Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:42:39 GMT

مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۵۵۵۹

مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با آفت سن در ۵۳۵۰ هکتار اراضی استان سمنان انجام شد، ابراز داشت: شروع این طرح از سوم فروردین ماه سال جاری بوده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین سطح مقابله با آفت سن مادری در شهرستان آرادان و سپس گرمسار بوده است، افزود: مبارزه با آفت سن مادری برای آرادان در سطح یک هزار و ۷۷۰ هکتار و برای گرمسار یک هزار و ۶۵۰ هکتار را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه مبارزه با افت سن مادری در مزارع غلات کماکان ادامه دارد، ابراز داشت: نبود سن در گندم تحویلی کشاورزان بسیار اثرگذار است لذا کشاورزان در مبارزه با این آفت باید اهتمام جدی داشته باشند.

رضایی بابیان اینکه کیفیت گندم تا کیلویی ۵۵۰ ریال تأثیرگذار است، تصریح کرد: مبارزه با سن مادری در سه هزار و ۴۳۰ هکتار مزارع گندم و یک هزار و ۹۲۰ هکتار مزارع جو استان سمنان به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه مبارزه با افت سن غلات در سمنان، میامی، شاهرود و دامغان و سرخه نیز در حال انجام است، افزود: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این آفت صورت گرفته است تا غلات باکیفیت بهتری تولید و به فروش برسد.

کد خبر 5475590

منبع: مهر

کلیدواژه: لطف الله رضایی سن گندم جهاد کشاورزی سمنان ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی بارش باران استان سمنان آفت سن سن مادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سطح مزارع گل‌محمدی در این منطقه، اکنون ۱۵ هکتار است که سه هکتار از آن، به بهره برداری اقتصادی رسیده است.

به سبب ارزش اقتصادی بالا، نیاز آبی کم و سازگاری با اقلیم منطقه، سالانه تا ۵ هکتار به این سطح افزوده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی