Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پاکفطرت در جلسه شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس بر اهمیت سلامت و شادابی مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی تاکید و گفت: ورزش می‌تواند از نظر روحی و همچنین جسمی باعث افزایش سلامت شهروندان موثر باشد.

او گفت: بایستی در رابطه با ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کرد، بانوان در زمینه ورزش محروم هستند که عمده مشکلات آن‌ها نیز کمبود قابل توجه سرانه ورزشی و برخی از محدودیت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکفطرت همگانی کردن ورزش را در رشته‌های مختلف در میان اقشار مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: سرانه درمان و میزان مصرف دارو در کشور ما از بسیاری از کشور‌های جهان حتی کشور‌های همسایه بالاتر است که ایجاد شرایط ورزش کردن در بین کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و به ویژه سالمندان می‌تواند در کاهش بیماری‌های گوناگون موثر باشد.

او گفت: اولویت اصلی وزارت بهداشت و درمان بایستی پیشگیری باشد که لازم است ورزش و جوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به ویژه آموزش و پرورش و هیأت‌های ورزشی نیز در کاهش تبعات ناشی از بیماری‌ها اقدام کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ورزش زمانی به خطر می‌افتد که در اختیار سیاست قرار بگیرد، گفت: متاسفانه برخی از هیأت‌های ورزشی سیاسی انتخاب شده‌اند که انتظار در ورزش فارس تحول ایجاد شود.

بکارگیری بزرگان، پیشکسوتان و جوانان خلاق در مسئولیت‌های مختلف از جمله مشاور و دستیار ویژه، جذب خیرین، مشارکت شهرداری‌ها در تامین نیاز ورزش استان، ورود بخش خصوصی در ورزش‌های قهرمانی/ برونسپاری اماکن ورزشی و همچنین اختصاص درصدی از ارزش‌افزوده به بودجه ورزش و جوانان البته به صورت غیرمتمرکز و استانی از دیگر موضوعاتی بود که علیرضا پاکفطرت در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان فارس هم گفت: ورزش در استان فارس سابقه‌ای طولانی و پرافتخار دارد، استعداد‌های انسانی ورزش فارس در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی زبانزد است که همین ویژگی انتظارت و تکالیف ما را سنگین‌تر خواهد کرد تا در ادامه بتوانیم خدمات و تلاش‌های مدیران گذشته را با فعالیت‌های بیشتر و بهتری سرعت ببخشیم.

حیدر صفرپور گفت: جامعه ورزشی سن و جنس و شهری و روستایی را نمی‌شناسد، ورزش یک موضوع عمومی است که با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی اهمیت همگرایی و نگاه ویژه به ورزش‌های همگانی و بومی استان‌ها نیز امیدواریم روند رو به مطلوبی در پیش داشته باشیم.

صفرپور در رابطه با برخی از مشکلات عدیده ورزش و جوانان استان فارس مثال زد و گفت: عدم تخصیص سهم قانونی از بودجه مربوط به ارزش افزوده، فقیر بودن شهر شیراز در سرانه ورزشی به ویژه بانوان، کمبود منابع انسانی در نگهداری اماکن ورزشی، عدم تکمیل بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی در زمینه ورزش و نبود خانه جوانان در فارس، محرومیت بخش ورزش استان از قابلیت‌های صنایع بزرگ، عدم همراهی بانک‌ها در زمینه شفاف‌سازی اطلاعات و میزان تخصیص اعتبارات در زمینه ازدواج جوانان و اشتغال، کمبود اراضی ورزشی و همچنین ایجاد درآمدزایی پایدار از جمله مشکلات مطرح در سطح این استان است که امیدواریم در چهل‌واره دوم انقلاب نسبت به تحول در این زمینه اقدام جدی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیات های ورزشی سیاسی محروم در سرانه ورزشی نماینده مردم شیراز در مجلس ورزش و جوانان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر دوشنبه در دیدار مدیران شهری آلاشت با بیان اینکه سوادکوه و شهر آلاشت یک ظرفیت برای استان مازندران است، افزود: صنایع مختلفی در آلاشت وجود دارد و می توان از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد زیرا ورزش بخش مهمی است و باید در آلاشت روی آن سرمایه گذاری کرد.

رجبی از مرمت و بازسازی اماکن ورزشی شهر آلاشت گفت و ادامه داد: وظایف دولت خدمتگزاری است و ما سعی می‌کنیم هر قولی که می دهیم را عملی کنیم از این رو مرمت و بازسازی مشکلات سالن ورزشی آلاشت بزودی و ظرف مدت مشخص شده، رفع می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت دهیم تا در آینده از ظرفیت شهر آلاشت در بحث گردشگری و توریسم ورزشی به درستی بهره ببریم.

شهردار آلاشت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در طول این مدت نگاه ویژه‌ای به شهر آلاشت داشت که از این بابت از ایشان تشکر دارم.

امین مستوفیان از موقعیت‌های عالی شهر آلاشت در بحث ورزشی سخت گفت و افزود: توجه به ورزش آلاشت می تواند در بحث گردشگری و توریسم ورزشی کمک شایانی به ورزش استان و بحث گردشگری داشته باشد.

کد خبر 6092407

دیگر خبرها

  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود