیم. در ورودی نمایشگاه غرفه‌ای کمی شلوغ تر به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوتر که می‌روم، متوجه غرفه حجاب اولی‌ها می‌شوم. دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، به همراه مادران شأن مقابل این غرفه ایستاده بودند تا هم عکس یادگاری بگیرند و هم هدیه معنوی شأن. هدیه آنها شامل روسری‌های رنگین زیبا به همراه ساق دست بود.

بانوی بهاری در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

کمی جلوتر که می‌رویم، به بخش بانوی بهاری می‌رسیم که یکی از بخش‌های جنبی این قسمت از نمایشگاه به شمار می‌رود و به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس میزبان مخاطبان نمایشگاه شده است. بخش بانوی بهاری تلفیقی از هنر و حجاب است، به این معنا که تعدادی عکس به صورت پرسپکتیو به روی دیوار آویخته شده و دور تا دور این فضا در قالب هنر کاشی کاری و مینیاتور تزئین شده است.

خرمدره: متأسفانه اصلی ترین مشکلی که تولیدکنندگان حوزه حجاب دارند، وجود واسطه‌ها در ارائه مواد اولیه با کیفیت است، یعنی همین چندین واسطه سبب می‌شود تا مواد اولیه با کیفیت با قیمت بالا به دست شأن برسد.

همچنین چندین پروژکتور در اطراف این بخش قرار گرفته شده است تا نور کافی برای فضای عکاس اختصاص داده شود. خانواده‌ها پس از بازدید از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه سری به این بخش می‌زنند تا به ثبت خاطره در آن لحظه بپردازند. کمی که جلوتر می‌روم متوجه شلوغی‌های بیشتر بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می‌شوم.

قیمت‌های سرسام آورچادر مشکی

جایی که قیمت سرسام‌آور چادر مشکی در آن ۲۰ درصد ارزان‌تر از کف بازار و بین ۲۷۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و حتی می‌توان چادرهایی با طرح‌های دانشجویی، خبرنگاری و عربی را با کیفیت قابل قبول و البته نه خیلی عالی ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان (در بخش نذر حجاب) خرید.

اکنون همه جهان و ایران به سبب کرونا، با آموزش‌های و کنگره‌های بین‌المللی و همایش‌های آنلاین بین‌المللی آشنا است. نشست‌هایی که می‌شد با موضوع لباس عفیفانه در بخش عفاف و حجاب برگزار کرد که این مهم نیز انجام نشد و بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هیچ نصیبی از بین‌المللی بودن این نمایشگاه نبرده است.

ارائه لباس عفیفانه در بخش عفاف و حجاب

در کنار مزیت قیمت، وجود ده‌ها مدل چادر دوخته و پارچه چادری در جنس‌ها و طرح‌های متنوع، ملزومات متنوع حجاب از جمله ساق دست‌هایی در ده‌ها رنگ و طرح که امکان هماهنگ کردن آنها با انواع لباس را به مشتریان می‌دهد، تنوع بسیار زیاد اکسسوری‌ها، دوخت رایگان چادر، طرح هدیه به حجاب اولی‌ها و البته ارائه لباس‌های عفیفانه این بخش از نمایشگاه قرآن را برای مخاطبان بسیار جذاب کرده است.

بانویی که حجاب را انتخاب می‌کند، نباید هزینه اضافه پرداخت کند

مریم السادات خرمدره مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و مدیر کمیته اجرایی بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: قبول دارم که قیمت‌ها بسیار بالا است و انصافاً دغدغه همه تولیدکنندگان این است که محصولات حجاب را با قیمتی مناسب ارائه دهند.

وی ادامه داد: معتقدیم بانویی که حجاب را انتخاب می‌کند، نباید هزینه‌های اضافه پرداخت کند؛ بلکه باید تشویق شود.

مدیر کمیته اجرایی بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: متأسفانه اصلی ترین مشکلی که تولیدکنندگان حوزه حجاب دارند، وجود واسطه‌ها در ارائه مواد اولیه با کیفیت است، یعنی همین چندین واسطه سبب می‌شود تا مواد اولیه با کیفیت با قیمت بالا به دست شأن برسد. علی رغم اینکه دوست داریم در این حوزه اقدام تأثیرگذاری انجام دهیم، متأسفانه نمی‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم و کاری انجام دهیم.

خرمدره با اشاره به طرح چادر، کالای فرهنگی گفت: اگر طرح چادر، کالای فرهنگی در مجلس به تصویب برسد و چادر را به عنوان کالای فرهنگی درنظر گرفته شود، شاهد قیمت‌های مناسب چادرها خواهیم بود.

پوشش بانوی ایرانی، زبان گویای اوست

وی ادامه داد: ما معتقدیم محصولات حجاب و پوشش یک محصول فرهنگی است؛ چراکه فرد پیش از آنکه بخواهد صحبت کند، پوشش او زبان گویای فرد است؛ بنابراین دغدغه ما این است تا پوشش بانوی مسلمان به گونه‌ای باشد که گویای تفکر ارزشمند یک بانوی اندیشمند مسلمان باشد.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب افزود: در این دوره از نمایشگاه برنامه‌های ویژه ای برای نوجوانان داریم. برخی از غرفه‌ها ویژه نوجوانان است و اقدام به ارائه سجاده‌ها و جانمازهای رنگی و شاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: عرضه لباس‌های پوشیده نوجوانان با رنگ‌های بسیار شاد و تأثیرگذار از دیگر اقداماتی است که در این دوره از نمایشگاه شاهد هستیم. لباس‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، بیشتر به الیاف طبیعی نزدیک تر است و شاهد رنگ و مدل‌های متنوع‌تری هستیم و در عین حال شاخصه‌های اسلامی به لحاظ پوشیدگی و عفیفانه دارند.

یکی از تولیدکنندگان محصولات حجاب در بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: قیمت چادرها آنقدر گران است که با یک سوم حقوق کارگری برابری می‌کند.خرمدره گفت: عموماً در نمایشگاه مدل‌هایی عرضه می‌شود که مردم بیشتر طالب آن مدل‌ها هستند. برای مثال در این دوره از نمایشگاه چادرهای عربی و لبنانی به دلیل راحتی متقضایان زیادی دارند.

وی افزود: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که چرا بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن شلوغ است؟ یکی از دلایل شلوغی این است که مردم به دنبال لباس پوشیده و عفیفانه هستند. متأسفانه بانوان ما در سطح شهر نمی‌توانند لباس مناسب پیدا کنند.

مدیر کمیته اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: عموماً چادرها از ژاپن، اندونزی، کره و چین وارد می‌شود و چادرهای ژاپن به دلیل گران بودن، شاهد واردات اندک آن به کشور هستیم و متأسفانه بسیاری از چادرهای چینی به نام چادرهای ژاپنی به مخاطبان عرضه می‌شود.

کارخانه تولید چادر نای زرین در آستانه فعالیت

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان چادر در کشور بسیار زیاد است اما متأسفانه تنها یک کارخانه در داخل کشور فعالیت می‌کند. درحالی که یک کارخانه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بانوان چادری کشور باشد. البته اخیراً کارخانه نای زرین در خوانسار آغاز به فعالیت کرده است.

لباس‌های عفیفانه ویژه نوجوانان در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

در این دوره از نمایشگاه چندین غرفه به ارائه لباس عفیفانه ویژه نوجوانان (۷ تا ۱۶ سال) اقدام کرده‌اند که جای خالی آن به شدت در کشور احساس می‌شود و ایده خوبی برای سایر طراحان و تولیدکنندگان است که وارد این حوزه پرمخاطب شوند.

تحولی اندک در طرح‌های بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

اما در کنار همه این مزیت‌ها، با نگاهی اجمالی به آنچه در بخش عفاف و حجاب این دوره از نمایشگاه شاهد بودیم تحولی اندک در طرح‌ها بود و بسیاری از طرح‌های ارائه شده به ویژه در بخش روسری، سرپوش‌ها و مدل‌های چادر دوخته، دقیقاً همان طرح‌های سه سال قبل بود در حالی که انتظار می‌رفت طی این سه سال حداقل طرح‌های بهتر و جدیدتری به بازار عرضه شود.

دوخت چادر رایگان در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

در فضایی دیگر از بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، غرفه‌ای به نسبت شلوغ تر از دیگر غرفه‌ها به‌نظر می‌رسید.

خانم‌هایی چادر به دست پشت یکدیگر صف کشیده بودند تا پس از گرفتن قبض، چادرشان را برای دوخت تحویل بدهند.

فرآیند این بخش به این صورت بود که ابتدا پس از ایستادن در صف، دو برگه تحویل متقاضی داده می‌شود و سپس داخل غرفه می‌رود. در آنجا تعدادی از خانم‌های متخصص و هنرمند خیاط گردهم آمده‌اند و چادرها را می‌دوزند.

یک ظرفیت بزرگ دیگر که در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن نادیده گرفته شده امکان برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور طراحان داخلی و بین‌المللی است. سه سال پیش کارگاه‌های آموزشی فروش اینترنتی و ساخت وب‌سایت فروش برای تولیدکنندگان در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

تعدادی از آنها اندازه می‌گیرند، تعدادی می‌دوزند و تعدادی بر کارها نظارت می‌کنند.

روزانه بیش از ۳۵۰ چادر در این غرفه به صورت رایگان توسط خانم‌های خیاط دوخته می‌شود که براساس پیش بینی‌های لازم این تعداد در روزهای تعطیل و تعطیل رسمی به ۵۰۰ عدد می‌رسد.

طرح ملی فردوس در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

این طرح که به نام طرح تعویض چادرهای نو با کهنه معروف است، خانم‌ها چادرهای کهنه خود را به این غرفه تحویل می‌دهند و به ازای آن چادری با ۵۰ درصد تخفیف خریداری می‌کنند.

در طول بازدید از نمایشگاه با چند تن از تولیدکنندگان محصولات حجاب به گفت و گو نشستم و صحبت‌های مشترک تک تک آنها چیزی نبود به غیر از بالا بودن قیمت‌ها.

آنها بر این نکته اذعان داشتند که قیمت چادرها به قدری گران است که بسیاری از خانم‌های چادری از خرید آن منصرف می‌شود حتی در نمایشگاه قرآن.
یک سوم حقوق کارگری برابر با قیمت یک چادر مشکی

یکی از تولیدکنندگان محصولات حجاب در بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: قیمت چادرها آنقدر گران است که با یک سوم حقوق کارگری برابری می‌کند. بنظر می‌رسد این موضوع بی انصافی باشد. اگر ما می‌خواهیم به ترویج موضوع حجاب در کشور بپردازیم باید همه تلاش مان را داشته باشیم تا به کاهش قیمت چادر کمک کنیم.

وی افزود: متأسفانه ایران در تولید چادر رنگی بسیار ضعیف است این درحالی بوده که چادرهای زیبایی از کشورهای ژاپن، کره، چین، اندونزی و هند وارد کشور می‌شود. ایران تنها در عرصه چادر نمازی قدری فعال است که آن هم با کیفیت مطلوبی تولید نمی‌شود.

حس خوب در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

غرفه حس خوب یکی دیگر از غرفه‌های جذاب بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است. در این غرفه بازدیدکنندگان ایده‌های خود را در جهت ترویج بحث حجاب مطرح می‌کنند.

همچنین اسامی صاحبان ایده یادداشت شده و در کانالی عضوگیری می‌کنند تا بانک اطلاعاتی از صاحبان ایده حجاب داشته باشند.

نمایشگاه قرآن محلی برای فروش نه عرضه

غرفه‌ها صرفاً برای فروش محصول نه عرضه و نمایش حرفه‌ای لباس ساخته شده‌اند و طراحی مناسبی ندارند. تنها تعداد کمی از غرفه‌ها عملاً شکل و ساختار درستی برای نمایش طرح‌هایشان ایجاد کرده‌اند. اگر به راستی طراحان و تولیدکنندگان کشورمان می‌خواهند وارد دنیای حرفه‌ای طراحی لباس حیا شوند، طراحی دکور غرفه‌ها یکی از علومی است که باید آن را بیاموزند.

تحولی در بخش عفاف و حجاب شکل نگرفته است

در این دوره «رنگ» بیش از گذشته وارد طراحی لباس‌های عفیفانه شده است و جنس پارچه‌ها نیز متفاوت‌تر و حرفه‌ای‌تر شده‌اند اما همچنان تحولی که بتوان گفت ما را به کشورهای موفق در عرصه تولید پوشاک اسلامی نزدیک می‌کند اتفاق نیفتاده و حتی فاصله زیاد ما با کشورهایی مثل اندونزی، مالزی و ترکیه در طراحی و تولید پوشاک عفیفانه به شدت مشهود است.

نبود کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه قرآن

یک ظرفیت بزرگ دیگر که در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن نادیده گرفته شده امکان برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور طراحان داخلی و بین‌المللی است. سه سال پیش کارگاه‌های آموزشی فروش اینترنتی و ساخت وب‌سایت فروش برای تولیدکنندگان در نمایشگاه قرآن برگزار شد. پس از نمایشگاه نیز این کلاس‌ها ادامه پیدا کرد. اقدامی که موجب شد بسیاری از تولیدکنندگان نوپا با ورود به صفحات اینترنت کسب و کار خود را رونق داده و به فروشندگانی موفق تبدیل شوند.

اکنون همه جهان و ایران به سبب کرونا، با آموزش‌های و کنگره‌های بین‌المللی و همایش‌های آنلاین بین‌المللی آشنا است. نشست‌هایی که می‌شد با موضوع لباس عفیفانه در بخش عفاف و حجاب برگزار کرد که این مهم نیز انجام نشد و بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هیچ نصیبی از بین‌المللی بودن این نمایشگاه نبرده است.

کد خبر 5474201 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه امید ماه رمضان 1401 مد و لباس ماه رمضان 1401 بنیاد ملی بازی های رایانه ای معرفی کتاب امام علی ع ترجمه تازه های نشر رونمایی کتاب سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران بازی های رایانه ای محمد مهدی اسماعیلی نمایشگاه کتاب تهران انتشارات شهید کاظمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فلسطین بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن تولیدکنندگان محصولات حجاب دوره از نمایشگاه مواد اولیه با کیفیت کارگاه های آموزشی نمایشگاه قرآن قیمت چادر خانم ها قیمت ها غرفه ها مدل ها سه سال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟

بدون شک در عصر ما که افراد غرب زده، بی‌حجابی را جزئی از آزادی زنان می‌دانند، سخن گفتن از حجاب برای این دسته افراد، ناخوشایند و گاهی افسانه‌ای است متعلق به زمان‌های گذشته.

این گروه از افراد که توسط بیگانگان و دشمنان داخلی وخارجی حمایت می‌شوند، مدام دررسانه‌های مجازی در اذهان عمومی چنان وانمود می‌کنند که حجاب، حکم قرآن نیست ودرهیچ جای این کتاب، الزام و اجباری به رعایت حجاب نشده است، اما فلسفه حجاب از کجا آمده و چرا حاکم جامعه اسلامی، حجاب را لازم‌الاجرا و واجب اطاعت می‌داند وحتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، نظر قاطع ایشان مبنی بر شرعی و قانونی بودن حجاب است و باید توسط همه افراد، چه کسانی که به شرع معتقدند و چه آنهایی که اعتقادی ندارند، رعایت شود و قابل صرف نظر کردن نیست؟ شیخ مهدی عسکرآبادی، کارشناس معارف و استاد حوزه علمیه و خادم تشکل‌های مردمی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر امام خامنه‌ای  به تمام ابهامات ما پاسخ می‌دهد و می‌گوید: تمام احکامی که ما در جامعه اسلامی به آن عمل می‌کنیم بر مبنای قرآن کریم وروایات اهل بیت (ع) است. قرآن، این احکام را تدبیر و ابلاغ کرده وحاکم جامعه اسلامی در هرعصر و زمانی فقط موظف به حفظ و اجرای آن است و هیچ حکمی، مصلحتی عمل نمی‌شود. اسلام، حکم قطعی برای رعایت حجاب درمحیط اجتماعی صادرکرده و این موارد را باید حاکم جامعه اسلامی الزام و اجرا کند.

حاکم شرع جامعه اسلامی ما نیز در تلاش است که بتواند احکام را به‌خوبی اجرا کند و مسئولیت ضمانت اجرایی حجاب که یکی از مسلمات دین مبین اسلام بوده و در مرحله اول برای حفظ حریم زنان و در مرحله دوم برای حفظ جامعه‌ای اجتماعی اعم از زن و مرد است با حکومت اسلامی گذاشته شده است. 
 
آیات حجاب کدامند؟ 
وی به آیات متعددی که در قرآن کریم به حجاب و مصادیق این پوشش اشاره کرده، می‌گوید: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب به‌صراحت، جلباب (روسری بلند و چادر) را مطرح می‌کند و در آیات۳۰و۳۱سوره مبارکه نور به بحث رعایت نگاه، حجاب و مصادیق پوشش در برابر محارم و نامحرمان اشاره می‌کند. سوره احزاب یکی از پربارترین سوره‌های قرآن است که در آیه ۵۹ در مورد حجاب سخن می‌گوید و همه زنان باایمان را به رعایت این دستور اسلامی توصیه می‌کند. در این آیه آمده است: «ای پیامبر، به همسران، دخترانت و زنان مومنین بگو: جلباب‌ها را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این است که شناخته شوند و مورد آزار قرارنگیرند.» این آیه به برخی زنان باپوشش نامناسب هم که در عین داشتن حجاب، آن چنان بی‌پروا هستند که قسمت‌هایی از بدن‌شان نمایان و همین سبب جلب توجه افراد بیمار و نگاه‌های آلوده می‌شود نیز اشاره دارد.

سوره مبارکه نور، سوره دیگری است که به پاکدامنی، عفت و مبارزه بانگاه‌های آلوده اشاره دارد. درآیاتی ازاین سوره، مسأله نهی از چشم‌چرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب زنان مسلمان را پیش کشیده، چراکه تا چشم چرانی و بی‌حجابی ریشه کن نشود، آلودگی‌ها برطرف نخواهد شد. در آیه ۳۱نور آمده است: به زنان با ایمان بگو، چشمان خود را فروگیرند و دامان خود را حفظ کنند. آنها نباید زینت خود را آشکارسازند، جز آن مقدار که طبیعتا ظاهر است و روسری‌های خود را برسینه خود افکنند تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و در ادامه این آیه به مصادیق پوشش دربرابر محارم و نامحرمان به تفکیک اشاره می‌کند و در آخر بیان می‌کند زنان هنگام راه رفتن پا‌های خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی‌شان به گوش مردان بیگانه نرسد و سرانجام با دعوت عمومی همه مومنان به توبه و بازگشت به سوی خدا این آیه را پایان داده است؛ بنابراین با مروری در آیات قرآنی، متوجه لزوم رعایت حجاب می‌شویم و تمام احکامی که تاکنون در مورد حجاب به آن عمل شده بر مبنای قرآن کریم و سخن خداوند بوده است. 
 
انتظار جامعه‌ای رها شده از زنان بدحجاب 
دربرگزیده تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی آمده است بدحجابی طبعا پیامد‌هایی همچون آرایش، عشوه‌گری وامثال آن رابه همراه داردکه مردان به‌خصوص جوانان رادرحالتی قرارمی‌دهدکه سبب ایجادالتهابات جنسی وهیجانات بیمارگونه عصبی وگاهی سرچشمه بیماری‌های درونی می‌شود. غریزه جنسی نیرومندترین وریشه‌دارترین غریزه آدمی است که درطول تاریخ سرچشمه حوادث زیادی بوده است. جامعه‌ای که زن را با اندام برهنه و بی‌حجاب بخواهد، طبیعی است که روز به‌روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزون‌تر از اودارند وهنگامی که زن ازطریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها، دکور اتاق‌های انتظار، مسبب افزایش دنبال‌کنندگان صفحات مجازی و عاملی برای جلب توجه جهانگردان، سیاحان ومبلغان رسانه‌ای قرارگیرد درچنین جامعه‌ای شخصیت زن تا سرحد یک عروسک یا یک کالای بی‌ارزش سقوط می‌کند و ارزش‌های والای او به کلی به دست فراموشی سپرده می‌شود و تنها افتخار او جوانی، زیبایی و خودنمایی اش است و تبدیل به وسیله‌ای می‌شود برای اشباع هوس‌های سرکش یک گروه آلوده فریبکار و انسان نما‌های دیو صفت. 

چالش حجاب و نقشه شوم دشمن 
به گفته عسکر آبادی، حجاب یک مسأله کاملا دینی است و دین اسلام برای سعادت بانوان، آن را واجب کرده که دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانه‌های اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند و از هیچ تلاشی هم فروگذار نیستند. به فرمایش مقام معظم رهبری، حجاب درکشور ما به یک چالش تبدیل شده و دشمنان در حال تحمیل بی‌حجابی هستند که دخالت ومسأله‌سازی بیگانگان دراین خصوص آشکار وواضح است. دشمن ازبیرون وداخل درحال هنجارشکنی و تلاش برای برداشتن حجاب بانوان ماست که دراین خصوص زنان وبانوان عاقل وفهیم ما باید آگاه باشند و مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه به نحو مطلوبی مسئولیت خود رااجرا کنند.

به گفته رهبری، مهم‌ترین هدف دشمن ازتحمیل بی‌حجابی و بدپوشی، تغییر تدریجی کشور به وضعیت فضاحت‌بار دوران طاغوت است. عسکرآبادی می‌گوید: وظیفه اصلی مسئولان این است که همگام بافرهنگ آفرینی وترویج رسانه‌ای وفرهنگی، رعایت حجاب وعفاف راازطریق اداره‌ها الزامی وبابی‌حیایی و بی‌بندوباری، طبق قانون حکومت اسلامی برخورد کنند. علاوه براین، بانوان محجبه ما ضمن رعایت پوشش اسلامی، دیگران را نیز به این پوشش تشویق کنند و درجا‌هایی که می‌بینند جامعه اسلامی مورد توهین واقع می‌شود، وظیفه دارند با برخوردی محبت‌آمیز در قالب نهی از منکر انجام وظیفه کنند. آن دسته ازبانوانی هم که متأسفانه گرفتار نقشه شوم دشمنان شده‌اند و در حال ترویج بی‌حجابی در کشور هستند، بدانند و آگاه باشند اولین گروهی که موردتعرض افرادهوس بازقرارگرفته ودچار آسیب ومشکل می‌شوند خود همین افراد هستند. به امید روزی که تمام بانوان ارزشمند کشورمان بدانند که آزادی یک زن مسلمان در پناه رعایت حجاب و عفاف اسلامی محقق می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • عکس/ اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)