Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بررسی و تصویب طرحهای تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان در کمسیونی با عنوان کمیسیون ماده پنج به ریاست استاندار و یا در غیاب وی معاون عمرانی وی و عضویت اداره کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهردار شهر مربوطه، سازمان جهاد کشاورزی و اعضای بدون حق رای اعم از نماینده مهندس مشاور تهیه کننده طرح، رییس شورای شهر مربوطه، سازمان محیط زیست، نظام مهندسی استان، شرکت آب وفاضلاب، دفتر فنی استانداری و سایرین بر حسب نیاز انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از کش و قوس‌های فراوان و گذشت بیش از یک دهه از تصمیم برای انتقال پادگان لشکر ۷۷ به خارج از شهر مشهد،طرح نهایی تغییر کاربری این پادگان در کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی با همکاری و توافق ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد مصوب شد تا بازگشایی معابر و فضاهای سبز شهری موجود در این محدوده انجام گرفته و امکان استفاده عموم مردم از آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: در طرح مصوب مزبور، علاوه بر حفظ فضاهای سبز موجود و ایجاد امکان بهره برداری عمومی از آنها به عنوان فضای سبز شهری، بر صیانت از عناصر یادمانی موجود اعم از سوله ها و بناهای تاریخی و میادین مشق تاکید شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بازگشایی معابر و اتصال معابر شرقی، غربی و شمالی، مبتنی بر شبکه معابر موجود پادگان از دیگر موارد لحاظ شده در طرح مذکور است که این مهم گشایشی در مسیر تردد مردم و ساکنان و دستیابی بهینه شهر به مراکز خدماتی موجود در جوانب پادگان از جمله بیمارستانهای مقیاس شهری را در پی خواهد داشت.

خدایی اضافه کرد: ایجاد مسیر سبز ممتد از هسته مرکزی پادگان به سمت ارتفاعات جنوبی شهر و برقراری هم پیوندی میان عناصر سبز موجود شهر با پس کرانه های طبیعی از دیگر موارد انعکاس یافته در این طرح است.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال پادگان ارتش در مشهد از سال ۱۳۸۸ با توجه به منویات فرمانده کل قوا، فرماندهی کل ارتش و فرماندهی نیروی زمینی ارتش در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات لازم برای جا به جایی پادگان مشهد با هماهنگی آستان قدس رضوی، پشتیبانی شورای اسلامی شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی در زمینه تغییر کاربری اراضی ضلع جنوبی پادگان لشگر ۷۷ انجام شد.

زمین‌های ارتش در ۲ بخش شمالی و جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی مشهد واقع شده است. در بخش شمالی، پادگان ارتش و در بخش جنوبی بزرگراه، زمین‌های موسوم به آبشار ۲ است که در سال ۱۳۸۸ موضوع طرح تفصیلی اراضی آبشار ۲ در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مصوبه این کمیسیون را دریافت کرد و پس از آن، این مصوبه به شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز فرستاده شد و در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ به تصویب رسید اما بعد از این مصوبه به دلیل اختلاف بین شهرداری و ارتش، تغییر کاربری پادگان تا این دولت بلاتکلیف ماند. 

برچسب‌ها آستان قدس رضوی استانداری خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی استانداری خراسان رضوی آستان قدس رضوی استانداری خراسان رضوی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این بارش ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران از امشب در کلانشهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش ها در این کلانشهر همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی خواهد بود.

وی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد