Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی جشنواره، نخستین نشست شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران در سال 1401، با حضور سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صالحی امیری در این نشست که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد با تاکید بر اینکه بدیلی مانند سینما نمی‌توان پیدا کرد، گفت: در حوزه ورزش سوژه‌های بسیار خوبی برای ساخت فیلم وجود دارد به خصوص در بخش پارالمپیک و باید از طریق سینما، قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها را به مردم به ویژه نسل جوان نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمایت کمیته ملی المپیک از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌ و عکس ورزشی ایران، بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره تاکید کرد.

عبدالحمید احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره فیلم و عکس، از مذاکره با منطقه آزاد کیش برای میزبانی جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره با حضور مهمانان مطرح ایرانی و بین‌المللی در کیش در آستانه برگزاری جام جهانی می‌تواند ظرفیت‌های این منطقه را بیش از پیش معرفی کند.

سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره نیز بر ضرورت برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره عکس ورزشی با همکاری فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی همزمان با جشنواره فیلم تاکید کرد.

در این نشست برخی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره از جمله علی روئین‌تن (رئیس هیات انتخاب و داوری)، حجت‌الاسلام علی احدی (مدیر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان)، مهدی میرجلیلی (مدیرعامل سازمان بسیج ورزشکاران)، سیدصادق موسوی (مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین الملل سازمان سینمایی) مهین فرهادی زاد (مشاور امور بانوان رئیس کمیته ملی المپیک) و فرهاد طلوع کیان (مدیر روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک) دیدگاه ها و نظرات خود را درباره برگزاری جشنواره فیلم ورزشی ارائه کردند.

همچنین در ادامه این نشست روند برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران از سوی مدیران اجرایی جشنواره تشریح و برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد تصمیماتی مصوب شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‌های ورزشی (fICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۵ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام تا اول خردادماه به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir مراجعه کنند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم فیلم های ورزشی ایران کمیته ملی المپیک برگزاری جشنواره جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز

اشتری با موضوع دهه کرامت و همایش امام رضایی ها برگزار شد، گفت : اجرای اولین همایش امام رضایی ها در سال گذشته در کرج به علت برخی مشکلات با گلایه های مردمی همراه بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس امسال کمیته های مختلف اجرایی با مشارکت تمام دستگاههای اجرایی و تشکل های مردم نهاد در کرج و استان البرز شکل گرفته تا این همایش معنوی با شکوه خاصی برگزار شود.

اشتری گفت: در تلاش هستیم تا امسال این همایش معنوی در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شود تا مشکلات به حداقل برسد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: اکنون هماهنگی لازم با مجموعه های نظارتی، حفاظتی و امنیتی استان البرز انجام گرفته و قرار است این همایش روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ با حضور قشرهای مختلف مردم در کرج برگزار شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای حمل و نقل رایگان مردم و پذیرایی از حاضران در همایش بزرگ امام رضایی های البرز پیش بینی شده است.

اشتری اظهار کرد: با توجه به عشق و ارادت مردم البرز به خاندان عصمت و طهارت (ع) و حضرت ثامن الحجج (ع) ، این همایش مردم محور است و ساکنان البرز نقش اساسی در برگزاری آن ایفا می کنند.

وی افزود: در حاشیه این همایش غرفه های فرهنگی ، هنری ، نقاشی کودکان و دیوار عکاسی پیش بینی شده است.

اشتری ادامه داد: قاریان بین المللی قرآن و تعدادی مداحان کشور در این همایش بزرگ به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی می پردازند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت : انعکاس ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی توسط رسانه های جمعی نقش موثری برای برگزاری با شکوه آن در سال های آتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک