Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس فرج‌زاده با حضور در موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهر صدرا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

او با بیان اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی به عنوان روح فعالیت‌های فرهنگی و تعالی بخشی به اقدامات اجتماعی، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تاثیر و تغییر سبک زندگی، عمق بخشی به اقدامات فرهنگی، ایجاد عدالت در توزیع خدمات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیازمند رجوع صحیح و عمیق به قرآن هستیم.

فرج‌زاده روح جهاد تبیین را تمسک به معارف ناب الهی دانست و فعالیت‌های قرآنی را عامل مصونیت جامعه و خانواده‌ها از انحراف از مسیر حق معرفی کرد.

او سیاست فرهنگی شهرداری صدرا را توجه به باور‌های دینی و تعمیق معارف الهی در زندگی شهروندان به شیوه‌های مختلف و بدیع دانست.

فرج‌زاده گفت: اگرچه در برابر نیاز‌های گسترده شهری، با محدودیت منابع و امکانات مواجه هستیم، اما در حد مقدوراتمان از هرگونه فعالیت قرآنی مؤثر و مورد اقبال شهروندان حمایت حداکثری خواهیم کرد تا تربیت حافظان و قاریان قرآن و توسعه معارف الهی در صدرا شتاب بیشتری گرفته شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا گفت: با حمایت و همراهی امام جمعه شهر صدرا و تاکیدات شهردار، توجه به مساجد به عنوان پایگاه‌های قرآن آموزی در کنار مراکز مردم نهاد در دستور کار مستمر ماست.

روح‌الله شجاعیان، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا نیز به توجه این شورا به فعالیت‌های مردمی و مراکز مردم نهاد اشاره و گفت: حمایت و پشتیبانی از این اقدامات خواست و مطالبه مردمی و زمینه ساز گسترش و تعمیق باور‌های مردمی در حوزه فرهنگی خواهد شد و ضروری است.

او گفت: شهرداری در چارچوب ضوابط قانونی و امکانات محدود خود، حمایت حداکثری را از مراکز فرهنگی و قرآنی داشته باشد.

شجاعیان با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم قطعه زمینی در اختیار خیرین برای احداث این مرکز قرآنی قرار دهیم.

نظری، مدیر موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهر صدرا نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: در بین نزدیک به ۱۸۰ شعبه روزانه مؤسسه، شعبه شهر صدرا با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم در سال گذشته رتبه نخست را در تربیت حافظان کل قرآن به دست آورده است.

او با اشاره به شروع کار موسسه در سال ۱۳۹۳ گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ قرآن آموز در موسسه حضور دارند که از این تعداد قریب به ۸۰ نفر از آنان مشغول به حفظ قرآن کریم در دوره‌های یک ساله و دوساله هستند که تا تابستان ۱۴۰۱ پانزده نفر دیگر از آن‌ها موفق به حفظ کامل قرآن خواهند شد. همچنین ۶ نفر از حافظان این مرکز نیز دوره تربیت مربی قرآن را گذرانده و مدرک معتبر در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری صدرا تربیت حافظان و قاریان قرآن شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب