Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:45:00 GMT

سال جدید بدون پیک کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۳۵۴۱

سال جدید بدون پیک کرونا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص مقایسه شاخص‌های مربوط به کرونا در هفته سوم و چهارم فروردین ماه گفت: خوشبختانه در هفته چهارم فروردین شاخص ها بر خلاف هفته سوم روند کاهشی داشت.

وی افزود: هفته سوم فروردین ماه شاهد افزایش موارد مثبت شدن تست، مراجعین سرپایی، تشخیص موارد مثبت و بستری ها بودیم اما در هفته چهارم تمامی شاخصها رو به کاهش بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که در شاخص مراجعان سرپایی ۱۰ درصد، شاخص شناسایی موارد مثبت سرپایی ۱۶ درصد، تعداد تست های انجام شده ۳۳ و هشت دهم درصد کاهش داشتیم ، همچنین شاخص مثبت شدن تست ها از ۱۶ درصد به ۱۳ درصد رسید که این نشان از کاهش گردش ویروس در جامعه است.

نوروزیان افزود: در هفته سوم فروردین ، چهار مورد فوت و در هفته چهارم فروردین یک مورد فوت ثبت شد و در مجموع شاهد کاهش ۷۵ درصدی در شاخص آمار فوت بودیم و در موارد بستری نیز ۱۰ درصد کاهش مشاهده شد .

سخنگوی دانشگاه در ادامه با عنوان اینکه نگرانی ایجاد یک پیک جدید با توجه به انجام سفر های نوروزی وجود داشت گفت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون، بعد از انجام سفرها شاهد یک طغیان کوتاه‌مدت از بیماری بودیم و پیک جدیدی ایجاد نشد.

بازگشایی مدارس می تواند منجر به افزایش مواد مثبت بشود یا خیر؟

دکتر فاطمه نوروزیان در خصوص نگرانی خانواده ها از بازگشابی مدارس گفت: در حال حاضر بازگشایی مدارس در حال رصد میباشد که آیا این بازگشایی می تواند منجر به افزایش مواد مثبت بشود یا خیر. طبق آمارهای دریافتی، ابتلای دانش آموزان در هفته چهارم فروردین ماه نسبت به هفته سوم ۶۸ درصد کاهش داشت و این نتیجه همکاری خوب مدیران مدارس و خانواده ها در رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون میباشد.

سخنگوی دانشگاه در ادامه یادآور شد که در حال حاضر نمی‌توان قضاوتی داشت که به دنبال حضوری شدن مدارس آیا پیک جدیدی آغاز میشود یا خیر ولی شواهد نشان از اینست که مانند سفرهای نوروزی احتمالا با یک طغیان کوچکی از بیماری مواجه شویم و البته برای اطمینان باید  آمارهای هفته جاری و دو هفته آینده را بررسی نموده و بعد اظهار نظر قطعی کرد

وی با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون دانش آموزان و کودکان ۵ تا ۱۲ سال هنوز با درصد بالا انجام نشده است افزود: با توجه به بازگشایی ۱۰۰ درصدی مدارس توصیه اکید به انجام واکسیناسیون کودکان می شود.

نوروزیان گفت: متاسفانه در شاخص رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور شاهد کاهش درصد رعایت پروتکل‌ها هستیم اما استان هرمزگان به لطف مردم فهیم این استان در صدر جدول رعایت پروتکل ها می باشدو  ۵۰ درصد افراد از ماسک استفاده میکنند

وی در خاتمه گفت: همچنان توصیه به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد خصوصاً در اماکن بسته ، مکان های شلوغ و وسایل نقلیه تاکید به استفاده از ماسک می شود ، هرچند که افراد واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فاطمه نوروزیان سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان بندرعباس رعایت پروتکل های بهداشتی انجام واکسیناسیون رعایت پروتکل ها چهارم فروردین هفته چهارم هفته سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد