Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان بر اساس سنتی دیرینه هر سال در ماه رمضان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند تا در ضیافت افطاری، مشکلات جامعه و جریان دانشجویی را بازگو کنند. دیداری که شاید بتوان گفت یکی از موثرترین دیدارهای جریان دانشجویی است که هر  ساله حواشی و نکات خاص خود را دارد.

باتوجه به اینکه دیدار رمضانه دانشجویان با مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ سه‌شنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود، ایسکانیوز در نظر دارد مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان را در ۲ سال اخیر   بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیدار سال ۱۴۰۰ دانشجویان با ر هبری، تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، نشریات، گروه‌های جهادی نقطه‌نظرات و دغدغه‌های دانشجویان را بیان کردند که در زیر به مطالبات ۷ نفر از آنها اشاره شده است:

                                                                                                                                 بیشتر بخوانید

برخورد انضباطی با فعالان نشریات دانشجویی به دلیل نقد مسئولان/ سازوکاری برای شناسایی استعدادها در کشور وجود ندارد ریشه بسیاری از اختلالات نظام، «ساده‌انگاری حکمرانی» است

ایمان احمدی دبیر سابق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به نمایندگی از این اتحادیه در دیدار با مقام معظم رهبری به محورهایی مانند عملکرد نامناسب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساده انگاری دولت در انجام وظایف خود، تحول در حکمرانی و مذاکرات هسته‌ای و معاهده برجام اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از اختلالات نظام، «ساده‌انگاری حکمرانی» است تاکید کرد: اینکه نخبگان و صاحب منصبان، پیچیدگی‌های ذاتی حکمرانی را درک نمی‌کنند آسیب‌های این مسئله را در چهار بخش «نظری»، «سیاست گذاری»، «اجرا» و «ساختارهای اقناعی» ایجاد کرده است. در اصل ۳۰ قانون اساسی بر آموزش عمومی رایگان و عدالت آموزشی تاکید شده است. حال آنکه در همین نظام به برخی صاحب منصبان، اجازه استفاده از اموال بیت المال برای تاسیس مدرسه خصوصی داده می‌شود. اداره‌کنندگان مدارس پولی از هر دو جناح سیاسی کشور برای رفتار غلط خود توجیهات تئوریک دارند! امروز حداقل ۱۵درصد آموزش عمومی ما پولی است؛ حتی بیشتر از ایالات متحده و این یعنی از پاپ کاتولیک‌تر!

احمدی با تاکید بر اینکه فقدان نظریه در حوزه عدالت، یعنی قصه پر غصه خصوصی‌سازی اظهار کرد: تجربه شرکت‌داری دولتی و دغدغه افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها، مبنای ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ بود؛ اما فهم ساده‌انگارانه دولت‌ها از خصوصی‌سازی، کار را به جایی رساند که بر اساس گزارش مجمع تشخیص، این فرآیند تنها ۱۷ درصد موفقیت‌آمیز بوده است. مع‌الاسف هنوز هم تکلیف ما با مقوله خصوصی‌سازی مشخص نشده و ما در برزخ میان دو ایده ساده‌‍‌انگارانه گرفتاریم.  وقتی می شود مردم را از دیوار کشیدن در پیاده‌روها ترساند و با کنسرت و گشت ارشاد، از آنها رای گرفت؛ یعنی از آزادی و استقرار آن درک درست نظری وجود ندارد. 

این فعال دانشجویی سابق با انتقاد از عملکرد ناچندان مناسب شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: بارها در همین جلسه در خصوص عملکرد برخی از شوراهای عالی صحبت شده است. آیا واقعا می‌شود با سالی چهار یا پنج جلسه، فضای مجازی و تحولات پرشتابش را مدیریت کرد؟ آیا تقلیل دادن مدیریت فضای مجازی به فیلترینگ و بی‌اعتنایی به کارکردهای گسترده شبکه‌های اجتماعی، مصداق عینی «ساده انگاری در سیاست گذاری» نیست؟ شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیبی که حداقل نیمی از اعضایش، انگیزه و وقت لازم را برای حضور در شورا ندارند، امروز فقط زینت‌المجالس است.

وی بخش عمده پیچیدگی‌های حکمرانی را معطوف به حوزه اجرا دانست و تصریح کرد: حوزه اجرا ایستادگی بر اصول می‌طلبد و اصلاح طلبی در روش‌ها! بدون شک می‌توان، تجربه مدیریت صبح جمعه ایِ دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به عنوان مصداق عینی «ساده‌انگاری» ذیل سرفصل بی کفایتی در دانشگاه‌ها تدریس کرد. ماجرای مدیریت اقتصاد کشور هم در همه این سال‌ها دچار این معضلِ مزمن بود؛ نه فقط بازار سکه، ارز و بورس که حتی در بازار مرغ و روغن و سایر مایحتاج ضروری مردم هم خبری از تدبیر نبود.

احمدی در این دیدار با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بدون شک انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید اولین دریچه تحول در حکمرانی و پایان دادن به ساده انگاری در حکمرانی باشد. لذا پیشنهاد می کنیم دهه پنجم انقلاب، به نام دهه «تحول و نوگرایی» نام گذاری شود تا این رهنمودی باشد برای تمام کارگزاران و ارکان و اجزا مدیریت در کشور.

دولتی‌ها با چه رویی صحبت از روی کارآمدن دولت سوم تدبیر و امید می کند؟

توحید تقی زاده دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب به نمایندگی از این اتحادیه به مسائلی مانند اقتصاد و تولید داخلی، ساماندهی مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی با اشاره به اقتصاد و تولید داخلی عنوان کرد: دولت پیر و خسته دوازدهم، وضع معیشتی مردم، هر روز بدترشده و نه چرخ سانتریفیوژ می چرخد نه چرخ معیشت و سیاست های ضد رکود و ضد تورمی دولتی نتیجه ای جز رشد افسارگسیخته نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی نداشته است. در این راستا تلاش های انقلابیون تازه نفس در قوای مقننه و قضاییه نیز چون عزم راسخی در بدنه دولت وجود ندارد به نتیجه قابل قبول برای مردم نمی رسد، برای ما جای تعجب دارد دولتی که توان تامین مایحتاج ساده مردم مانند مرغ و گوشت را ندارد با چه رویی برای انتخابات پیش رو صحبت از روی کارآمدن دولت سوم تدبیر و امید می‌کند.

تقی‌زاده در سال گذشته در حرکتی هماهنگ کلیه ارکان نظام با تبلیغات رسمی در صدا و سیما مردم را به بازار سرمایه دعوت کردند و مردمی که تا دیروز پولشان را در بانک ها می گذاشتند یا با خرید دلار و سکه سرمایه ای برای آینده خود سرمایه گذاری می کردند، با امید و اعتماد به نظام اقتصادی ایران وارد بورس شدند و از سوی دیگر با آزادسازی سهام عدالت قریب بر ۵۰ میلیون ایرانی سهامدار بورس شدند و شد آنچه نباید برای مردم مظلوم اتفاق می افتاد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بعد از توهین به سرباز شمالی و سیلی خوردن سرباز تهرانی، دوباره موج اعتراضات نسبت به مدل کنونی سربازی در بین جوانان فراگیر شد، است: کشوری که می تواند از توان جوانانش در جهاد اقتصادی، جنگ نرم و جهاد علمی استفاده کند چرا در حد کارهای ابتدایی که بعضاً تاثیری هم در تامین امنیت کشور ندارند از ظرفیت جوانان استفاده می کند، بارها مطالبات و خواسته به حق جوانان درباره تغییر شیوه کنونی سربازی در کشور را خدمت مسئولان امر گفته ایم؛ اما تا به امروز توجهی به این مطالبه عمومی جوانان نشده است.

وی بر ساماندهی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: از سال‌های اول انقلاب، توجه به زنان سرپرست خانوار مسئله مهمی بوده و این زنان فداکار علاوه بر نقش مادری، تامین معیشت خانواده را نیز بر دوش می کشند؛ اما متاسفانه برخوردهای سطحی و سلیقه‌ای به حوزه زنان و خانواده و کافی نبودن حمایت‌های دولتی موجب هجمه علیه نظام شده است. 

 با پدیده «کاپیتولاسیون مدیران نالایق نظام» مواجه هستیم

حمید محمدپور دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این دیدار بر اینکه نقد نظر رهبری معادل افکار ضد ولایت فقیه نیست، تاکید کرد  و خواستار اجرای سند تحل در نظام آموزش و پرورش شد.

وی با اشاره به اینکه امروز نه‌ تنها تغییر و انقلابِ دائمی اصالت ندارد بلکه حفظ وضع موجود در برخی مسئولان مشاهده‌ می‌شود؛ گفت: هرچند رهبری و بعضی دیگر، اصلی‌ترین مدافعان نظریه نظام انقلابی باشند. این موضوع در دو ساحتِ اصالت افراد و اصالت ساختارها مطرح است. در شرایطی که برخلاف رویه‌ نظام انقلابی، ثبات، اصالت می‌یابد؛ آرمان‌ها به‌پای مصلحت افراد ذبح می‌شوند. مبنای کارها صرفا بر اعتمادِ به  افراد و گزارش‌هایشان گذاشته‌ می‌شود. افراد هرکاری می‌خواهند می‌کنند؛ اما هیچ برخوردی با آن‌ها نمی‌شود.

 محمدپور با انتقاد از قانونن ابقای مدیران تصریح کرد: در صورتی که مدیران صرفا ابزاری برای پیش‌روی به‌سوی آرمان‌ها هستند. در وضعیت اصالت ثبات، قانون نانوشته‌ بقای مدیر برقرار است؛ هیچ مدیری از صندلی‌اش برنمی‌خیزد مگر به‌قصد جلوس بر صندلی دیگر! ما امروز با پدیده‌ای مواجه‌ایم که می‌توان آن را «کاپیتولاسیون مدیران نالایق نظام» نامید! گویی اینان همواره در مصونیت قضایی و سیاسی‌اند!

این فعال سابق دانشجویی در این نشست اینگونه به سخنان خود ادامه داد: پس از گذشت ده ‌سال از ابلاغ سند تحول در آموزش‌وپرورش درحالی‌که شورای عالی آموزش‌وپرورش موظف بوده هر سال یک گزارش ارائه کند، تاکنون هیچ گزارشی ارائه نکرده‌است! در یک مورد نادر نیز که مرکز ارزیابی سیاست‌های کلی نظام سنت‌شکنی کرده و گزارشی از میزان تحقق اهداف، در مورد خصوص‌سازی ارائه کرده و آن را شکست‌خورده ارزیابی کرده؛ نه‌تنها هیچ ضمانت اجرایی برای اعمال آن و بازگشت از بیراهه خصوصی‌سازی وجود نداشته است.

وی با اشاره به افکار ضد ولایت فقیه بیان کرد: در شرایطی که نقد نظرات و احکام رهبری و تلاش برای تغییر آن‌ها معادلِ ضدیت با ولایت‌ فقیه شمرده‌ می‌شود؛ جامعه به یک ریاکاری سودجویانه سوق‌ داده‌ شده است.

بمباران اخبار جعلی علیه منافع ملی اراده مردم را نشانه رفته است

فاطمه صحرانشین به نمایندگی از  حوزه نشریات دانشجویی و فعالان آن  در این دیدار به نکاتی مانند قوانی حمایتی از خانواده، فیلتر کردن برخی از شبکه‌ها یا سایت‌ها، شفافیت و ... اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه  زمان آن رسیده که آقایان در شورای عالی فضای مجازی سند سواد رسانه‌ای را تنظیم کنند که از امنیت فکری مردم صیانت شود، گفت: آقایان بنا به مصلحت یک شبه تصمیم به فیلتر کردن فلان شبکه می گیرند، اما روز بعد شاهد حضور مسئولان حکومتی در همین رسانه فیلتر شده هستیم آیا نمی دانند پانسمان مقطعی، چون فیلترینگ باعث عفونتی عمیق بر دمل چرکین شبکه مذکور می‌شود که با تجویز درمان اشتباه به تشدید درد دامن می‌زنند؟

صحرانشین در این دیدار با تاکید بر اینکه در حالی به استقبال سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می رویم که ایرادات قانون انتخابات ریاست جمهوری این جلوه مشارکت مردمی را با چالش مواجه کرده است، گفت: برای مثال فشردگی زمانی فرآیند انتخابات یکی ازاین اشکالات است. مدت محدود نامزدهای انتخاباتی را به باتلاق عوام فریبی می‌کشاند تا در کوتاه ترین زمان به بیشترین نتیجه برسند. عملا این قانون مردم را درون زود پز انتخابات قرار می‌دهد.

این فعال سابق دانشجویی  با بیان اینکه متاسفانه با شفاف نبودن ساختارهای مالی شرکت‌های دولتی و هلدینگ‌های خصولتی بعضا اخبار تزریق وقت بی وقت بیت المال به ستادهای انتخاباتی به گوش می رسد، گفت: البته ادعا شده راهکارهایی برای شفافیت‌های مالی پول‌های انتخاباتی پیش بینی شده؛ لیکن با ظهور فضای مجازی این راهکارها اثربخشی خود را از دست داده و بی فایده شده است.

وی با انتقاد از نبود سیاست‌های حمایتی از خانواده اظهار کرد: امروز شاهد بی تفاوتی سوال برانگیز مجموعه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر نسبت به حل معضلات جمعیتی هستیم مثال واضح این کوتاهی و چشم پوشی مسئولان، آمار وحشتناک سقط جنین جنایی و غیرقانونی است، بطور میانگین روزانه بیش از هزار مورد سقط جنین! فاجعه‌ای با عوارض جسمی و روانی متعدد برای مادران که بدلیل عدم آگاهی بخشی توسط متخصصان امر و عدم برخورد قضایی با عاملین این جنایت در حال تشدید است یا معضل ناباروری که بیش از ۲۰ درصد زوجین را درگیر کرده، آماری که به شکل قابل توجهی از میانگین جهانی بالاتر است.

برخی به‌دنبال ماهی‌گیری سیاسی‌اند و برایشان میدان و انتخابات فرقی ندارد

محمد گودرزی دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت  به نمایندگی از این اتحادیه در محضر رهبر انقلاب به ایراد سخنرانی پرداخت و به محورها و دغدغه‌هایی نظیر مسائل زنان، وظایف رئیس جمهوری، فعالیت احزاب، دانشگاه اسلامی و غیره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شاخه دانشجویی احزاب درگیر در پدرخوانده‌ها و سرگردان در تناقض بیانیه‌ها هستند، گفت: پدرخوانده‌هایی که توییت‌های اخیرشان را در این تریبون برای ما تَکرار کردند و چه تَکرار مشمئزکننده‌ای! کسانی که اجازه حقوق بشر داخلی به شما نمی‌دهند، چگونه مدعی حقوق بشر آزاد شهروندی هستند؟ فلان فرد بی سواد و محکوم امنیتی را می‌گویند باید حق ثبت‌نام در انتخابات داشته باشد، ولی فلان شاغل نیروی مسلح را برای ثبت‌نام تکفیر می‌کنند.

گودرزی در این دیدار نکات مد نظر اتحادیه تحکیم وحدت را تشریح کرد: احزاب در اصل ۲۶ صرفاً زینت بخشِ قانون اساسی شده­‌اند که هیچ جایگاه حقیقی و حقوقی دیگری ندارند، به تناسب سکوتِ قانون اساسی، برداشت آزاد سیاسیونِ منفعت طلب و نظام انتخاباتی لیستی شبه حزبی که به هیچ جایی بابت عملکرد خود پاسخگو نیستند منجر شده ضعف لیست­ های پاپیروسی بدون تعهد، به پای جمهوری اسلامی نوشته شده و تیشه به ریشه مشارکت سیاسی بزند. مشارکت امری هیجانی نیست که به صورت نقطه‌­ای از مردم توقع می­رود یک شبه در انتخابات­ها به وقوع بپیوندد.

این فعال سابق دانشجویی با اشاره به اینکه گفتمان اختصاصی جمهوری اسلامی در مسائل زنان و خانواده باید از دل مباحث فقهی استخراج می شد، اما امروز با یک گفتمان مبهم مواجه هستیم، گفت: در سطح کلان هر روز بر سر یک مصوبه جدید، بدونِ حضور فعالانه فقه جنجال می‌شود و سرانجام یا مسکوت می‌ماند یا بالاجبار و با تغییر ظاهری تصویب می‌شود. راهکار رفع وضعیت موجود «موضوع شناسی فقهی مسائل زنان» و «تربیت متخصصان دینی در مسائل زنان و خانواده» به خصوص زنان فقیه است؛ این افراد باید در گروه‌هایی به استخراج، به‌روزرسانی و تبیین اصول متعالی اسلامی بپردازند. بدون این اصلاحات باید نگران افزایش نفوذ جریان معارض فمنیسیتی در جامعه بود.

«جریان تحریف» تمام قد به میدان آمده تا دیپلماسی را در برابر میدان‌های مبارزه قرار دهد

محسن خزایی نیز در این دیدار از سوی دانشجویان بسیجی دغدغه‌ها و مطالبات بسیج دانشجویی را  تشریح کرد. خزایی با اشاره به اینکه این روزها و در فشار سنگین رسانه‌های غربی برای ناکارآمد نشان دادن صورت و سیرت درخشان انقلاب اسلامی قرار داریم که ناشی از برخی عملکردهای غلط، غیر کارشناسی و خودسرانه برخی کارگزاران نظام است و همین امر یک دیوار بلند هشت ساله بین مردم و سفره‌های آن‌ها کشیده است، گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب شکست بن بست‌ها و یافتن راه‌های بدیع و میان‌بر است و این حاصل منطق و عقبه‌ فکری جوانانی است که به برکت انقلاب و با اقتدا به نخبگانی همچون شهید حسن باقری، با تغییر استراتژی مبارزه، انقلاب اسلامی را به سمت افق روشن خود هدایت خواهند کرد.

این فعال دانشجویی سابق با تاکید بر اینکه این روزها «جریان تحریف» تمام قد به میدان آمده است تا دیپلماسی که ابزار روزهای صلح است را در برابر سخت افزار میدان‌های مبارزه قرار دهد و خط تحریم را در کشور پر رنگ‌تر کند و مردم را بیشتر در تنگنا قرار دهد و مقاومت عظیم مردم ایران را بشکند، گفت: باید این موضوع را به خوبی برای مردم تبیین کرد که کدام تفکر است که از تحریم مردم برای در قدرت ماندن خود ارتزاق می‌کند. بگذریم که حرف در اینجا بسیار است.

وی با بیان اینکه با وجود دستاوردهای مختلف در حوزه اقتصاد و معیشت که البته با نابلدی مجریان امر متهم به عدم توفیق شده است، گفت: علی رغم تذکرات متعدد حضرتعالی، اقتصاد کشور دچار بیماری است و این موضوع ناشی از نگاه غیر کارشناسی و مشروط اقتصاد به، اما و اگرهای بروکراتیک و دیپلماتیک است. غافل از اینکه آقایان نمی‌دانند برای حل مشکل اقتصاد بیمار باید دل از صندلی‌های نرم و راحت خود بکنند و همراه و همسفره مردم شوند نه اینکه از پشت شیشه‌های خودروهایشان مردم را به تماشا بنشینند. 

خزائی عدالت را جان مایه‌ انقلاب در شعارهای استقلال و آزادی دانست و گفت: این موضوع در برهه‌های مختلفی فراموش شد و با روی آوردن برخی کارگزاران به اشرافیت و تعارض منافع آنان با مبانی عدالت، این مهم به پستو رانده شد و شاهد عادی سازی کاخ نشینی، آقازاده پروری و رانت و فساد در برخی موارد شدیم و البته تغییر اولویت‌های جنبش دانشجویی باعث شد که عدالت به واژه‌ای مهجور تبدیل شود و پرچم آن به دست کسانی افتاده که با ترکیب حق و باطل می‌خواهند عدالت بدون مبنا را جایگزین عدالت ناب کنند و عدالت‌خواهی قلابی را روی کار بیاورند.

کرونا بهانه‌ای برای توجیه وضعیت اقتصادی ناشی از سو مدیریت را فراهم کرد

در ادامه این دیدار فاطمه راوند نیز به عنوان نماینده جهادگران عرصه سلامت و خدمت در دیدار با مقام معظم رهبری از نبود نماینده گروه‌های جهادی در مجامع تصمیم گیر انتقاد کرد؛ اما اعتقاد دارد فعالیت گروه‌های جهادی نسبت به سال‌های قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است.

راوند با بیان اینکه در ایام کرونا بازار، اما جهادی‌ها هرجا که بودند همتشان را بیشتر کردند تا سفره‌ مردم خالی نماند. تا در بیمارستان‌ها بیماری بی یار و همراه نماند. تا در غسالخانه‌ها مَیتی بدون غسل کفن نماند. تا کاسب‌های بازاری که بساطشان هرچند وقت یکبار برای رعایت پروتکل‌ها تعطیل می‌شود بی روزی نمانند. تا دانش‌آموزان کم برخوردار و دل شکسته از نبود گوشی هوشمند برای شرکت در طرح شاد بدون گوشی و تبلت نا شاد کنند.

این فعال حوزه جهادی با بیان اینکه اگر عملکرد دولت در هر زمینه‌ای مورد نقد باشد شکر خدا در زمینه محرومیت زایی عملکرد درخشانی داشته و عرصه را برای فعالیت روزافزون و بدون پایانِ گروه‌های جهادی فراهم آورده است، گفت: فارغ از این مزاح،‌ ای کاش متوجه بودیم که بعد از گذشتِ بیش۴۰ سال این فخر نیست که ما هر روز از آمار اردوهای جهادی برای حل مشکلات بشاگِردها؛ در رسانه‌ها صحبت می کنیم. سال هاست که حرکت جهادی در کشور به خوبی پیش می رود؛ ولی هنوز نتوانستیم به این آرمان دست پیدا کنیم که اکثر دانشجویان، فارغ از هر سلیقه سیاسی و اعتقادی که دارند به جمع جهادگران بپیوندند. یکی از موانع تحقق این آرمان، نبود روحیه‌ جهادی در بین برخی اساتید و مدیران دانشگاهی است که کار جهادی را، کاری ضروری نمی‌دانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور نداشتن نماینده‌ حرکت‌های مردمی در مجامع تصمیم‌گیر، معضلی است که وجود داشته است که البته حضور جهادی‌ها در یک سال اخیر در این نهادها بهبود پیدا کرده است؛ اما متاسفانه به همین جا ختم شده و ما شاهد حضور نماینده جهادگران در جلسات تصمیم‌گیریِ کلانِ بین نهادی نیستیم و به همین دلیل است که بعضا تصمیمات سطحی برای رفع مشکلات ریشه‌ای مردمی گرفته می‌شود. 

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1135951 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز انتخابات ریاست جمهوری مقام معظم رهبری گروه های جهادی ساده انگاری فضای مجازی شورای عالی مسائل زنان خصوصی سازی دغدغه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان