Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@03:11:52 GMT

افزایش بهره‌وری و کارآمدی صنعت حمل‌ و نقل

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۶۹۸۷

افزایش بهره‌وری و کارآمدی صنعت حمل‌ و نقل

تین نیوز

صنعت حمل‌ونقل که بخش اعظم آن به حوزه حمل و نقل زمینی و خودرو مرتبط است نیازمند استفاده از فناوری‌هایی است که بتواند آن را به شکل درست و کاربردی توسعه دهد.

به گزارش تین نیوز، نرم افزار‌هایی که تاثیری مثبت در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل و تعمیرات و نگهداری خودرو دارند. اما تامین این نرم افزار‌ها با توجه به تفاوت فرهنگی و زیرساختی کشور‌ها با یکدیگر نیازمند بومی‌سازی و طراحی به شیوه‌ای است که منطبق با نیاز‌های تعریف شده در هر جامعه و کشوری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حوزه کاربردی در ایران نیز متولیان زیادی دارد که سال‌ها است در تلاش هستند تا با نفوذ فناوری‌ها و نوآوری‌ها به عرصه حمل و نقل؛ این حوزه را به روز رسانی کرده و توسعه آن را رقم بزنند. به طور مثال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نرم افزار‌هایی در حوزه‌های مدیریت ناوگان حمل‌ونقل، مدیریت سرویس و درخواست، مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو و نرم‌افزار ردیاب موبایل طراحی شده است که می‌تواند به نیاز مردم به شکلی بومی پاسخ دهد.

این محصول به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تعداد زیادی خودرو و وسیله نقلیه دارند این امکان را می‌دهد که در هرلحظه اطلاعات کاملی از تمام خودرو‌های خود ازجمله مسیر فعلی، مسیر حرکت، زمان و تعداد توقف‌ها، انحراف از مسیر و میزان مصرف سوخت داشته باشند و با گزارش‌های روزانه، ماهیانه، سالیانه و داشبورد‌های خاص مدیریتی در کنار نمودار‌های مربوطه تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

این سیستم متشکل از مجموعه‌ای از دستگاه‌های موقعیت‌یاب است که بر روی خودرو‌ها نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت کرده و به پنل مربوطه که در اختیار کاربر قرار گرفته است ارسال می‌کند. کاربر می‌تواند با استفاده از پنل تمامی اطلاعات و گزارش‌ها را در فرمت‌های مختلف به‌صورت اکسل و نموداری دریافت و بررسی استفاده کند.

ایجاد کانال ارتباطی جدید و قوی‌تر با مشترکین با قابلیت ثبت تاریخچه فعالیت‌ها، نظارت آنلاین و دقیق بر ناوگان و مشاهده عملکرد آن‌ها، بایگانی و جست‌وجوی راحت و آسان از اطلاعات مأموریت‌ها و درخواست کارکنان، مستندسازی و تسهیل در آمارگیری از کلیه گزارش‌ها واصل شده از رانندگان و کارکنان، افزایش بهره‌وری و کارآمدی ناوگان و کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف سوخت، تعمیرات و نگهداری و پرسنلی، برخی از امکانات سامانه یاور هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل خودرو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موبایل وسیله نقلیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و... در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها