Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار امروز اعضای شورای مرکزی کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش، بر افزایش تعامل و همکاری این دو مجموعه با هدف واحد و استفاده از ظرفیت‌های هر دو مجموعه در پیشبرد اهداف تاکید شد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان ضمن ابراز خوشحالی از حضور و دغدغه مندی جوانان و نومعلمان کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان، در دیدار با اعضای شورای مرکزی این کانون گفت: نیروی انسانی چون شما نومعلمان و جوانان، دغدغه مندی شما در حوزه تعلیم و تربیت و روحیه جهادی و انقلابی تان باعث دلگرمی بنده و تضمین کننده آینده‌ای روشن برای دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا عزتی اظهار داشت: معتقدم نیروی جوانی در کنار خلاقیتی که شما جوانان از آن بهره می‌برید، بازوی قدرتمندی است که می‌تواند برای پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین بسیار مؤثر باشد، لذا درب اتاق بنده به روی شما اعضای نخبه کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان همیشه باز بوده و از توانایی علمی و پژوهشی شما در مجموعه آموزش و پرورش لرستان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: آماده هر گونه همکاری و تفاهم و تعامل با جوانان نو معلم برای کیفیت بخشی به آموزش در استان هستیم.

بسترسازی برای رشد و پیشرفت کیفی نو معلمان

در ادامه دبیر کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به تأسیس این کانون در استان و اهمیت آن اظهار داشت: انجمن‌های دانش آموختگان پل رابطی هستند میان دانشگاه و جمعیتی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، این به معنای حفظ ارتباط دانشجویان پس از فراغت از تحصیل با دانشگاه و کمک به تقویت بنیه و ظرفیت‌های دانشگاه در تربیت نیروی انسانی است.

میلاد رفیعیان بیان داشت: این کانون دانش آموختگان به ویژه در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت بسیار می‌تواند مفید و تأثیرگذار باشد، چرا که دانشجو پس از فراغت از تحصیل از دانشگاه فرهنگیان به عرصه دیگری به نام آموزش و پرورش ورود می‌کند و همه ما از لزوم و اهمیت ارتباط مؤثر بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش مطلع هستیم.

وی ادامه داد: ما در کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان برای تقویت ارتباط میان دانشگاه و آموزش و پرورش آماده هر گونه فعالیتی هستیم که زمینه رشد و پیشرفت کیفی نو معلمان را به دنبال داشته باشد.

سپس هر کدام از اعضای شورای مرکزی کانون و نمایندگان کانون‌ها به ارائه نظرات خود پرداختند.

اجرای پویش بازگرداندن افراد لازم التعلیم به مدرسه

محمد بخشی عبدلی، نایب دبیر کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از جمله، نیازسنجی در سطح مدارس و بررسی نیازهای آموزشی و تربیتی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای پوشش این نیازها، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم، پویش بازگرداندن افراد لازم التعلیم (بازمانده از تحصیل و تارک التحصیل) به مدرسه خبر داد.

وی گفت: مجموعه کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان جمعی از نیروهای دغدغه‌مند، توانمند و با انگیزه هستن که برای آبادانی هرچه بیشتر میهن اسلامی ایران و رشد و توسعه فردی و جمعی در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

عبدلی بیان کرد: امروز ما با اتحاد کامل جمع شده ایم که اعلام کنیم آمادگی کامل برای هرگونه اقدام و فعالیت جهادی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استان را دارا هستیم.

مهیا کردن بسترهای لازم برای نیازسنجی و پژوهش در سطح مدارس

افشین نوروزی، نماینده کمیته پژوهشی کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان هم اظهار داشت: آموزش و پژوهش دو بال برای آموزش و پرورش هستند و پایه آموزش در کارگروه پژوهشی می‌تواند شکل گیرد.

وی ادامه داد: در مسائل پژوهشی در کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان لرستان مطالباتی داریم از جمله استفاده از پژوهشکده تعلیم و تربیت و منابع علمی آنکه می‌تواند برای پروژه‌های تحقیقاتی اعضای انجمن دانش آموختگان بستر مناسبی باشد.

نوروزی بیان کرد: مهیا کردن بسترهای لازم برای نیازسنجی و پژوهش در سطح مدارس استان و برآورد نیازهای روز از دیگر مطالبات است که به واسطه پژوهش و تحقیق و با همکاری کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش بتوانیم آنها را پوشش دهیم.

وی عنوان کرد: استفاده از پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اعضای انجمن دانش آموختگان در مجموعه آموزش و پرورش و بها دادن به آنها علاوه بر ایجاد انگیزه برای نومعلمان می‌تواند راه گشای برخی گره‌های آموزشی باشد.

نوروزی گفت: با توجه به مسئله رتبه بندی و اهمیت کارهای پژوهشی در آن، ما در کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان آمادگی لازم برای آموزش‌های مؤثر در مسائل پژوهشی و تحقیقاتی برای نومعلمان را دارا هستیم چرا که در ظاهر باعث بهبود رتبه و معیشت اما در باطن سطح کیفی معلم را ارتقا خواهد داد.

لزوم به روز نگه داشتن معلم و کمک به ارتقای توانایی‌های وی

مهدی بهاروند، نماینده کمیته آموزش کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان هم گفت: بهترین مسیر جذب معلم جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان بوده که در سال‌های اخیر این مسئله به خوبی خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در زمینه تولید محتوا، تولید پلتفرم‌های آموزشی و شاخص‌های آموزشی روز دنیا پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند که با برنامه‌ریزی مدون می‌توان به این توانایی‌ها جهت داد و استفاده کارآمدی در مجموعه آموزش و پرورش پرورش از آن داشت.

بهاروند افزود: هدف ما در کمیته آموزش کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان، به روز نگه داشتن معلم و کمک به ارتقای توانایی‌های وی است.

وی بیان کرد: برنامه‌های متنوع آموزشی و کارگاه‌های کارآمد با همکاری دو جانبه و مهیا کردن زیرساخت‌های لازم از طرف آموزش و پرورش، توسعه توانایی‌های معلمان را در پی دارد که هدف اصلی همه ما در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت است.

نماینده کمیته آموزش کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان به ادامه تحصیل نو معلمان اشاره کرد و گفت: ادامه تحصیل و افزایش بار علمی معلم تأثیر مستقیم بر خروجی مثبت کلاس‌ها خواهد داشت، لذا انتظار می‌رود در روند ادامه تحصیل نو معلمان از طرف آموزش و پرورش اقدامات لازم برای تسهیل این امر صورت پذیرد.

استفاده از نیروهای جوان و خلاق در مناصب مدیریتی آموزش و پرورش

محمد کولیوند، نماینده کمیته صنفی و اجتماعی کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر این سند اجرا می‌شد وضعیت جامعه بسیار بهتر و جلوتر از امروز بود.

وی افزود: همانطور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند «معلمان افسران پیشرفت کشور هستند» معلم خوب چرخ کشور را به خوبی می‌چرخاند.

کولیوند ادامه داد: ما در حرکت به سمت گام دوم انقلاب باید زنجیره بین مدرسه، دانشگاه و اقتصاد را تقویت کنیم.

نماینده کمیته صنفی و اجتماعی کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: متأسفانه در حال حاضر نگاه مدرسه به کنکور و نگاه دانشگاه به مدرک گرایی است و این عدم پیوستگی باعث عدم تربیت نیروی انسانی لازم برای ساختن جامعه مهدوی خواهد شد.

وی یادآور شد: امروزه سنگر ما کلاس درس است، سنگر از جبهه‌های سال ۵۷ به کلاس درس منتقل شده است لذا نباید با سهل گیری، این میدان را واگذار کنیم.

کولیوند تصریح کرد: در نهایت تقاضایی که از سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان دارم استفاده از نیروهای جوان و خلاق در مناصب مدیریتی آموزش و پرورش به عنوان موتورهای محرک این دستگاه عظیم و مقدس است.

لزوم توجه به نقش رسانه‌ها در حوزه آموزش و پرورش

محمد منصوری، نماینده کمیته رسانه و فناوری کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز با اشاره دو کارکرد آموزش به معنی فراگیری و پرورش به معنی اجتماعی شدن گفت: باید ابتدا چگونگی تعریف این نهاد را در المان‌های جهانی جستجو کرد.

منصوری افزود: اگر بپذیریم آموزش و پرورش وظیفه مدرسه است باید دید که این وظیفه چگونه صورت می‌گیرد تا آنچه در سند تحول بنیادین به عنوان «حیات طبیه» و از منظر جامعه شناسان به «شهروند مطلوب» یاد شده تحقق یابد؛ و سازگاری آموزش و پرورش به چه شکل است!؟

وی گفت: تردیدی نیست که مدیران موفق به تیم رسانه سازمان خود اهمیت ویژه ای می‌دهند تا به خوبی از کنش‌ها و واکنش‌های جامعه خود آگاهی یابند، انتقادات را بشنوند و از آن طریق به اصلاح رفتار و تولید محتوای خویش بپردازند و از طرفی مزیت‌ها و برتری‌های خود را به گوش مخاطبان برسانند.

کد خبر 5474574

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش لرستان رضا عزتی خرم آباد دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان شب قدر ماه رمضان 1401 کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب احیا ماه مبارك رمضان شب های قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد شهادت حضرت علی نماینده کمیته تعلیم و تربیت آموزش و پرورش توانایی ها نو معلمان نو معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد